Modtaget anklageskrift?
Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 10:44

Min søn har modtaget et anklageskrift fra domstolen om indkaldelse til
retsmøde. Her påstår anklagemyndigheden bøde og erstatningskrav for
hærværk, men min søn kan ikke vedkende sig dette, idet han siger at han
ikke har gjort det og at de påståede skader var der forinden han kom til
stedet.
Brevet er bare sendt med post og kunne nemt forsvinde, og hvis man ikke
møder op så bliver man bare dømt, står der.

Der ligger en politiafhøring bag, hvor han blev stoppet på sin knallert
100km fra bopælen ved et rutinetjek. Her bliver han så sigtet for hærværk
og afhørt under trusler om, at hvis han ikke samarbejder, så kommer han med
på stationen og må forlade sin knallert på stedet. Han frygter mest at hans
knallert bliver stjålet, og derfor kommer han med en forklaring og nægter
at have begået hærværket.

Det virker som om, den skadelidte bare skal have tørret en reparation for
manglende vedligeholdelse af på en tilfældig forbipasserende.

Hvad gør man for at forsvare sig her?

Hilsen Lisa, mor til 17 årig god dreng

Fra : Ole C

Dato : 11-06-10 11:12

Lisa Andersen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Det virker som om, den skadelidte bare skal have tørret en reparation
> for manglende vedligeholdelse af på en tilfældig forbipasserende.

Møder op i retten, naturligvis.
Din søn skal jo ikke bevise sin uskyld. Det er anklageren, der skal bevise
det modsatte.

--
vh
Ole C

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 11:50

On Fri, 11 Jun 2010 12:11:59 +0200, Ole C wrote:

> Møder op i retten, naturligvis.

ja klart

> Din søn skal jo ikke bevise sin uskyld. Det er anklageren, der skal bevise
> det modsatte.

Min erfaring med magtmisbrug er desværre, at man skal bevise sin uskyld. Du
er næppe jurist

Vil Jer svarer, ikke nok oplyse Jeres baggrund for at svare?
Jeg kan ikke bruge politiske meningstilkendegivelser til noget. Verden er
hverken rimelig eller retfærdig, og det må man bare forholde sig til, tak

Lisa

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 12:44

Lisa Andersen skrev:
> Vil Jer svarer, ikke nok oplyse Jeres baggrund for at svare?
> Jeg kan ikke bruge politiske meningstilkendegivelser til noget. Verden er
> hverken rimelig eller retfærdig, og det må man bare forholde sig til, tak

Så ring til en advokat, så ved du hvad du får. Her er de fleste
alligevel stud-ét-eller-andet og tror de ved det hele. Og dem der ved
noget, er alle uenige alligevel, så det kan man heller ikke bruge til noget.

/Hauge

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 14:14

Kan jeg ikke bare blive fri for at ikke-jurister svarer i en juragruppe,
tak

Lisa

Fra : Martin Bak

Dato : 11-06-10 14:38

"Lisa Andersen" <lisa.andersen@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Kan jeg ikke bare blive fri for at ikke-jurister svarer i en juragruppe,
> tak

Det kan du på ingen måde med rimelighed forvente, nej. Dette er ikke et
ekspertforum hvor man kan få gratis rådgivning af jurister, men derimod en
debatgruppe om juridiske spørgsmål. Enhver kan svare, jurist eller ej. Der
er forøvrigt kun meget få jurister i gruppen, om overhovedet nogen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 15:33

Lisa Andersen skrev:
> Kan jeg ikke bare blive fri for at ikke-jurister svarer i en juragruppe,
> tak

Nope. Utilfreds? Betal for den advokat som jeg skrev om før.

Ellers tag en tudekiks eller opdrag dine unger ordenligt.

/Hauge

Fra : Lars Raaby

Dato : 11-06-10 16:01

Den 11-06-2010 15:13, Lisa Andersen skrev:
> Kan jeg ikke bare blive fri for at ikke-jurister svarer i en juragruppe,
> tak

Lad være med at stille spørgsmål.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Jubii

Dato : 11-06-10 16:22

"Lars Raaby" <lars.raaby@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
Den 11-06-2010 15:13, Lisa Andersen skrev:
> Kan jeg ikke bare blive fri for at ikke-jurister svarer i en
> [...]

Hvorfor det?
Jeg ville hellere opfordre spørgere og svarere at studere gruppernes
fundatser INDEN de skriver indlæg!
OG studere de overordnede regler for brug af grupperne, herunder
citatteknik. (fik du den Michal Weber!)

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 16:26

Jubii skrev:
> OG studere de overordnede regler for brug af grupperne, herunder
> citatteknik. (fik du den Michal Weber!)

Nåja, den mestrer du jo tydeligvis heller ikke selv. Er det dine
gigtplagede fingre, der er slidte efter at have flyttet rundt på
naboernes cykler?

