Chrome og knapper i <form>..
Fra : Birger Sørensen

Dato : 08-06-10 18:13

Andre der har problemer med at Chrome tilsyneladende ikke sender info
for den knap der anvendes, ved indsendelse af form?

http://psforever.dk/cms/admin/

Login Gæst/gæst (midlertidigt) - virker i alle undtaget Chrome, der
ikke har værdi for knappen der aktiverer - hvorfor programmet ikke
logger ind, og skælder brugeren ud for at forsøge "indbrud".

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 08-06-10 18:23

Birger Sørensen wrote:
> [...]
> har værdi for knappen der aktiverer - hvorfor programmet ikke logger
> ind, og skælder brugeren ud for at forsøge "indbrud".

Kan fint logge ind her med Chrome på OS X.

Chrome version: 5.0.375.55

--
Peter Farsinsen
peter@farsinsen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 08-06-10 18:30

Peter Farsinsen forklarede den 08-06-2010:

Doh - men tak alligevel.
Min var 4.1.et eller abdet.
Virker efter opdatering...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-06-10 19:32

Den 08-06-2010 19:30, Birger Sørensen skrev:

> Doh - men tak alligevel.
> Min var 4.1.et eller abdet.
> Virker efter opdatering...

Hvordan kan det være, din Chrome ikke opdaterer selv...?

Jeg mener da, det er en del af Googles "sikkerhedsprofil"*), at den
automatisk opdaterer.. Min er automatisk opdateret til 5.0.375.55 så jeg
så lige..

MVH
Rune Jensen

*) Jeg er selv i tvivl om, hvad jeg skal mene om automatisk opdatering.
Jeg er ikke meget for "call-to-home" bag min ryg. Det kræver, man stoler
100% på firmaet man får opdateringerne fra, når man ikke ser hvad man
får eller hvordan der kommunikeres... men jeg er også doven, og slår det
næsten aldrig fra.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 08-06-10 23:03

Rune Jensen har bragt dette til os:

> [...]
> hvordan der kommunikeres... men jeg er også doven, og slår det næsten aldrig

Google installerer en "opdaterer". Hvad det så er den opdaterer, er
lidt mere tvivlsomt. (Chrome? Toolbar til de andre? Earth? Alt deres
andet bras?)
Nu er min PC ikke verdens hurtigste, og jeg har ikke en hel masse RAM i
den - så jeg fjerner rent principielt de residente programmer, der ikke
er brug for.
Så automatisk opdatering er godt nok, hvis der checkes, f.eks. ved
progamstart.
Det andet med bare at sparke adskillige residente programmer i gang ved
opstart, er ikke en brugbar løsning.
Apple og Adobe gør det samme.
Det rigtige, er enten kun at checke og give besked, når der er
opdateringer, evt. kombineret med at en knap.
Det eneste der får lov på min PC, er mit virusprogram.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-06-10 00:05

Den 09-06-2010 00:02, Birger Sørensen skrev:

> Det rigtige, er enten kun at checke og give besked, når der er
> opdateringer, evt. kombineret med at en knap.
> Det eneste der får lov på min PC, er mit virusprogram.

Det er også min tanke, og jeg er enig i at brugeren bør godkende, men på
en måde også at visse ting skal der være opt-out på, ikke opt-in (når
gælder sikkerhedsopdateringer i hvert fald).

Jeg lavede på et tidspunkt for sjov sådan en PING for at se, hvor meget
der "snakker" i baggrunden, og det er skam en del. Som man ikke
nødvendigvis er opmærksom på.

Så for sikkerhedens skyld ja, for her vil det gavne mange begyndere
eller ikke-tekniske, men for mit eget overblik, og fordi jeg ikke stoler
på særligt mange af de firmaer (og Google stoler jeg kun på, sålænge de
vil 100% samme vej som mig), der er jeg ikke varm på "automatikken" i det.

MVH
Rune Jensen