Saab og BMW i samarbejde...
Fra : Henrik B.

Dato : 10-06-10 17:51

Der har siden starten af året, i Saab-kredse, været rygter om et samarbejde
mellem Saab og BMW. Dette synes alt mer sandsynligt, efter der skulle have
fundet nylige møder sted i München, mellem BMW's ledelse, og Victor Muller
(ny ejer af Saab).
Saab har bredt behov for motorer og gearkasser, efter bruddet med GM,
ligesom der er et stigende ønske om en mindre Saab-model, indenfor en
ganske, ganske kort årrække. Omvendt forlyder det at BMW er på vej med en
lille model, med forhjulstræk. Så i sidste ende ville begge firmaer kunne
have gavn af hinandens viden og ekspertise.
Vi får de....

P.S. Vi husker stadig, hvordan Fronken tidligere på året, gentagne gange,
benægtede at nogen som helst bilproducent ville saælge nogen som helst til
Saab......jow, jow.

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : KASO

Dato : 11-06-10 05:32

> [...]
> lille model, med forhjulstræk. Så i sidste ende ville begge firmaer kunne
> have gavn af hinandens viden og ekspertise.

Nu har BMW jo "øvet sig" på forhjulstræk med Mini - og har bevist, at de er
ganske gode til det, så hvad er det helt præcist, du mener at Saab skulle
bidrage med?

> P.S. Vi husker stadig, hvordan Fronken tidligere på året, gentagne gange,
> benægtede at nogen som helst bilproducent ville saælge nogen som helst til
> Saab......jow, jow.

Tjah - de driver jo alle en forretning, så hvorfor skulle de ikke tjene de
penge, de kan på at sælge til hinanden? Saab får nok ikke lige adgang til
hele sortimentet - en M3/5 motor er f.eks. nok forbeholdt BMW selv, men det
er nok heller ikke relevant.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-06-10 23:07

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> P.S. Vi husker stadig, hvordan Fronken tidligere på året, gentagne
> gange, benægtede at nogen som helst bilproducent ville saælge nogen

Du vil de da sælge. Det har jeg aldrig nægtet. Men til hvilken pris og
hvilke produkter?

--
- Frank