Helene Fischer i Eldorado
Fra : V

Dato : 08-06-10 20:26

Hej!

Her til aften havde Jørgen de Mylius en Helene Fischer konkurrence med i
Eldorado, hvor man kunne vinde en signeret udgave af "Best Of Helene
Fischer"

I denne anledning spillede han 3 sange med Helene, 2 engelske og en tysk. I
går mandag spillede han i øvrigt også en engelsk sang med Helene.

Synes at det er godt at han IKKE tilslutter sig den generelle holdning i DR
om at man ikke spiller den slags!

Godt gået Mylle!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-10 20:53

"V" <videovideo@mail.com> skrev i meddelelsen

> Synes at det er godt at han IKKE tilslutter sig den generelle holdning i
> DR om at man ikke spiller den slags!
>
> Godt gået Mylle!

Men vi kan jo sådan set næsten være ligeglade, for den dag Myllesen-manden
ikke er der mere, så er det slut med almindelig populær folkelig musik
(slager) på DR.
Der er jo ikke oplært nogen til at tage over. Det skal der jo være for at
det kan fortsætte.

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 08-06-10 20:57

"V" <videovideo@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> I går mandag spillede han i øvrigt også en engelsk sang med Helene.
>
> Synes at det er godt at han IKKE tilslutter sig den generelle holdning i

Jeg hørte det godt, og det er første gang jeg hører damen. Jeg forstår slet
ikke, at hun bliver kaldt den kvindelige Hansi. Numrende var på et meget
meget højere plan end Hansi nogensinde når op. Både hvad kompositionerne og
udførelsen angår.
Det er stadig ikke noget jeg selv ville vælge at købe eller sætte på, men
det er da helt i skoven at sammenligne hende med underhylerne.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-10 21:09

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> slet ikke, at hun bliver kaldt den kvindelige Hansi. Numrende var på et
> meget meget højere plan end Hansi nogensinde når op. Både hvad

Grunden til at du synes det, er at de synger to forskellige musikgenrer. Du
er helt klar slager-fan, for Helene synger slagermusik. Hansi Hinterseer
derimod, synger volksmusik.
Forvirringen i Danmark skyldes at det her i landet er normalt at
volksmusik også kaldes slagermusik. Begge dele er dog stærkt i familie med
hinanden og de spilles ca halvt af hver
genre i de store musikshow i Tyskland.
"Volksmusik und schlager", som de siger dernede.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 09-06-10 13:23

> [...]
> Det er stadig ikke noget jeg selv ville vælge at købe eller sætte på, men
> det er da helt i skoven at sammenligne hende med underhylerne.

Ja, det er jeg helt enig med dig i! Det må være ren og skær uvidenhed at
sammenligne Hansi Hinterseer med Helene Fischer. Eneste lighed er at det er
slagermusik begge dele. Visse af Helene's numre synes jeg dog er mere ovre i
pop.

Jeg har også læst at Helene vil gøre landsmanden Hansi kunsten efter ...!!!
Hvordan kan man finde på at skrive sådan noget uden man har undersøgt sagen!
Hansi er østriger, og Helene tysker!

Det er vist kun danske journalister der har kaldt hende den "kvindelige
Hansi".

Men hun fortjener at blive kendt ud over Tysklands grænser, da hun virkelig
har potentiale til det!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-10 21:03

> [...]
>
> I denne anledning spillede han 3 sange med Helene, 2 engelske og en tysk.
> I går mandag spillede han i øvrigt også en engelsk sang med Helene.

Ja, hun er godt nok populær i Danmark. Forresten havde Feste der Volksmusik
en Helene-afstemning i showet i lørdags. Der blev spillet 10 af hendes hit
og så kunne man telefon-stemme over hele MellemEuropa. Den der fik flest
stemmer var MIDT I PARADIS og de to andre var TIDLIG MORGEN og HUNDREDE
PROCENT.

