Serviceintervaller
Fra : jensen

Dato : 11-06-10 14:27

Min bil siger selv, at den skal til service for hver 30.000 km
Min mekaniker derimod, synes den skal til service for hver 15.000
Man den skal jo leve af noget - men hvilket interval er mon egentligt
korrekt?

Fra : TGJ

Dato : 11-06-10 14:50

Hvilken bil er det?

Hvad siger instruktionsbognen

/Thomas

Fra : jensen

Dato : 11-06-10 15:57

Den 11/06/10 15.49, TGJ skrev:
> Hvilken bil er det?

Det er en Renault Megane

> Hvad siger instruktionsbognen

Den siger som onboard-computeren, 30.000

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-06-10 17:41

> Det er en Renault Megane

> Den siger som onboard-computeren, 30.000

Den nye megane har 2 år eller 30.000 km som serviceinterval.

Mvh Niels

Fra : KASO

Dato : 12-06-10 08:52

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Den nye megane har 2 år eller 30.000 km som serviceinterval.
>
> Mvh Niels

Megane II havde lidt forvirring - vi havde en Scenic 1.9dCi fra 2005 med
30.000km interval. Nogle af de efterfølgende (de første med partikelfilter)
havde 15.000km's interval - og nu er det 30.000km igen. Computeren skulle
meget gerne være sat efter, hvad fabrikken mente var rigtigt - så jeg ville
holde mig til de 30.000km - eller evt. kontakte importøren med et stelnr.
for at være 112% sikker.

Fra : Armand

Dato : 11-06-10 23:39

jensen skrev:

> Det er en Renault Megane

> Den siger som onboard-computeren, 30.000

Men sikkert også 'højest ét år på olien' :-/

--
Armand.
(der skifter olien midtvejs mod de 30.000, selvom det er et par måneder

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-10 06:32

Armand skriver:

> Men sikkert også 'højest ét år på olien' :-/

Hvorfor det?

Rigtigt mange biler i dag har op til 2 år eller 30 kkm som interval

Klaus

Fra : Armand

Dato : 13-06-10 01:27

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Armand skriver:
>
> Hvorfor det?
>
> Rigtigt mange biler i dag har op til 2 år eller 30 kkm som interval

'Mange'?
á. 'flest'?

For hvis det kun er 'nogen' så er der intet galt med min påstand!

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-10 15:12

jensen skriver:

> [...]
> Min mekaniker derimod, synes den skal til service for hver 15.000
> Man den skal jo leve af noget - men hvilket interval er mon egentligt

Det rigtige.

Klaus

Fra : Brian

Dato : 11-06-10 22:53

> Det rigtige.

Selv for dig, er det sgu et kryptisk svar... manden spørger jo netop hvad
der er rigtigt.

De fleste nyere biler kører vel med 30.000Km intervaller (som udgangspunkt,
afhængig af kørestil) men mange mener jo alligevel at de bør skifte oftere,
end fabrikanten (eller marketingsafdelingen) foreskriver.

Personligt kører jeg efter hvad bilen, og dermed fabrikanten, fortæller mig.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-10 06:33

Brian skriver:

> Selv for dig, er det sgu et kryptisk svar... manden spørger jo netop hvad
> der er rigtigt.

Korrekt det er et kryptisk svar, men det bliver skutte mee præcist,
når det er hellemiligt, hvilken bil det er, hvilken motor der er i og
hvilken årgang det hele er........

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 13-06-10 23:27

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Personligt kører jeg efter hvad bilen, og dermed fabrikanten, fortæller
> mig.

Ja, dét har kostet Saab en del motorer, på den konto....

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk