Naboen bygger, sviner og ødelægger?
Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 10:57

Naboen er igang med renovering af sin mur som skiller vore grund, og i den
forbindelse kører håndværkerbilerne over vores græsplæne og laver dybe
mudderspor i græsplænen. De arbejder på vores grund og efterlader
byggeaffald og masser af sten spredt udover græsset. Vi har gået manuelt i
årevis at samlet sten og holdt grænplænen. Hverken firmaet eller naboen har
indhentet en tilladelse hos os og vi har to gange tidligere ryddet op efter
dem og repareret græsplænen.

Hvad kan vi gøre?
Evt opkræve leje eller kræve en forudbetalt garantistillelse overført til
vor konto?

Hvad er normal praksis?

Lisa

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-10 12:46

"Lisa Andersen" <lisa.andersen@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvad kan vi gøre?
> Evt opkræve leje eller kræve en forudbetalt garantistillelse overført til

Utroligt hvad folk kan finde på.

Jeg var blevet stiktosset og havde meldt naboen til politiet og fremsat et
erstatningskrav mod ham for det han har ødelagt. Når han ydermere ikke har
adviseret jer i forvejen er han ude på dybt vand.

Hvis man har en adskillelse i form af en hæk, et stakit o.l. skal naboer
være enige om en evt. reparation eller måske noget nyt sat op, og i det
tilfælde skal man være fælles om udgifterne og arbejdet ved samme. Det siger
loven. Hvis det der står i skellet som adskillelse kunne holde i adskillige
år endnu, må naboen selv klare udgifterne. Det står også i loven, men han
har altså ikke lov til at hærge jeres grund, det er ihvertfald sikkert.

Prøv at ringe til politiet og hør hvad de siger, for sådan en frækhed havde
jeg ihvertfald ikke fundet mig i.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-10 12:51

Tove Krieger wrote:
> [...]
> fremsat et erstatningskrav mod ham for det han har ødelagt. Når han
> ydermere ikke har adviseret jer i forvejen er han ude på dybt vand.

Flot!
Inden du overhovedet har snakket med naboen melder du vedkommende til
politiet. Du opnår måske at få ret på den korte bane, men på
den lange bane opnår du helt sikkert dårlig naboskab.
Men hey, hvad er 20-30 års dårlig naboskab,
hvis man kan få sin ret her og nu.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-10 13:38

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

[...]

Der er ingen tvivl overhovedet om, hvilken type nabo det drejer sig om.
Vedkommende har trods alt lavet det nummer en gang tidligere, uden at
meddele noget som helst. Tror du ikke, at Lisa allerede har kontaktet
naboen, for det tror jeg hun har. Den slags svineri skal man altså ikke
finde sig i. Hun opnår ikke et dårligt naboskab, for det tyder det på at hun
allerede har.

Nu ligger det således, at jeg selv har nogle dejlige naboer som jeg kan
snakke med om alt, så jeg ville ikke få brug for hjælp udefra, hvilket Lisa
tydeligvis har behov for. Naboen er i det mindste forpligtet til at udbedre
skaderne på græsplænen, og så ellers opføre sig anstændigt fremover.

Jeg er ikke jurist, men det behøver man vist heller ikke at være for at
tilkendegive sin mening i dette tilfælde.

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-10 13:43

Tove Krieger wrote:
> [...]
>
> Jeg er ikke jurist, men det behøver man vist heller ikke at være for
> at tilkendegive sin mening i dette tilfælde.

Hvad tror du hun får ud af, at få et stykke papir, hvor der står at hun har ret?
Hvor stor en menneskelig omkostning er du parat til at betale, for at få ret?
Hendes nabo er nok, om ikke et større, så stadigvæk det
samme r**hul efter sådan en retssag.

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-10 14:04

Tove Krieger wrote:
> [...]

ret?
Hendes nabo er nok, om ikke et større, så stadigvæk det

Vi har så ikke vrøvl med naboerne, men til gengæld har vi det med genboen,
som er uden for pædagogisk rækkevidde incl. deres utidige knægt på 13 år. De
er udover min mand og jeg, uvenner med alt og alle i hele vores
villakvarter.