Alle 3 sange som kom i top var faktisk også mine helt egne 3
topfavorit-sange med Helene Fischer. "Hundrede procent" er simpelthen så god
at det risler en ned ad ryggen. Her er de tre vindersange:
http://www.youtube.com/watch?v=jCWz-MOJdYE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KWNURynP--k&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KKnC8KR5m5o&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-06-10 22:11

V skrev:

>Her til aften havde Jørgen de Mylius en Helene Fischer konkurrence med i
>Eldorado, hvor man kunne vinde en signeret udgave af "Best Of Helene
>Fischer"

er der sparetider i Eldorado siden de udlodder en single-cd

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : V

Dato : 09-06-10 13:27

> er der sparetider i Eldorado siden de udlodder en single-cd

???

Et forsøg på være morsom eller?

CD'en er en dobbelt-cd med 35 numre i alt!

I samme program udloddene han også billetter til DR Slotskoncerter.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-06-10 14:55

> Et forsøg på være morsom eller?
>
> CD'en er en dobbelt-cd med 35 numre i alt!

Ja men i dette tilfælde er "the Best of" jo ret intetsigende. Det er blot
pladeselskabet, der søger at lave lidt ekstra penge på de samme numre.

Fra : V

Dato : 09-06-10 15:59

> Ja men i dette tilfælde er "the Best of" jo ret intetsigende. Det er blot
> pladeselskabet, der søger at lave lidt ekstra penge på de samme numre.

Det er en "Best Of" vel altid? Derudover er der masser af grunde til at købe
denne "Best Of".

Som nævnt er det en dobbelt-CD. Den første indeholder de største hits fra
hendes 4 første albums. Derudover er der 3 helt nye numre med. Den anden er
14 af hendes største hits, som er blevet oversat til engelsk.

Prøv f.eks. at se: http://www.youtube.com/watch?v=M9GhcL5wCvY

For de store fans er der udgivet en rigtig flot boks med hele 3 CD'er! Den
sidste er CD med en 45 min. langt Dance-Remix. Derudover er der en 44 siders
bog med.

Den kan dog vist ikke købes i den almindelige handel i Danmark.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-06-10 17:19

> Den kan dog vist ikke købes i den almindelige handel i Danmark.

Nå så slipper I da for at forklare, hvorfor den ikke kommer på Top 40

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-10 18:46

"V" <videovideo@mail.com> skrev i meddelelsen

> Prøv f.eks. at se: http://www.youtube.com/watch?v=M9GhcL5wCvY

Det var sandelig noget støjende musik, når hun synger på engelsk. Jeg kan
slet ikke kende hende. Det minder om det "sædvanlige" vi tudes ørerne fulde
af fra de kommercielle lokalradioer. Der er ikke meget hundrede procent
tidlig morgen i paradis i det klip du kom med der. Mine trommehinder tog
vist skade af det. det lod som sædvanlig pop. Det var ikke en rar oplevelse.
Nu kender du jo nok noget til hendes engelske sange, så måske du har
flere klip med hende på engelsk. Ved du også om hun faktisk synger i
pop-stil på alle hendes engelske sange og nøjes med at synge slagermusik når
hun synger på tysk ?. Måske pladeselskabet mener at det skal være pop-stil,
når det skal ud i resten af verden?, men at hun skal synge slager når det
skal ud i de tysksprogede lande.
Jeg holder mig godt nok til hendes dejlige bløde slager på tysk. Jeg
priser mig lykkelig for at man ved hvad det tyske er.

Godmorgen: http://www.youtube.com/watch?v=PJRfERx3Igk&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-10 18:58

meddelelsen news:4c0fd342$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Godmorgen: http://www.youtube.com/watch?v=PJRfERx3Igk&feature=related

Nu trænger vi vist til noget dejlig hit-slager fra Helene Fischer-klonen
"Franziska":
http://www.youtube.com/watch?v=IpMsX0bc82U&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=VK0twMbZgAM&feature=related

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 09-06-10 22:05

> Nu trænger vi vist til noget dejlig hit-slager fra Helene Fischer-klonen
> [...]

Begge 2 fantastiske slagere! Har kunnet lide hende siden første gang jeg så
hende, og har også 2 albums med hende.

