Har du lagt mærke til...
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-06-10 22:31

....at kun det ene udstødningsrør på en A4 eller BMW 500-serie (med 2 rør i
samme side) er mørkt?
Det venstre af de 2 rør er som regel lyst indeni, mens det andet er sort.
Kunne jo få een til at tro, at kun det ene af rørene i princippet anvendes

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-06-10 00:04

On 10 Jun., 23:30, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> ...at kun det ene udst dningsr r p en A4 eller BMW 500-serie (med 2 r r i
> samme side) er m rkt?
> Det venstre af de 2 r r er som regel lyst indeni, mens det andet er sort.
> Kunne jo f een til at tro, at kun det ene af r rene i princippet anvendes

Det er underholdende, hvis det er tilfældet. Ren T-Hansen
Der er jo også kun to rør for at ejeren skal kunne kende sin dyre bil
fra de lidt mindre dyre med eet rør.

Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-06-10 17:36

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er underholdende, hvis det er tilfældet. Ren T-Hansen
> Der er jo også kun to rør for at ejeren skal kunne kende sin dyre bil
> fra de lidt mindre dyre med eet rør.

Jeg tror, det er rørets indre opbygning, man ka se, men det kunne da være
ineressant at kende facts...

Fra : Armand

Dato : 12-06-10 00:00

Leo Jensen skrev:

> Det er underholdende, hvis det er tilfældet. Ren T-Hansen
> Der er jo også kun to rør for at ejeren skal kunne kende sin dyre bil
> fra de lidt mindre dyre med eet rør.

DE to rør hænger almindeligvis sammen med V8-motorer, men er for Audi's
vedkommende tilsyneladende også benyttet til hver cylinderrække i V6'erne.

Derfor er der jo også masser af Thansen-blær i at lave en split af
slut-røret og få to udstødninger på sin A4.
Udover at se forskellen på udstødningens farve hhv. osen under
acceleration kan lidt skepsis også være på plads - For det er næppe
3-liters, og derover, -motorer der ligger i en eller anden
kasket-beklædt Brians bedagede Audi A4 :-|

--
Armand

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-10 00:06

På min gade MC 4 cyl Honda X-Eleven , er der også 2 udstødninger på som i
fagsproget hedder 4-2-1-2 , der er venstre meget mere lys end den højrer ,
pga udstødningen skal snog sig og er en smule længere
det samme er tilfældet på den gamle Yamaha Virago V2 som dog kommer ud på
samme side , men lige har et extra buk for at komme under den anden

PE

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-06-10 06:33

"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> det samme er tilfældet på den gamle Yamaha Virago V2 som dog kommer ud på
> samme side , men lige har et extra buk for at komme under den anden

De udgaver jeg taler om er ikke udførelsen med 1 rør i hver side. Det er
udgaverne, hvor de 2 rør kommer ud i samme side...

Fra : Armand

Dato : 13-06-10 01:30

Mogens (K) skrev:
> "P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen

> De udgaver jeg taler om er ikke udførelsen med 1 rør i hver side. Det er
> udgaverne, hvor de 2 rør kommer ud i samme side...

Kender du os ikke?
Sådanne detaljer er ikke nok at skrive - De skal skrives med stort!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-10 01:58

Det er åbenbart ikke gået op for nogen, at man også skal forstå hvad de
skriver klart og tydeligt

Armand mon det er derfor vi er MCister ;)

PE

Og sluk så for den hyletone , og fjern alle de dyr der kravler rundt

Fra : Mikael

Dato : 13-06-10 15:49

wrote:
> [...]
> Kunne jo f een til at tro, at kun det ene af r rene i princippet anvendes

Helt tilbage til de gode gamle dage hvor en BMW 328 E36 var en ny bil,
begyndte BMW at bruge en klap i det ene rør, den åbnede ved fuldgas,
måske det er det de stadig bruger?

Mikael

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 18-06-10 01:29

> Helt tilbage til de gode gamle dage hvor en BMW 328 E36 var en ny bil,
> begyndte BMW at bruge en klap i det ene rør, den åbnede ved fuldgas,
> måske det er det de stadig bruger?

Og aftermarket producenterne af rustfri bagpotter til E30 har også taget ved
lære af det, hold kæft en M20er lyder godt når den vræler op over 5.000 rpm,
og den går i støj-program...

Troels