/Hauge

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 16:28

Øhhh, hallo, du kan da slet ikke finde ud af citatteknik, lol
Man skal feje foran sin egen dør, før man fejer andres

Lisa

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-10 16:29

Jubii wrote:
>OG studere de overordnede regler for brug af grupperne, herunder
>citatteknik. (fik du den Michal Weber!)

Fair nok.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-06-10 18:41

> Kan jeg ikke bare blive fri for at ikke-jurister svarer i en juragruppe,

Arbejder du gratis inden for dit erhverv? Hvad får dig så til at tro at
andre gør det?

Mvh maria

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-06-10 19:13

Den 11-06-2010 19:41, Maria Frederiksen skrev:

> Arbejder du gratis inden for dit erhverv? Hvad får dig så til at tro at
> andre gør det?

Der er nogle, der arbejder gratis inden for deres hverv for
at hjælpe andre. Også i denne gruppe. Og der er også
ikke-jurister her i gruppen, som plejer at være meget
hjælpsomme med juridiske svar.

Men når man starter med at fortælle om magtmisbrug fra
systemets side, og at politiet ikke kan se forskel på slid
og hærværk, så virker det som om, interessen for jura er
ikke-eksisterende, og det afføder måske ikke overraskende
ikke-juridiske svar.

Hertil kommer, at nogle af os har erfaringer med tilfælde,
hvor børn eller unge har gjort noget, de ikke burde, og de
eneste, som ikke kan se/tro det, er forældrene. Forældrene
beskylder i stedet typisk alle andre eller systemet, eller
benægter, at der overhovedet er sket noget. Og det minder jo
meget om det, vi ser her.

Dermed ikke sagt, at den unge i dette tilfælde er skyldig i
noget, men som forælder bør man nok være lidt mere åben for
andre forklaringer end den unges. Ellers gør man den unge en
bjørnetjeneste.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 20:25

On Fri, 11 Jun 2010 20:12:36 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> Men når man starter med at fortælle om magtmisbrug fra
> systemets side

Det er jo opspind, kan du ikke læse?

> og at politiet ikke kan se forskel på slid
> og hærværk

igen opspind

> så virker det som om, interessen for jura er
> ikke-eksisterende, og det afføder måske ikke overraskende
> ikke-juridiske svar.

vrøvl, juristerne vil svare i weekenden hvor de holder fri. Indtil da
underholder jeg mig med landsbytosserne

Lisa

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-06-10 20:40

Den 11-06-2010 21:24, Lisa Andersen skrev:

> Det er jo opspind, kan du ikke læse?

Citat fra trådstarters andet indlæg:
"Min erfaring med magtmisbrug er desværre, at man skal
bevise sin uskyld."

> igen opspind

Citat fra trådens første indlæg:
[...]

Standardoverholdende multimedia på hjemmesiden:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-multimedia.php

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 21:27

On Fri, 11 Jun 2010 21:40:17 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> Citat fra trådstarters andet indlæg:
> "Min erfaring med magtmisbrug er desværre, at man skal
> bevise sin uskyld."

Ovenstående er faktuelt og virkeligt i det danske retssytem, i alle sager
hvor magthaverne er modparten. Indenfor skatteretten er det helt absurd. Du
trænger til en tur med dem, så kan du lære det kan du.

> Citat fra trådens første indlæg:
> "Det virker som om, den skadelidte bare skal have tørret en
> reparation for manglende vedligeholdelse af på en tilfældig
> forbipasserende."

og deraf udleder du sondringen mellem slid og defekt (uden at vide om
genstanden reelt KAN slides), samt at politiet rent faktisk har besigtiget
det påståede hærværk, hvilket de faktisk ikke har.

Lisa

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 20:07

On Fri, 11 Jun 2010 19:41:00 +0200, Maria Frederiksen wrote:

> Arbejder du gratis inden for dit erhverv? Hvad får dig så til at tro at
> andre gør det?

Ja jeg giver ofte selv helt gratis og professionel hjælp på nettet indenfor
mit fag.

Lisa

Fra : Susi

Dato : 11-06-10 21:03

> Ja jeg giver ofte selv helt gratis og professionel hjælp på nettet
> indenfor
> mit fag.
>
> Lisa

Kværulanteri, dårligt sprog og dårlig opførsel?

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 21:45

On Fri, 11 Jun 2010 22:03:17 +0200, Susi wrote:

> Kværulanteri, dårligt sprog og dårlig opførsel?

Ja det synes jeg også de har her og din egen tilpasningsevne er utrolig
god.

Lisa

Fra : Karina Jensen

Dato : 11-06-10 20:52

[klip]

> Arbejder du gratis inden for dit erhverv? Hvad får dig så til at tro at
> andre gør det?

Hej Maria

Der er nu mange jurister, der laver "pro bono-arbejde". Der er fx mange
advokatfirmaer, som tager "pro-bono-sager", ligesom der er mange, der
arbejder i advokatvagten eller i en retshjælp. Det sidste har jeg selv gjort
i 8-9 år, hvor jeg har afsat én aften om ugen, hvor jeg gratis rådgiver folk
om juridiske spørgsmål. Det samme har min mand, som er advokat.

Her i gruppen er der nok ikke mange jurister tilbage, og vist kun nogle få
stud.jur'ere. Jeg selv synes, det er meget tidskrævende, hvis man skal kunne
skrive nogle svar, som folk reelt kan bruge til noget, og det vil meget ofte
kræve meget skriveri frem og tilbage, fordi man har behov for at stille
uddybende spørgsmål. Generelt bliver der givet helt utrolig mange direkte
forkerte svar i gruppen, men der er også mange mennesker, der bidrager med
rigtig gode råd og erfaringer. Man behøver jo ikke at være jurist for at
kunne give gode svar her, i særdeleshed ikke på mange af de mere praktisk
orienterede spørgsmål der stilles her i gruppen.

/Karina

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-10 21:54

Karina Jensen skrev:

> arbejder i advokatvagten eller i en retshjælp. Det sidste har jeg selv gjort
> i 8-9 år, hvor jeg har afsat én aften om ugen, hvor jeg gratis rådgiver folk
> om juridiske spørgsmål. Det samme har min mand, som er advokat.

Jeg tager hatten af for den slags - nå okay, så min hue da.

--
Bertel

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 22:14

On Fri, 11 Jun 2010 21:52:02 +0200, Karina Jensen wrote:

> Her i gruppen er der nok ikke mange jurister tilbage

Du er den eneste

> Generelt bliver der givet helt utrolig mange direkte
> forkerte svar i gruppen

Netop derfor frabad jeg mig svar fra alle tosserne. For 15år siden da jeg
selv læste på uni, anvendte jeg denne gruppe en del. Hovedparten var
stud.jur, cand.jur og advokatfuldmægtige. Det var tider

Idag er dette forum helt spoleret af landsbytosser og troll´s som reelt
bare vil chatte og have gang i noget mudderkast.

Lisa

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-06-10 16:45

On 11/06/2010 23:13, Lisa Andersen wrote:
> Netop derfor frabad jeg mig svar fra alle tosserne. For 15år siden da jeg
> selv læste på uni, anvendte jeg denne gruppe en del. Hovedparten var
> stud.jur, cand.jur og advokatfuldmægtige. Det var tider

Fandtes dk.videnskab.jura overhovedet for 15 år siden?

> Idag er dette forum helt spoleret af landsbytosser og troll´s som reelt
> bare vil chatte og have gang i noget mudderkast.

--
Peter Knutsen

Fra : Jubiii

Dato : 15-06-10 06:37

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

> Fandtes dk.videnskab.jura overhovedet for 15 år siden?

Naturligvis ikke.
"Oprindelig forslagsstiller til dk.videnskab.jura:
Jakob Paikin

Godkendt af Styregruppen d. 18. september 2002."

Og gruppen af skribenter er den samme blot udvidet med samme type
skribenter.
Dog var det i starten en juragruppe. Spørgsmål----svar, højst 5 indlæg.
idag trækker debatten ud i det uendelige og er ikke jura, for det meste.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-06-10 07:56

On 15/06/2010 07:37, Jubiii wrote:

> Naturligvis ikke.
> "Oprindelig forslagsstiller til dk.videnskab.jura:
> Jakob Paikin
>
> Godkendt af Styregruppen d. 18. september 2002."
[...]

Tak for info!. Jeg var 100% sikker på at denne gruppe er mindre end 15
år gammel, men omvendt ville jeg have gættet på at den var fra 1999
eller 2000, ikke 2002.

--
Peter Knutsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-06-10 08:47

Den 15-06-2010 08:56, Peter Knutsen skrev:

> Tak for info!. Jeg var 100% sikker på at denne gruppe er mindre end 15
> år gammel, men omvendt ville jeg have gættet på at den var fra 1999
> eller 2000, ikke 2002.

Den er også ældre end 2002. Der er blot tale om en
opdatering af fundatsen i 2002, for øvrigt foranlediget af
Bertel Lund Hansen for at undgå for meget unødvendig snak i
gruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Hauge

Dato : 15-06-10 13:19

Kim Ludvigsen skrev:
> for øvrigt foranlediget af Bertel Lund Hansen for at
> undgå for meget unødvendig snak i gruppen.

Underligt at han så stadig snakker så meget ikke-jura i gruppen..

/Hauge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-06-10 13:38

Den 15-06-2010 14:19, Hauge skrev:

> Underligt at han så stadig snakker så meget ikke-jura i gruppen..

Hvis man laver en sammentælling af ikke-relevante indlæg i
gruppen, er det ikke just Bertel Lund Hansens navn, der
dukker op på hitlisten. Det er nogle helt andre personer, og
ofte går de i selvsving i deres indbyrdes kamp, så vi får
lange deltråde, som intet har med jura at gøre.

Det er den slags, der er med til at jage de sidste jurister
væk fra gruppen - også selvom et par af de skyldige
tilsyneladende er kede af de manglende jurister. De minder
mig lidt om små børn, der forsøger at samle en bold op, men
som hele tiden kommer til at sparke til den i stedet. Det
ser sødt og sjovt ud, når de små gør det, her er det bare
trist.

XFUT: dk.admin.netikette

Fra : Petersen Michael

Dato : 22-08-10 09:59

Lisa Andersen wrote:
> On Fri, 11 Jun 2010 21:52:02 +0200, Karina Jensen wrote:

> Idag er dette forum helt spoleret af landsbytosser og troll´s som
> reelt bare vil chatte og have gang i noget mudderkast.
>
> Lisa

It takes one to know one..

Din debat form virker noget ensporet..

Men held og lykke med det hele
Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-06-10 13:11

Den 11-06-2010 12:50, Lisa Andersen skrev:

> Min erfaring med magtmisbrug er desværre, at man skal bevise sin uskyld. Du
> er næppe jurist

Som andre har skrevet, så kontakt en advokat. Dine indlæg
med det ovenfor citerede samt dette:

"Det virker som om, den skadelidte bare skal have tørret en
reparation for manglende vedligeholdelse af på en tilfældig
forbipasserende."

tyder dog på, at det kan være spild af tid og penge. Du vil
sikkert mene, at advokaten holder med magthaverne.

> Verden er hverken rimelig eller retfærdig,
> og det må man bare forholde sig til, tak

Man må også forholde sig til, at børn ikke altid fortæller
forældrene sandheden, især ikke hvis de har gjort noget
forkert. Desværre er forældre ikke altid lige gode til at
gennemskue den slags.

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 14:14

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-10 14:30

Lisa Andersen skrev:

> Kan jeg ikke bare blive fri for at ikke-jurister svarer i en juragruppe,
> tak

Nej.

--
Bertel

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 11-06-10 14:40

Lisa Andersen wrote:
> Kan jeg ikke bare blive fri for at ikke-jurister svarer i en
> juragruppe, tak

Nej det kan du ikke. At gruppen har med jura at gøre betyder ikke, at
kun jurister må svare her. Du må som i alle andre grupper på usenet
leve med, at der ingen garanti er for kvalificerede svar.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-10 15:32

Lisa Andersen wrote:
> Kan jeg ikke bare blive fri for at ikke-jurister svarer i en
> juragruppe, tak

Ku vi så ikke blive fri for dit hælden vand
ud af ørerne, er din søn uskyldig bliver
han ikke dømt, men selvfølgelig er han
skyldig så skal han have sin straf.....så
simpelt er det

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 16:07

On Fri, 11 Jun 2010 16:32:19 +0200, Just wrote:

> er din søn uskyldig bliver
> han ikke dømt

Endnu en tosse som tror at retssytemet handler om retfærdighed.

Lisa

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 16:11

Lisa Andersen skrev:
> Endnu en tosse som tror at retssytemet handler om retfærdighed.

Du er vist bare en tosse der vil slikkes i måsen og have ret. Tag da den
advokat og fis af, du har ikke fattet en skid af virkligheden.

/Hauge

Fra : Kim J

Dato : 12-06-10 05:38

Hmmm... mon ikke Lisa bare er en af dem der er lidt blåøjede. "Min søn
siger, at han ikke har gjort noget galt! og så passer det, uanset, hvad
eventuelle vidner og politi siger.".

Kim J.

Fra : Petersen Michael

Dato : 22-08-10 10:00

Kim J wrote:
> Hmmm... mon ikke Lisa bare er en af dem der er lidt blåøjede. "Min søn
> siger, at han ikke har gjort noget galt! og så passer det, uanset,
> hvad eventuelle vidner og politi siger.".
>
> Kim J.

Tilliden til retsystemet er nede omkring 64%

Men i det her tilfælde tror jeg du har ret...

Fra : KaZ

Dato : 12-06-10 11:06

Lisa Andersen wrote:

> Endnu en tosse som tror at retssytemet handler om retfærdighed.

Alt andet lige, her må man give dig ret, hvis du ellers mener hvad jeg tror
du gør.

Fra : KaZ

Dato : 12-06-10 13:42

KaZ wrote:

> Alt andet lige, her må man give dig ret, hvis du ellers mener hvad
> jeg tror du gør.

For at præcisere...ikke det med at 'tossen' skulle føre tilbage til den
forrige poster, men resten af sætningen.

Fra : Jubii

Dato : 12-06-10 13:59

"KaZ" <enkrop@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> For at præcisere...ikke det med at 'tossen' skulle føre tilbage til
> den forrige poster, men resten af sætningen.

Tja, domstolenes retfærdighed er som man ser det.
Bliver man dømt er de uretfærdige.
Bliver man ikke dømt er de retfærdige.
Bliver den sigtede dømt, synes anklageren de er retfærdige.
Bliver den sigtede ikke dømt, synes anklageren de er uretfærdige.
O.S.V.
Se det var ren jura, og seriøst.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-06-10 15:46

Lisa Andersen <lisa.andersen@nospam.invalid> wrote:

> Kan jeg ikke bare blive fri for at ikke-jurister svarer i en juragruppe,
> tak

Held og lykke med det hele.

Jeg poster lige spillereglerne for denne gruppe herunder:

http://usenet.dk/fundats/dk.videnskab.jura.txt

Mit ikke juridiske råd i øvrigt:
kontakt gratis juridisk rådgivning hvor du bor

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-06-10 09:59

"Lisa Andersen" <lisa.andersen@nospam.invalid> wrote in message

> ja klart

> Min erfaring med magtmisbrug er desværre, at man skal bevise sin uskyld.
> Du
> er næppe jurist

Når du spørger i dk.vindeskab.jura må du forvente et juridisk svar.

Fra : Jubiii

Dato : 14-06-10 12:31

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Når du spørger i dk.vindeskab.jura må du forvente et juridisk svar.

Hvor ser du det henne?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-06-10 08:44

"Jubiii" <jubiii@msn.com> wrote in message
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvor ser du det henne?

I dk.videnskab.jura.

Fra : Jubiii

Dato : 15-06-10 13:45

> I dk.videnskab.jura.

Altså vrøvler du; til forskel på havd du kunne have gjort.
(tip: du skal indsætte et "ikke" i din sætning)

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-06-10 18:53

Christian R. Larsen wrote:

> Når du spørger i dk.vindeskab.jura må du forvente et juridisk svar.

Siden hvornår?

Du overholder ikke selv den regel.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-06-10 08:45

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> wrote in message

> Siden hvornår?
>
> Du overholder ikke selv den regel.

Jeg skrev ikke, at det var en regel.

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-10 12:46

Lisa Andersen wrote:
> [...]
>
> Det virker som om, den skadelidte bare skal have tørret en reparation
> for manglende vedligeholdelse af på en tilfældig forbipasserende.

Du skal have fat i en advokat, der kan tale
din søns sag i retten.

(Jeg har intet med jura at gøre)

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 14:17

On Fri, 11 Jun 2010 13:45:52 +0200, Michael Weber wrote:

> Du skal have fat i en advokat, der kan tale
> din søns sag i retten.

Tænk jeg troede man brugte en glarmester til den slags. Men tusind tak. Jeg
kan dog ikke helt forstå hvad en Avocado har med sagen at gøre.

Lisa

Fra : Petersen Michael

Dato : 22-08-10 10:02

Lisa Andersen wrote:

> Tænk jeg troede man brugte en glarmester til den slags. Men tusind
> tak. Jeg kan dog ikke helt forstå hvad en Avocado har med sagen at
> gøre.
>
> Lisa

Hvis din søn er ca. lige så flabet som du, så forstår jeg godt at han rager
uklar med ordensmagten.

Fra : Kim J

Dato : 11-06-10 13:58

Hej Lisa,

> [...]
>
> Det virker som om, den skadelidte bare skal have tørret en reparation for
> manglende vedligeholdelse af på en tilfældig forbipasserende.

Jeg er ikke i tvivl om, at du har en god dreng, det har alle forældre til
drenge eller piger for den sags skyld. Politiet mener sikkert, at de har en
god sag, så du/han bør møde i retten. Har de ikke noget at have sagen i, så
har det ingen omkostninger for jer.

Desværre, så bliver jeg nød til at sige, at jeg som skolelærer ved, at mange
unge lever med flere masker på. De fleste forældre mener selvfølgelig deres
børn er gode, hvilket de sikkert også er derhjemme. I skolen og lever de et
liv, derhjemme et andet og et tredje blandt kammerater. Det er ikke altid de
tre ting passer sammen, desværre!

Mvh
Kim J.

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 14:21

Igen et ikke-juridisk svar. Kun formodninger og gætværk.

Lisa

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-10 14:32

Lisa Andersen skrev:

> Igen et ikke-juridisk svar. Kun formodninger og gætværk.

Ja. Han formoder og gætter på at din søn er velopdragen. Det er
rigtigt at vi ikke har set noget der underbygger det.

Derefter skrev han om sin erfaring som lærer.

--
Bertel

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 16:12

On Fri, 11 Jun 2010 15:31:54 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja. Han formoder og gætter på at din søn er velopdragen. Det er
> rigtigt at vi ikke har set noget der underbygger det.
>
> Derefter skrev han om sin erfaring som lærer.

Men det hører vel til i grupper for snak og famile, og ikke i en
juragruppe.

Der er simpelthen for mange landsbytosser og romanlæsere her, som bare
hygger sig med meningstilkendegivelser og analyser af skribenten.

Juridisk svar, tak
Gerne fra stud.jur - men ikke fra landsbytosser.

Lisa

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 16:23

Lisa Andersen skrev:
> - men ikke fra landsbytosser.

Men det må spørgerne gerne være?

Du er syg i roen..

/Hauge

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 16:33

On Fri, 11 Jun 2010 17:22:32 +0200, Hauge wrote:

> Du er syg i roen..

Ser du dig i spejlet når du siger det.
Hvis du siger det tilstrækkeligt mange gange, mens du kikker intenst på dit
nedslående spejlbillede, så udebliver effekten ikke. Held og lykke.

Lisa

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 16:38

Lisa Andersen skrev:
> Hvis du siger det tilstrækkeligt mange gange, mens du kikker intenst på dit
> nedslående spejlbillede, så udebliver effekten ikke.

Kan se at du har stor erfaring på det punkt. Godt du indrømmer det.

/Hauge

Fra : kk

Dato : 14-06-10 08:27

> Men det må spørgerne gerne være?
>
> Du er syg i roen..
>
> /Hauge

Tæven er muligvis syg i roen, som du siger, men man må, trods alt, tilskrive
hende en vis underholdningsværdi - hvad enten man er jurist eller
landsbytosse!
mvh
kk

Fra : Mcwm

Dato : 14-06-10 08:49

Den 14-06-2010 09:27, kk skrev:
> Tæven er muligvis syg i roen, som du siger, men man må, trods alt, tilskrive
> hende en vis underholdningsværdi - hvad enten man er jurist eller
> landsbytosse!

Ænderne i gadekæret har en væsentlig større underholdningsværdi, så der
må være lidt kedeligt, der hvor du bor

Venligst
Mcwm

Fra : kk

Dato : 14-06-10 09:01

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

> Ænderne i gadekæret har en væsentlig større underholdningsværdi, så der må
> være lidt kedeligt, der hvor du bor
>
> Venligst
> Mcwm

Måske, men jeg er ikke ornitolog, og ændernes kopuleringsseancer bliver lidt
trivielle, hen ad vejen!
mvh
kk

Fra : Mcwm

Dato : 14-06-10 09:04

Den 14-06-2010 10:00, kk skrev:
> Måske, men jeg er ikke ornitolog, og ændernes kopuleringsseancer bliver lidt
> trivielle, hen ad vejen!

Cirka lige så kedelig som "Lisa Andersens" verbale korpulering

Venligst
Mcwm

Fra : kk

Dato : 14-06-10 12:12

> Cirka lige så kedelig som "Lisa Andersens" verbale korpulering
>
> Venligst
> Mcwm

Nu SKAL du jo ikke nødvendigvis læse hendes (troll?) indlæg, medmindre du er
tilstrækkelig nysgerrig - det er jeg i hvert fald,
og jeg føler mig udmærket underholdt!
mvh
kk

Fra : Jubii

Dato : 11-06-10 16:33

> On Fri, 11 Jun 2010 15:31:54 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Juridisk svar, tak
> Gerne fra stud.jur - men ikke fra landsbytosser.
>
> Lisa

Du er faktisk den største tosse når du stadig ikke har lært hvad gruppen
går ud på.
At du er mere useriøs end så mange andre har du gang på gang bevist.
En seriøs debat er du ude af stand til at føre.
BYE.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-10 20:24

Lisa Andersen skrev:

> Der er simpelthen for mange landsbytosser og romanlæsere her, som bare
> hygger sig med meningstilkendegivelser og analyser af skribenten.

Den lader vi lige stå et øjeblik.

--
Bertel

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-06-10 20:30

Bertel Lund Hansen wrote:

> Den lader vi lige stå et øjeblik.

Don't feed the troll.

Fra : Ole C

Dato : 11-06-10 20:55

Lisa Andersen skrev blandt andet:

> Der er simpelthen for mange landsbytosser og romanlæsere her, som bare
> hygger sig med meningstilkendegivelser og analyser af skribenten.

Haps - sagde killfiltret

--
vh
Ole C

Fra : Lars Raaby

Dato : 11-06-10 16:03

Den 11-06-2010 15:21, Lisa Andersen skrev:
> Igen et ikke-juridisk svar. Kun formodninger og gætværk.

Fjols

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-06-10 16:36

Michael Weber wrote:

> Du skal have fat i en advokat, der kan tale din søns sag i retten.

Skal staten ikke tilbyde borgeren en beskikket advokat i straffesager?

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-06-10 16:39

Kim Ludvigsen wrote:

> Man må også forholde sig til, at børn ikke altid fortæller forældrene
> sandheden, især ikke hvis de har gjort noget forkert. Desværre er
> forældre ikke altid lige gode til at gennemskue den slags.

Og man skal forholde sig til at politibetjente ikke altid fortæller
sandheden. Men alt dette er gætterier..

--
Jesper Lund

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-06-10 17:58

Lisa Andersen wrote:

> Hilsen Lisa, mor til 17 årig god dreng

Ja, det tror alle mødre.

Fra : Hauge

Dato : 11-06-10 18:10

Erik Olsen skrev:
> Ja, det tror alle mødre.

De bliver vel som forældrene, så kan man konkludere hvad man nu synes er
mest passende.

Mvh Hauge

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-06-10 21:55

Den 11.06.2010 kl. 19:10 skrev Hauge <hauge@cutsmart-tech.dk>:

> De bliver vel som forældrene, så kan man konkludere hvad man nu synes er
> mest passende.

Godt skrevet!

mvh
Henning

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 22:17

On Fri, 11 Jun 2010 22:54:35 +0200, Henning Præstegaard wrote:

> Godt skrevet!

Ja det er egentligt utroligt hvad der kommer fra den nulevende abort

Lisa

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 11-06-10 23:26

Lisa Andersen <lisa.andersen@nospam.invalid> writes:

> Hilsen Lisa, mor til 17 årig god dreng

Jeg har set dine senere kommentarer, så det ser ud til at du ikke har
styr på knægtens gøren og laden. Så kom lige igen med en reel
udlægning af hvem din søn er.

Denne gruppe kan ikke ændre de faktuelle omstændigheder, allerhøjst
fortælle dig hvad konsekvenserne af dem er. Hvis du angler efter
medlidenhed, er du gået galt i byen. Hvis du angler efter gratis
advokatbistand er du ligeså.

Denne gruppe er en debatgruppe, så formen er at du kommer med alle de
konkrete kendsgerninger du kender, og tager de reaktioner der følger
for det der er.

Din adfærd foranlediger mig til at opfatte dig som en enlig mor på
bistand, med en småkriminel søn. Du ønsker ikke at acceptere et ansvar
for din manglende opdragelse af ham, og derfor er det helt klart
samfundet der forfølger dig. Du er ikke interesseret i jura, men
derimod udelukkende medynk og/eller smutveje til at holde poden ude af
fængslet endnu en gang.

Jeg baserer ovenstående opfattelse af dig på dine indlæg i denne
gruppe. Det er mig et fedt om dfet er korrekt eller ej. Pointen er
uændret, nemlig at kvaliteten af de svar du får, er sammenlignlig med
kvaliteten af de spørgsmål du stiller.

Opdrag knægten, eller lev med at han skal i spjældet denne gang.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Lisa Andersen

Dato : 11-06-10 23:46

On Sat, 12 Jun 2010 00:25:33 +0200, Anders Wegge Keller wrote:

> Jeg har set dine senere kommentarer, så det ser ud til at du ikke har
> styr på knægtens gøren og laden.

Jo jeg har styr på ham. Spar dine provokationer.

> Din adfærd foranlediger mig til at opfatte dig som en enlig mor på
> bistand, med en småkriminel søn.

Argh, endnu en landsbytosse på stærk psykopharmaca.

Jeg har en højere indkomst og er mere formuende, end hele din
kakerlakfamilie tilsammen.
Og min søn får de højeste karakterer i skolen og er ellers aldrig
indblandet i kriminalitet og har aldrig tidligere haft en politisag.

> Du ønsker ikke at acceptere et ansvar
> for din manglende opdragelse af ham, og derfor er det helt klart
> samfundet der forfølger dig.

Du er skingrende lam i roen. Tag din medicin og sæt dig over i gyngestolen.

> Opdrag knægten, eller lev med at han skal i spjældet denne gang.

Din mor opgav dig som 10 årig og siden er du blevet smidt ud af alle
institutioner, pånær fængslet

Lisa

Fra : Mcwm

Dato : 11-06-10 23:50

Den 12-06-2010 00:46, Lisa Andersen skrev:

> Og min søn får de højeste karakterer i skolen og er ellers aldrig
> indblandet i kriminalitet og har aldrig tidligere haft en politisag.

ellers aldrig... hmm, så VAR han det altså DENNE gang

Fra : Lisa Andersen

Dato : 12-06-10 01:26

On Sat, 12 Jun 2010 00:49:33 +0200, Mcwm wrote:

> ellers aldrig... hmm, så VAR han det altså DENNE gang

Kan du ikke læse din analfabet. Der står "ellers aldrig indblandet". Han er
således indblandet i en sag hvor der påstås hærværk, men det betyder jo
ikke at han har gjort det.

Lisa

Fra : Mcwm

Dato : 12-06-10 02:26

> Kan du ikke læse din analfabet. Der står "ellers aldrig indblandet".

Skulle vi tage dine ord for gode varer, så er han netop IKKE indblandet,
men anklaget for samme. Så sætningen skulle være "han er aldrig indblandet".

Han har sikkert i raseri - noget der vist ligger i generne - "ladet sit
gode humør løbe af med sig" præcis som du gør over for alle i gruppen.
Det har så i hans tilfælde ramt det nærmeste uskyldige offer.

Men, du skriver sikkert "ellers aldrig" nedladende til andre mennesker,
vi er alle blot lige undtagelsen.

Fra : Hauge

Dato : 12-06-10 07:01

Lisa Andersen skrev:
> Jeg har en højere indkomst og er mere formuende, end hele din
> kakerlakfamilie tilsammen.

Og så har du ikke råd til en advokat, og bruger et debatforum til at få
hjælp? Hold kæft du er til grin..

> Og min søn får de højeste karakterer i skolen og er ellers aldrig
> indblandet i kriminalitet og har aldrig tidligere haft en politisag.

Sådan er det jo med så mange.

> Du er skingrende lam i roen. Tag din medicin og sæt dig over i gyngestolen.

Umiddelbart er det vist dig der er mest lam i roen.

> Din mor opgav dig som 10 årig og siden er du blevet smidt ud af alle
> institutioner, pånær fængslet

Hehe, er sandheden slem for dig?

Men helt seriøst, hvordan kan man tage en ny i grupperne, i hvert fald
med det navn du bruger lige nu, seriøst, når du opfører dig som du gør?
Samtidigt med at du kører via en anonym newsserver og citerer ganske
pænt, altså vil du ikke stå ved hvem du er da du jo ganske sikert er en
anden ganske aktiv person til dagligt i grupperne.

/Hauge

Fra : CC

Dato : 14-06-10 22:37

"Hauge" skrev i meddelelsen ...

> Og så har du ikke råd til en advokat, og bruger et debatforum til at få
> hjælp? Hold kæft du er til grin..

Hvem er mest til grin. Det kan være det er derfor kvinden har
penge..........

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-06-10 00:09

Lisa Andersen <lisa.andersen@nospam.invalid> writes:

> Jo jeg har styr på ham. Spar dine provokationer.

Hvordan kan det så være at din erfaring med retsvæsnet er at din søn
bliver dømt for ting han ikke har gjort?

Fra : Lisa Andersen

Dato : 12-06-10 01:49

On Sat, 12 Jun 2010 01:08:42 +0200, Anders Wegge Keller wrote:

> Hvordan kan det så være at din erfaring med retsvæsnet er at din søn
> bliver dømt for ting han ikke har gjort?

Du er for dum. Justitsmord er velkendt i danmark. Jønke sad
varetægtsfængslet lang tid fordi anklagemyndigheden manipulerede med sagen,
men han blev pure frifundet i højesteret.
Dommerne har terroriseret Ilse Makholm i årevis og frarøvet hendes hus og
formue.
Jørn fik frarøvet sin ejerlejlighed af en led pantefoged og skød som
bekendt en vagt hos SKAT, men kuglen var tiltænkt den lede dommer.
Masseanholdelser af helt uskyldige demonstranter ved klimatiomødet.
50.000 indbrud i private hjem som politiet ikke gider gøre noget ved.

og jeg kunne blive ved og ved.

Kryb ind i din osteklokke og bliv der. Så er du sikker på at du ikke er på
det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt og bliver udsat for
justistsmord af en provisionslønnet anklager og dommer.

Lisa
(som nu ikke gider landsbytosserne i juragruppen mere).
EOD farvel og god bedring

Fra : Mcwm

Dato : 12-06-10 02:28

> EOD
Endelig Omkom Dåren

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-10 20:27

"Lisa Andersen" <lisa.andersen@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
*snip snip snip*
> (som nu ikke gider landsbytosserne i juragruppen mere).
> EOD farvel og god bedring

Ha ha. Sjældent har jeg dog læst så mange indlæg fra en hidsig kvinde
Jeg har lige googlet lidt og fundet den perfekte støttegruppe:
http://www.foraeldremodpolitibrutalitet.dk/public/
Gud hjælpemig, om de tåber ikke har lavet en hjemmeside.

Det var et cirkus uden lige da Jagtvej 69 skulle rives ned. Hold da op,
nogen underlige mennesker der lige pludselig kom frem for at forsvare deres
stakkels uskyldigt anholdte børn.

Nå, hun stoppede da selv, så sparede jeg kill filteret for en adresse.

Ellers hyggeligt at læse resten af gruppens fornuftige indlæg!

Mvh
Mads

Fra : Lars Raaby

Dato : 12-06-10 06:37

Den 12-06-2010 00:25, Anders Wegge Keller skrev:

> [...]
> kvaliteten af de spørgsmål du stiller.
>
> Opdrag knægten, eller lev med at han skal i spjældet denne gang.

HØRT

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : sluppermand

Dato : 11-06-10 18:47

On 11 Jun., 11:44, Lisa Andersen <lisa.ander...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> knallert bliver stjålet, og derfor kommer han med en forklaring og nægter

Det er vel ikke interessant hvor langt din søn er fra bopælen, men
mere interessant hvor langt han er fra gerningssstedet? Det skriver du
ikke noget om.

> Det virker som om, den skadelidte bare skal have tørret en reparation for
> manglende vedligeholdelse af på en tilfældig forbipasserende.

Det er da muligt; hvad er det man konkret mener knægten har gjort? Det
skriver du ikke noget om.