Fra : V

Dato : 09-06-10 22:03

> [...]
> procent tidlig morgen i paradis i det klip du kom med der. Mine
> trommehinder tog vist skade af det. det lod som sædvanlig pop. Det var

Come on Åge! Det er jo ikke rockmusik, så jeg finder det ikke støjende på
nogen måde! Synes den er ret fed, og det hjælper hende helt sikkert med at
komme ud over den tyske grænse.

> [...]
> Jeg holder mig godt nok til hendes dejlige bløde slager på tysk. Jeg
> priser mig lykkelig for at man ved hvad det tyske er.

Hvis du ikke kan lide "Sweet Surrender", kan du heller ikke lide denne?
http://www.youtube.com/watch?v=bPbUErvv31w. Det er nemlig den samme sang!

Det er i øvrigt tilfældet med alle sangene på engelsk! Det er bare 14
oversættelser af hendes største hits til engelsk!

> Godmorgen: http://www.youtube.com/watch?v=PJRfERx3Igk&feature=related

Ja, en af hendes allerstørste! Den er vist også kommet på engelsk, men ikke
på YouTube endnu. Du får i stedet "Mitten Im Paradies" på engelsk:
http://www.youtube.com/watch?v=lUZ-NH2givg

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-10 14:35

> Hvis du ikke kan lide "Sweet Surrender", kan du heller ikke lide denne?
> http://www.youtube.com/watch?v=bPbUErvv31w. Det er nemlig den samme sang!

Huha. Det er så en ører flavrer i luften med det skrig. Der råwes og skriges
alt for højt.

> Det er i øvrigt tilfældet med alle sangene på engelsk! Det er bare 14
> oversættelser af hendes største hits til engelsk!

Okay, så er jeg rolig. Jeg ramlede åbenbart bare ind i en af hendes sange
som jeg ikke kan lide. Det var altså ikke fordi den var på engelsk.'

> Du får i stedet "Mitten Im Paradies" på engelsk:
> http://www.youtube.com/watch?v=lUZ-NH2givg

Jeg synes ikke om, at hun synger på engelsk. Det virker helt forkert. Tysk
egner sig også bedre til at synge på, end engelsk. Tysk er et bedre
sangsprog.

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 10-06-10 17:51

On Thu, 10 Jun 2010 15:34:35 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>"V" <videovideo@mail.com> skrev i meddelelsen

>Huha. Det er så en ører flavrer i luften med det skrig. Der råwes og skriges
>alt for højt.

det gør kvinder generalt. de mishandler deres stemme, og ødelægger
derved nummeret.

per

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-06-10 17:04

> [...]
> siders bog med.
>
> Den kan dog vist ikke købes i den almindelige handel i Danmark.

Dejlig sang - man kan høre, at hun har en god stemme.

Og det gør da ikke noget, at en sanger kan holde tonen mere end ½ sekund.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-10 19:17

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Og det gør da ikke noget, at en sanger kan holde tonen mere end ½ sekund.
>

> mvh Eva

En god sang skal synges i nogenlunde samme tempo som når man taler.
Nøjagtigt på samme måde som man næsten altid gjorde indtil 80-erne.
Pretty Belinda, Trala lala Suzi og hvad de hed.

Holdes en tone i mere end et halvt minut er der jo ikke længere tale om at
der synges, så er der derimod tale om at der skriges.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-10 11:10

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "V" <videovideo@mail.com> skrev i en meddelelse

> Ja men i dette tilfælde er "the Best of" jo ret intetsigende. Det er blot
> pladeselskabet, der søger at lave lidt ekstra penge på de samme numre.

Så har jeg en rigtigt mange intetsigende Rock plader, fra selskaber der
bare lige skulle presse de sidste skillinger ud af intetsigende grupper...
Der i blandt " The Rolling Stones "

Kunne det tænkes, at Best Of plader, var til folk, som gerne lige
ville have visse gruppers største sange, og skide være med resten... ?

Altså fortidens svar på det moderne Downloads af enkeltnumre.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-10 11:06

> [...]
>
> CD'en er en dobbelt-cd med 35 numre i alt!
>
> I samme program udloddene han også billetter til DR Slotskoncerter.

Tja, det må man da sige, er noget af en Single )

M.V.H....Benny..