Genboens kone kom farende ind til vores bryggersdør sidste år og skabte sig,
fordi jeg havde bedt hendes søn om at holde sig ude af vores have med hans
fodbold og hans kammerater. Det rendte og hærgede vores have når de (med
overlæg) havde sparket bolden ind. Efter at have overfaldet min mand med
karateslag (hun gik til karate dengang), så tog hun en sten og smadrede et
af vores bryggersvinduer på vejen ud.

Hun blev meldt til politiet for grov vold og hærværk, og måtte underskrive
et forlig hos politiet hvor hun erkendte hærværket. Det stykke papir
rangerede på linie med en dom, og hun blev pålagt at betale for en ny rude
(853,- kr.) Hun betalte dog ikke, og vi sendte hende derfor i fogedretten
tidligere i år, og nu er der i sidste uge kommet et brev fra fogedretten, at
hun langt om længe havde betalt, og at pengene derfor var overført til vores
konto.

Så du kan heraf se, at det godt kan betale sig at gøre noget ved det, hvis
man bliver dårligt behandlet.

P.S. Hun blev desuden prompte ekskluderet fra karateklubben. Det må være
noget politiet har sørget for. Hun er desuden også smidt ud som medlem af
bestyrelsen i grundejerforeningen på grund af hendes ustandselig dårlige
opførsel over for hendes medgrundejere.

Fra : Steen Hansen

Dato : 11-06-10 14:10

On Fri, 11 Jun 2010 15:03:55 +0200, "Tove Krieger"
<missminimiv@invalid.dk> wrote:

> [...]
>bestyrelsen i grundejerforeningen på grund af hendes ustandselig dårlige

Faktisk rart at læse at i nu er ved at få skovlen under jeres elendige
genbo.

Godt gået

Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-10 15:14

"Steen Hansen" <bruges_ikke@live.com> skrev i meddelelsen
> On Fri, 11 Jun 2010 15:03:55 +0200, "Tove Krieger"
>
> Faktisk rart at læse at i nu er ved at få skovlen under jeres elendige
> [...]

Hej Steen.

Tak for dine pæne ord.

Der har desværre været nogle psykiske omkostninger, men det ser ud til at
genboerne efterhånden har indset, at de er i stærkt mindretal i forhold til
alle os andre i udstykningen. De er blevet mere afdæmpede i deres opførsel,
så nu må man jo bare håbe på at det varer ved.

Vores lille kat Mini har ikke været uden for kattegården, siden genboens
labrador brød ind i vores have og bed hende i bagbenet (som jeg skrev om i
kattegruppen) sidste år. Det var en stor dyrlægeregning, men heldigvis kom
hun over det uden mén. Det er det vigtigste. Hunden er stadigvæk ikke i
snor skal lige bemærkes, men Mini befinder sig godt i hendes store
kattegård, for hvem ved, måske får hunden held med at slå hende helt ihjel
næste gang den render ind i vores have, og det vil jeg ikke risikere.

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-10 14:11

Tove Krieger wrote:
> [...]
> og at pengene derfor var overført til vores konto.
>
> Så du kan heraf se, at det godt kan betale sig at gøre noget ved det,

Nej, jeg kan ikke se at det har betalt sig.
Hvad jeg kan se er, at du har fået et stykke papir på at du har ret.
Jeg kan se at du har brugt tid på at få 853,- kr.i erstatning.
Jeg kan se sagen har varet adskillige måneder, hvor sagen har været
en del af jeres liv. Jeg kan se du har fået masseret dit "ret vil have ret" ego.

> [...]
> medlem af bestyrelsen i grundejerforeningen på grund af hendes
> ustandselig dårlige opførsel over for hendes medgrundejere.

Og jeg kan se du har en fornemmelse af at have fået hævn.
Jamen, du har da sandeligt fået noget ud af det og
er nu et glad og balanceret menneske.

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-10 14:54

[...]

Nu kender du så ikke hele historien. Min mand har dårligt hjerte og politiet
bad os om at rekvirere en ambulance, da hendes overfald havde gjort at
blodet silede ned ad ansigtet på ham, da han ydermere var ligbleg og tog sig
til hjertet, var jeg bange for at det var endnu en blodprop, så det kunne
ikke gå for langsomt.

Jeg har absolut ikke fået masseret noget "have ret ego", men du er måske
selv den type der vender den anden kind til hvis nogen slår dig. Jeg kunne
have mistet min ellers rare og godmodige mand på grund af en hysterisk
madamme, så den sag har ligesom forbedret forholdene der ellers har hersket
på vores ellers lille fredelige vej. Genboen har nok efterhånden indset, at
familien må holde lidt igen med deres voldelige adfærd, og vore naboer er
henrykte for at der igen er blevet forholdsvis fredeligt. Gudsketak og lov
for dejlige naboer.

Og jeg kan se du har en fornemmelse af at have fået hævn.
Jamen, du har da sandeligt fået noget ud af det og
er nu et glad og balanceret menneske.

Du kan vist ikke "se" noget som helst, for hævn ligger meget langt fra mig.
Både min mand og jeg er over 70 år, og genboens chikanerier har efterhånden
stået på i adskillige år, så det med at være blevet et glad og afbalanceret
menneske kan du godt glemme. Den slags oplevelser efterlader spor, der ikke
lige går væk af sig selv.

Vores søn kom ugen efter overfaldet og forærede os, og installerede et
overvågningskamera i vores indkørsel. Det er jeg glad for, da genboerne +
ungen ikke tør gå ind i indkørslen længere. En rude til 853,- kr. havde ikke
slået os af pinden selvom vi er folkepensionister, men jeg tvivler på, om du
ikke havde gjort det samme i vores situation.

Iøvrigt har jeg ikke fortalt bare en brøkdel af det vi har været ude for,
for det vil tage for lang tid at fortælle, men det glæder mig da at du
tilsyneladende er et godt og tilgivende menneske, selvom nogen gør dig
fortræd. Den slags mennesker er sjældne efterhånden. (Ironi kan forekomme)

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-10 15:02

Tove Krieger wrote:
> [...]
> at du tilsyneladende er et godt og tilgivende menneske, selvom nogen
> gør dig fortræd. Den slags mennesker er sjældne efterhånden. (Ironi

Historien handler reelt om en voldssag og ligger langt fra
en sag om en nabo, der ødelægger naboens græsplæne.

Alligevel bruger du din egen sag til at give råd om netop dette.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-10 15:24

Michael Weber skrev:

> Historien handler reelt om en voldssag og ligger langt fra
> en sag om en nabo, der ødelægger naboens græsplæne.

> Alligevel bruger du din egen sag til at give råd om netop dette.

Kunne du ikke bare have indset at du før var langt ude og holdt
din kæft?

--
Bertel

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-10 15:23

Bertel Lund Hansen wrote:

> Kunne du ikke bare have indset at du før var langt ude og holdt
> din kæft?

Jeg skulle helt sikkert have set at det reelt drejede sig om en voldsag
på et tidligere tidspunkt.

Fra : JBH

Dato : 11-06-10 21:21

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse
Bertel Lund Hansen wrote:

> Kunne du ikke bare have indset at du før var langt ude og holdt
> din kæft?

Jeg skulle helt sikkert have set at det reelt drejede sig om en voldsag
på et tidligere tidspunkt.

Men det så du sælfølgelig ikke i din iver efter at svine Tove til.....

/JBH

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-10 15:24

Historien handler reelt om en voldssag og ligger langt fra
en sag om en nabo, der ødelægger naboens græsplæne.

Nej, det omhandler ikke reelt en voldssag, men også hærværk. Jeg ville blot
anskueliggøre hvad man selv kan gøre i sådan en situation. Vores have er
blevet hærget i flere år af genboens knægt og hans 16 årige kammerater, og
blomster er blevet rykket op og spredt ud over plænen af bar
ødelæggelseslyst. Den slags skal man altså ikke finde sig i.

Fra : Steen Hansen

Dato : 12-06-10 09:01

On Fri, 11 Jun 2010 15:10:45 +0200, "Michael Weber"
<michael@michaelweber.invalid> wrote:

>Og jeg kan se du har en fornemmelse af at have fået hævn.
>Jamen, du har da sandeligt fået noget ud af det og
>er nu et glad og balanceret menneske.

Og du skulle måske undlade at give respons på sager du intet indblik
har i.

Jeg vil aldrig håbe for dig at du kommer til at bo op af nogen som
gebærder sig som at de var alene i verden.

Steen

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 15:47

On Fri, 11 Jun 2010 15:03:55 +0200, Tove Krieger wrote:

> [...]
> bestyrelsen i grundejerforeningen på grund af hendes ustandselig dårlige

Jeg synes at du har gjort det skidegodt der

Lisa

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-10 17:47

> On Fri, 11 Jun 2010 15:03:55 +0200, Tove Krieger wrote:
>

> Jeg synes at du har gjort det skidegodt der
>
> Lisa

Tak for det.

Tror du, at du muligvis kunne snakke med håndværkerne og prøve at appellere
til deres fornuft og moral ?

Er det et håndværkerfirma med en chef du kan henvende dig til, eller er det
et mindre firma hvor chefen er med på arbejde ? Du skriver at det er en
institution du har til nabo. Hvis den institution er offentlig, må det da
evt. være kommunen du skal kontakte, hvis de har hyret et firma til at
udføre arbejdet. Institutionen har måske også deres egne håndværkere,
hvilket jo egentlig er ligegyldigt. Ansvaret for ødelæggelsen af din plæne
må kunne placeres et sted.

Det er ihvertfald en uholdbar situation. Håndværkerne må da kunne se, at de
ødelægger din have. Helt ligeglade kan de da ikke være.

Jeg håber for dig, at det hele går iorden, og at din have kommer til at
ligne sig selv igen.

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 20:46

Jo jeg taler med formanden og viceværten for institutionen og de siger at
jeg skal snakke med chefen i firmaet.
Men jeg søgte et svar på hvordan man normalt gør juridisk når naboen er
nødt til at arbejde fra nabogrunden og ikke opfører sig moralsk korrekt.

Lisa

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-10 21:05

> [...]
> Men jeg søgte et svar på hvordan man normalt gør juridisk når naboen er
> nødt til at arbejde fra nabogrunden og ikke opfører sig moralsk korrekt.

Desværre. Der er jeg ikke i stand til at give et juridisk svar. Det må være
op til juristerne at svare på det.

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 14:56

On Fri, 11 Jun 2010 14:42:35 +0200, Michael Weber wrote:

> Hendes nabo er nok, om ikke et større, så stadigvæk det
> samme r**hul efter sådan en retssag.

Jeg GIDER IKKE en retssag. Jeg skal jo bo op ad dem i mange år og de
flytter aldrig.
Ikke fordi jeg er bange for dem, men det er ubehageligt at slås med alle
naboerne omkring sig.

Dem på den anden side stjal 5 meter af min have en dag ved at sætte en 2
meter høj hæk på min grund, selvom jeg havde advaret dem mod at gøre det.
Jeg skulle bruge masser af tid på at vise dem tegninger og
matrikeloplysninger, før de endeligt fjernede den igen, men uden at
retablere græsplænen igen.
Idag taler vi da med hindanden over hækken

Lisa

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 14:47

On Fri, 11 Jun 2010 14:37:38 +0200, Tove Krieger wrote:

> Der er ingen tvivl overhovedet om, hvilken type nabo det drejer sig om.
> Vedkommende har trods alt lavet det nummer en gang tidligere, uden at
> meddele noget som helst.

Ja lige præcis. De har ikke lagt en seddel i postkassen eller skrevet en
email (som de har fra sidst).

> Tror du ikke, at Lisa allerede har kontaktet
> naboen, for det tror jeg hun har.

Ja den første gang sendte jeg en email om at de skulle rydde op, hvilket de
så gjorde, men de retablerede ikke græsplænen.

Anden gang forlod de stedet med byggeaffald som jeg bare fjernede uden at
påtale det.

> Den slags svineri skal man altså ikke
> finde sig i. Hun opnår ikke et dårligt naboskab, for det tyder det på at hun
> allerede har.

Jeg har et godt forhold til ejeren af nabogrunden, som er en institution.
De har tidligere været meget rimelige overfor mig, da et stort træ væltede
ind til dem. Derfor vil jeg ikke bare være aggressiv. Men det
håndværkerfirma, som de har hyret, de pisser på mig.

> [...]

> Jeg er ikke jurist, men det behøver man vist heller ikke at være for at
> tilkendegive sin mening i dette tilfælde.

Jeg søger dog en juridisk måde at håndterede det på, uden at pisse
håndværkerne af, da de skal lave arbejde over længere tid der og kun har
mulighed for at arbejde fra min side.

Lisa

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-10 15:30

> [...]
>
> Jeg søger dog en juridisk måde at håndterede det på, uden at pisse
> håndværkerne af, da de skal lave arbejde over længere tid der og kun har

Jeg forstår til fulde din harme, men du undgår nok ikke helt kontroverser
med håndværkerne hvis du gør noget ved sagen. Jeg er som sagt ikke juridisk
kyndig, men der må da kunne gøres noget.

Hvis der kun kan arbejdes fra din side, burde institutionen og og
håndværkerne på forhånd have indhentet din tilladelse, den sag er da klar.
Hvis der så er nogen anstændighed i dem, burde de da også sørge for at
retablere plænen, og rydde op bagefter. Det er vel det mindste man med
rimelighed kan forlange.

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-10 15:30

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-06-10 15:41

Du har bevæget dig et stykke væk fra, hvad du skrev i dit første indlæg:
"Utroligt hvad folk kan finde på.

For det første skrev Lisa ikke noget om, hvor vidt det var en villaejer
eller en institution der var nabo, desuden skriver hun at hun helst ikke vil
gå rettens vej, så derfor er der sikkert ikke meget at gøre, men derfor har
hun da al ret til at være vred.

Jeg tror at du er en slags "Rasmus Modsat", så det er sikkert helt
ligegyldigt hvad man skriver, så skal du nok få det fordrejet. Man kan vist
lige så godt slå i en dyne som at diskutere med dig. Da dette er en
juragruppe, tror jeg at yderligere kommentarer er overflødige.

EOD

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-10 15:44

Tove Krieger wrote:
> [...]
> hun helst ikke vil gå rettens vej, så derfor er der sikkert ikke
> meget at gøre, men derfor har hun da al ret til at være vred.

Og på trods af at der ikke blev nævnt noget om naboen eller at hun ikke ønskede
en retssag, skrev du hvad du skrev....i første dit første indlæg.
Ganske morsomt.

> [...]
> kan vist lige så godt slå i en dyne som at diskutere med dig. Da
> dette er en juragruppe, tror jeg at yderligere kommentarer er

Bevares.

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 15:52

On Fri, 11 Jun 2010 16:30:00 +0200, Tove Krieger wrote:

> [...]
> Hvis der så er nogen anstændighed i dem, burde de da også sørge for at
> retablere plænen, og rydde op bagefter. Det er vel det mindste man med

Det er vi helt enige om. Men jeg venter stadig på et juridisk svar

Lisa

Fra : Jubii

Dato : 11-06-10 16:10

> Det er vi helt enige om. Men jeg venter stadig på et juridisk svar
>
> Lisa

Det fik du til dels af Tove kl. 13:46

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 14:30

On Fri, 11 Jun 2010 13:50:52 +0200, Michael Weber wrote:

> [...]
> den lange bane opnår du helt sikkert dårlig naboskab.
> Men hey, hvad er 20-30 års dårlig naboskab,

Jeg er faktisk ligeså vred som Tove beskriver, men vil gerne bevare et godt
naboskab. Jeg kan nemt få dem smidt ud fra min grund, hvis jeg vil det.

