stenslag
Fra : kimxp

Dato : 11-06-10 07:16

Vil høre om der skulle være en som kan fortælle mig om millitæret ikke
kan drages til ansvar når de laver stenslag på privat mands bil og der
er vidne på at skaden skete da man passerede bilen som kom med med HØJ
fart og trak ud i siden hvor der lå sten ...

KK.

Fra : D

Dato : 11-06-10 16:14

> [...]
>er vidne på at skaden skete da man passerede bilen som kom med med HØJ
>fart og trak ud i siden hvor der lå sten ...

Nu er du lidt vag mht. hvem, det var der kørte med høj fart og hvem der trak
ud til siden, men det er ikke for mig at konkludere hvem der er skyld i det.

Det første man "bør" gøre, når man har med dette uvæsen at gøre i trafikken,
så skal man "prøve" at råbe dem an, således at de selv kan rekvirere en
auditør, som så kan "placere skyld" evt. i samarbejde med polisen. Det var
ihvertfald det, som jeg fik af vide, da jeg i sin tid skulle omskoles til
deres køretøjer. :s

Har du nogen ide om de hører hjemme i nærheden, således du kan prøve, at
ringe til dem?

/Dan

Fra : kimxp

Dato : 11-06-10 09:29

On 11 Jun., 17:14, "D" <a...@b.dk> wrote:

> [...]
> deres køretøjer. :s
>
> Har du nogen ide om de hører hjemme i nærheden, således du kan prøve, at

Jeg har skam været hos øverste og havde skam også et vidne som også er
plaseret ret højt på stedet og det var ikke mig der kom i høj fart og
trak ud men det modsatte køretøj .... fik brev i dag om sagen , man
mener at det falder ind under egen risiko... så tænker jeg bare at
hvis man nu skal til at køre ind på marken når man møder deres
køretøjer som iøvrigt ikke overholder den hastighed som er skiltet og
er blevet inskærpet over for personalet flere gange så føler jeg at
deres køretøjer er højt hævet over os alle.

Fra : D

Dato : 11-06-10 18:27

> [...]
>er blevet inskærpet over for personalet flere gange så føler jeg at
>deres køretøjer er højt hævet over os alle.

"Man mener"?
Hvis føreren af MIL-køretøjet kører så voldsomt, så du "nærmest skal springe
for livet", så lyder det nærmest som om, at du ikke burde være tilfreds med
et "man mener" svar.
Jeg erindrer noget om at et bæltekøretøj ødelagde vejbelægningen, kantsten
osv. i et villakvarter, hvor der så blev givet erstatning, men mener at
historien max er et halvt år gammel...

/Dan

Fra : JBH

Dato : 11-06-10 21:14

"kimxp" <tenerifa@ofir.dk> skrev i en meddelelse
On 11 Jun., 17:14, "D" <a...@b.dk> wrote:

> [...]

er blevet inskærpet over for personalet flere gange så føler jeg at
deres køretøjer er højt hævet over os alle.

Hævet over hvem ?
Jeg fik et stenslag sidste år, efter en privatbilist lavede en hasarderet
overhaling i høj fart ind over en spærreflade, hvor der desværre lå en
masse sten/grus. Polisens svar, var at det var et "hændeligt uheld" men jeg
kunne da indgive en anmeldelse, selvom den vagthavende ikke mente det
nyttede noget pga. bevisbyrden næppe kunne løftes. (Så det lod jeg være
med)

mvh
JBH

Fra : KT

Dato : 11-06-10 17:09

Nu er stenslag en meget håbløs sag at bevise skyld - med mindre man direkte
kaster stenen eller lavet bevidst hjulspin med stensprøjt er det normalt et
hændeligt uheld, som man ikke kan klandre nogen for - heller ikke det danske
forsvar.

Knud