Min grund er ikke indhegnet men alligevel er det tydeligt at det er en
privat have med fin ryddelig græsplæne.

Jeg ser det også som mangel på respekt, at bare køre ind over en blød
græsplæne med store lastbiler, uden at spørge om det først. Den ene gang
kørte bilen fast og måtte trækkes fri af en rendegraver.

Lisa

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-10 14:42

Lisa Andersen wrote:

> Jeg er faktisk ligeså vred som Tove beskriver, men vil gerne bevare
> et godt naboskab. Jeg kan nemt få dem smidt ud fra min grund, hvis
> jeg vil det.

Jeg kan udemærket forstå du er vred.

> [...]
> græsplæne med store lastbiler, uden at spørge om det først. Den ene
> gang kørte bilen fast og måtte trækkes fri af en rendegraver.

Hvad har naboen sagt?

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 16:00

On Fri, 11 Jun 2010 15:42:06 +0200, Michael Weber wrote:

> Hvad har naboen sagt?

Forrige år allerede forinden arbejderne begyndte, fortale naboen
(institutionens formand), at de påtænkte reparationaarbejder på deres
ejendom som ligger i skellet. Jeg protesterede ikke, og fremsatte ikke
andre krav end at de skulle rydde op efter sig.

Men jeg forestillede mig ikke at store lastbiler med dobbelte baghjul
læsset med mørtel og mursten, ville køre på min våde græsplæne og at den
ville tabe en masse sten på græsset. Og jeg forestillede mig ikke at de
ville køre i samme spor og dermed fordybe det bløde græs, når der er andre
veje og muligheder.

Lisa

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-06-10 06:19

Michael Weber skrev

> Inden du overhovedet har snakket med naboen melder du vedkommende til
> politiet. Du opnår måske at få ret på den korte bane, men på
> den lange bane opnår du helt sikkert dårlig naboskab.

Hvis ikke det nuværende forhold er udtryk for ligegyldighed og
ufatteligt ringe naboskab (fra naboens side) så ved jeg ikke hvad det
er
Naboen skal bare sættes på plads der er ikke anden form for pædagogik
der vil virke på den lange bane

- Peter

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-10 13:22

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> er
> Naboen skal bare sættes på plads der er ikke anden form for pædagogik

Vi ved jo ikke hvad naboen ved, så man kan enten spekulerer eller
spørge.

Hvis naboen viser sig som et gedigent r**hul, der er fløjtende
ligeglad, kan man bruge sin energi på dette r**hul og få
et stykke papir fra en domstol, der fortæller at man har ret,
eller man kan bruge tiden på noget konstruktivt. F.eks.
få sig en hobby.

Fra : Martin Bak

Dato : 11-06-10 13:38

> eller man kan bruge tiden på noget konstruktivt. F.eks.
> få sig en hobby.

Som at samle sten, f.eks.?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : TGJ

Dato : 11-06-10 14:53

Uanset hvad, så sørg for at få dokumenteret det ( foto + video)

/thomas

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 16:01

On Fri, 11 Jun 2010 15:53:10 +0200, TGJ wrote:

> Uanset hvad, så sørg for at få dokumenteret det ( foto + video)

Det sker løbende

Lisa

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 16:06

Lisa Andersen skrev:
> Det sker løbende

Det er måske bedst at tage billeder eller video mens du står stille.

/Hauge

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 16:15

On Fri, 11 Jun 2010 17:06:22 +0200, Hauge wrote:

> Det er måske bedst at tage billeder eller video mens du står stille.

Der fik du sgu smilet frem, selvom du lyder som en landsbytosse på
førtidspension.

Lisa

Fra : Jubii

Dato : 11-06-10 16:23

> Der fik du sgu smilet frem, selvom du lyder som en landsbytosse på
> førtidspension.
>
> Lisa

Du er en god menneskekender.

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 16:43

On Fri, 11 Jun 2010 17:23:14 +0200, Jubii wrote:

> Du er en god menneskekender

Jeg kan forstå at I kender hindanden, endda rigtigt godt. Er det fra
arbejdsprøvning, eller

Lisa

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 16:46

Lisa Andersen skrev:
> Jeg kan forstå at I kender hindanden, endda rigtigt godt. Er det fra
> arbejdsprøvning, eller

Du gør det godt, der er sikkert mange jurister/advokater som er helt
vilde med at hjælpe dig helt gratis her, med dine finde kommentarer.

/Hauge

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 17:00

On Fri, 11 Jun 2010 17:45:57 +0200, Hauge wrote:

> Du gør det godt, der er sikkert mange jurister/advokater som er helt
> vilde med at hjælpe dig helt gratis her, med dine finde kommentarer.

Jeg er ret sikker på at de få jurister som er her, og forsøger at holde
stedet rent for landsbytosser som ikke bidrager med jura - længe har været
irriteret over disse, og at disse jurister vil svare mig hvis de findes
her. Men det ser ud til at, at det er de lokale bumser fra stamværtshuset
som hygger sig her.
Sikke hurigt man lærer folk at kende her

Lisa

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 17:02

Lisa Andersen skrev:
> Sikke hurigt man lærer folk at kende her

Ja dig kender vi ret hurtigt.

/Hauge

Fra : Fister

Dato : 11-06-10 18:14

After serious thinking Lisa Andersen wrote :

> [...]
> som hygger sig her.
> Sikke hurigt man lærer folk at kende her

Du har så meget ret, men denne gruppe skal helst holdes ren for mudder,
så det er over grænsen, at jeg giver dig ret, her.
Kai

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 18:41

Fister skrev:
> Du har så meget ret, men denne gruppe skal helst holdes ren for mudder,
> så det er over grænsen, at jeg giver dig ret, her.

Sjovt nok var det trådstarteren der startede mudderet..

/Hauge

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 20:56

On Fri, 11 Jun 2010 19:40:44 +0200, Hauge wrote:

> Sjovt nok var det trådstarteren der startede mudderet..

Injurier?

Lisa

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 21:01

Lisa Andersen skrev:
> Injurier?

Nej, mudder. Var det for svært?

/Hauge

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 16:24

Lisa Andersen skrev:
> Der fik du sgu smilet frem,

Selv en stram kælling kan smile.

> selvom du lyder som en landsbytosse på
> førtidspension.

Nåja, der er forskel på at lyde sådan og så opføre sig sådan, som du
gør. Eller rettere, du opfører dig som et snotforkælet overklasseløg,
som tror at verden er til for dig.

/Hauge

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 16:37

On Fri, 11 Jun 2010 17:24:11 +0200, Hauge wrote:

> Selv en stram kælling kan smile.

Men det kan en slatten pomfrit som dig jo ikke.

Lisa

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 16:39

Lisa Andersen skrev:
> Men det kan en slatten pomfrit som dig jo ikke.

Uhada, du har *også* erfaring på det punkt.

/Hauge

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 16:45

Lisa Andersen skrev:
> Men det kan en slatten pomfrit som dig jo ikke.

Faktisk ganske morsomt med dig, du har, med det navn/email som du bruger
nu, kun skrevet 10 indlæg i alt, og så kommer du her og kalder folk alt
muligt skrammel..

Du bruger en alternativ news-udbyder for at skjule din identitet, gad
vide hvem du ellers normalt skriver "som"..

http://news.frostbyte.dk/author/124272

/Hauge

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-06-10 17:04

Lisa Andersen wrote:

> Hvad kan vi gøre?

Melde dem til politiet for ulovlig indtrængen på jeres grund. Samt
fremsætte erstatningskrav mod skadevolder. Byggeaffald kan I bortskaffe
på firmaets regning (som en del af erstatningskravet). Hvis de efterlader
nogle byggematerialer på jeres grund, kan I tilbageholde dem som
sikkerhed for jeres erstatningskrav.

--
Jesper Lund

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 17:14

Tusinde tak

Lisa

Fra : F.Syndergaard

Dato : 11-06-10 18:50

"Lisa Andersen" <lisa.andersen@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan vi gøre?
> Evt opkræve leje eller kræve en forudbetalt garantistillelse overført til

Hvad med at starte med at stoppe disse håndværkerbiler og spørge hvad de har
at gøre på jeres grund?

MVH Finni

Fra : Martin Bak

Dato : 11-06-10 19:00

"F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Lisa Andersen" <lisa.andersen@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad med at starte med at stoppe disse håndværkerbiler og spørge hvad de
> har at gøre på jeres grund?

Finni, læs tråden, og du vil blive klar over, at OP er, om ikke troll, så
overmåde uforskammet og højrøvet.
Jeg selv anser hende for troll.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-06-10 20:28

Martin Bak wrote:

> Finni, læs tråden, og du vil blive klar over, at OP er, om ikke
> troll, så overmåde uforskammet og højrøvet.
> Jeg selv anser hende for troll.

Det blev jeg klar over da jeg læste tråden om hendes 17-årige uskyldige
knallertfræsende søn.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 21:01

On Fri, 11 Jun 2010 19:59:37 +0200, Martin Bak wrote:

> Jeg selv anser hende for troll.

Fordi jeg svarer tosserne igen?

Kisa

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 21:02

Lisa Andersen skrev:
> Fordi jeg svarer tosserne igen?

Nej fordi du opfører dig som en forkælet snottøs der ikke får sin vilje.

/Hauge

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 21:12

On Fri, 11 Jun 2010 22:01:36 +0200, Hauge wrote:

> Nej fordi du opfører dig som en forkælet snottøs der ikke får sin vilje.

Du er virkeligt for viderekomne. Har du taget din medicin idag? eller er du
bare multitosset.

Kan du ikke bare holde dig til de juridiske emner som rejses i gruppen. Du
minder mig om kiksede fyre i bylivet og til fester, som trænger sig på med
provokationer, fordi de ellers intet har at byde på, hverken i roen eller i
bukserne.

Lisa

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 21:15

Lisa Andersen skrev:
> [...]
> provokationer, fordi de ellers intet har at byde på, hverken i roen eller i

Endnu et emne du kender til. Er det ikke træls at komme i bukserne på
disse fyre og så opdage de intet har at byde på, når du har en søn og
måske en mand?

/Hauge

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 21:58

On Fri, 11 Jun 2010 22:14:42 +0200, Hauge wrote:

> Endnu et emne du kender til. Er det ikke træls at komme i bukserne på
> disse fyre og så opdage de intet har at byde på, når du har en søn og
> måske en mand?

Jo det er enhver kvindes skræk, at have en provokerende påtrængende stodder
på slæb med dumsmarte scorereplikker, når man tydeligtr kan se i hans
bukser, at alt hvad der er, er en sok i sidelommen.

Lisa

Fra : Hauge

Dato : 12-06-10 07:05

Lisa Andersen skrev:
> Jo det er enhver kvindes skræk, at have en provokerende påtrængende stodder
> på slæb med dumsmarte scorereplikker, når man tydeligtr kan se i hans
> bukser, at alt hvad der er, er en sok i sidelommen.

Men må desværre sige, at jeg har smag, så jeg er ikke én der løber efter
din type.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-10 18:10

Lisa Andersen wrote:

> Jo det er enhver kvindes skræk, at have en provokerende påtrængende
> stodder på slæb med dumsmarte scorereplikker, når man tydeligtr kan
> se i hans bukser, at alt hvad der er, er en sok i sidelommen.

Start du bare din dildo, du tænder åbenbart
kun på skænderi

Fra : Susi

Dato : 11-06-10 22:32

> [...]
> provokationer, fordi de ellers intet har at byde på, hverken i roen eller

Du er rigtignok artig. Hedder du Hans?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-06-10 08:04

> Nej fordi du opfører dig som en forkælet snottøs der ikke får sin vilje.

Don't feed the troll.

Mvh Maria