godt gået
Fra : Per H

Dato : 08-06-10 19:36

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-10 20:18

On 08-06-2010 20:35, Per H wrote:
> http://www.youtube.com/watch?v=Ipp0H8tv5Hw&feature=watch_response
> kan sku noget de unger
>
> http://www.youtube.com/watch?v=_FXoyr_FyFw
> flot byggeri.

Du indbyder selv til det, så her min mening.

Dit først eksempel, er et barn der spiller. Prøv at luk øjnene og
abstraher fra det.
Så er det tydeligt at det er en elev der spiller. Unuanceret og ikke
sammenhængende.

Dit andet eksempel kan ikke bedømmes, for youtube-lyden er grim,
voldsom, og larmende. Det kan tænkes, at orglet lyder bedre i
virkeligheden. Hvad størrelsen angår, så er det i 'Salt Lake City' også
stort, og har tilligemed en smuk klang.

Sådan her kan/skal Toccataen spilles:

Her bliver den spillet af Karl Richter med en virkelig intensitet og
nerve, og klart og gennemskueligt. Så vidt jeg kan høre, også uden fejl.
Richter får Toccataen til at være musik:

http://www.youtube.com/watch?v=Zd_oIFy1mxM

Henning.

Fra : Per H

Dato : 08-06-10 20:56

On Tue, 08 Jun 2010 21:18:16 +0200, Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com>
wrote:

>Du indbyder selv til det, så her min mening.
>
>Dit først eksempel, er et barn der spiller. Prøv at luk øjnene og
>abstraher fra det.

det er jo lige præsis det man ikke skal. Det er sku da flot af en
dreng kan det.

>Så er det tydeligt at det er en elev der spiller. Unuanceret og ikke
>sammenhængende.
han kan sku da ramme tangenterne.

>Dit andet eksempel kan ikke bedømmes, for youtube-lyden er grim,

Lyd.?? Jeg taler om orglet, flot byggeri.

> [...]
>nerve, og klart og gennemskueligt. Så vidt jeg kan høre, også uden fejl.
>Richter får Toccataen til at være musik:

Hvordan kan du så sige at der ikke er fejl?

per

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-10 21:02

On 08-06-2010 21:56, Per H wrote:

> Hvordan kan du så sige at der ikke er fejl?

Har måske selv forsøgt at 'klimte' Toccataen igennem. Og mere end een
gang.

Henning.

Fra : Per H

Dato : 08-06-10 21:03

On Tue, 08 Jun 2010 22:01:55 +0200, Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com>
wrote:

>Har måske selv forsøgt at 'klimte' Toccataen igennem. Og mere end een
>gang.
>
>Henning.

ok

per

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-10 15:52

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> On Tue, 08 Jun 2010 21:18:16 +0200, Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com>
> wrote:

> det er jo lige præsis det man ikke skal. Det er sku da flot af en
> dreng kan det.

Ja, for hans forældre.
Musik skulle da gerne være til at holde ud at høre på, uanset hvor gammel
ham der fremfører den er.
Det der er makværk, og unuanceret så det basker. Jeg er ikke i tvivl om han
bliver rigtig god engang, men lad os dog vente med at høre det til han sådan
rigtig kan spille.

> han kan sku da ramme tangenterne.

Ret upræcist faktisk

Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-06-10 17:20

> Ret upræcist faktisk
>
> Alex

Det giver ham karrieremuligheder indenfor schlagergenren

Fra : Per H

Dato : 09-06-10 17:21

On Wed, 9 Jun 2010 16:51:43 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>bliver rigtig god engang, men lad os dog vente med at høre det til han sådan

sikke en gang sludder. du kan da ikke forvente at han kan spille
korekt, på et så stort instrument. Der er da masser af musik man ikke
kan holde ud af høre på, som voksne får fine priser for... Og
forældrene har vel også lov at være stolte, så længe ungerne selv vil
det.

per

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-10 19:22

> sikke en gang sludder. du kan da ikke forvente at han kan spille
> korekt, på et så stort instrument.

Selvfølgelig ikke. Men jeg falder heller ikke i svime over musik på
begynderstadiet, som var det eneste jeg anholdte.

> Der er da masser af musik man ikke
> kan holde ud af høre på, som voksne får fine priser for...

Hehe, ja. Som Hansis guldplade..

>Og
> forældrene har vel også lov at være stolte, så længe ungerne selv vil
> det.

Jeg er absolut ikke uenig.
Jeg har selv unger der spiller, men da de var i "prøvestadiet" havde jeg da
ingen illutioner om, at andre end mig syntes de var "dygtige"

/Alex

Fra : Per H

Dato : 09-06-10 19:47

On Wed, 9 Jun 2010 20:22:18 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

> [...]

>Jeg har selv unger der spiller, men da de var i "prøvestadiet" havde jeg da
>ingen illutioner om, at andre end mig syntes de var "dygtige"

Det tror jeg sagtens der kan være. Jeg syntes at mange aktive børn kan
en masse, men måske fordi jeg ikke selv har kunne det med
instrumenter. :-/
Men når de så optræder i tv. og konkurrencer osv. så står jeg også af.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-10 19:34

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Der er da masser af musik man ikke
> kan holde ud af høre på,

Ja helt klart, jeg kender både P3 og P4

som voksne får fine priser for...

Ja, musikbranchen deler gerne priser ud til sig selv - hvis ingen andre vil

Hislen Åge

Fra : Per H

Dato : 09-06-10 19:48

On Wed, 9 Jun 2010 20:33:56 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Ja helt klart, jeg kender både P3 og P4

kendet dem ikke så meget, holder mig til småstationer som Alfa.
men husker kun P3 som noget rod.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-10 18:47

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> han bliver rigtig god engang, men lad os dog vente med at høre det til han

Mega haha

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 09-06-10 18:53

On Wed, 9 Jun 2010 19:46:33 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

>Mega haha
>
>Hilsen Åge

Åge, smut ned på stranden til dine sandslotte.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-10 18:59

> Åge, smut ned på stranden til dine sandslotte.

Okay. Så smut du ned på legepladsen med din elefant i snor , Lille Per.

Hihi hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-10 20:48

> http://www.youtube.com/watch?v=Ipp0H8tv5Hw&feature=watch_response
> kan sku noget de unger

Ja, larme som ind i Hælvede. Det kan han da. Havde jeg været i nærheden
havde jeg pakket ham ned i en kasse og sendt ham til Antarktis eller op til
Grønland.

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 08-06-10 20:55

On Tue, 8 Jun 2010 21:47:34 +0200, Åge Halldorsson
> [...]

>havde jeg pakket ham ned i en kasse og sendt ham til Antarktis eller op til

du er bare skide misundelig. så snart der er nogen der kan andet end
slager

per

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-10 21:08

On 08-06-2010 21:55, Per H wrote:
> du er bare skide misundelig. så snart der er nogen der kan andet end
> slager

Jeg tror ikke du skal tage det så højtideligt.
Kom i stedet med et par musikforslag i stafetten.

Har du i øvrigt prøvet gruppen med klassisk musik.
Jeg tror, at de der vil være mere end lykkelige, hvis der kommer en ny
musikelsker, og en med musikforslag.

Hilsen Henning.

Fra : Per H

Dato : 08-06-10 21:18

On Tue, 08 Jun 2010 22:08:12 +0200, Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com>
wrote:

>Jeg tror ikke du skal tage det så højtideligt.
>Kom i stedet med et par musikforslag i stafetten.
Ej der er jeg stået af for længst.

>Har du i øvrigt prøvet gruppen med klassisk musik.

hører ikke så vildt meget klassisk, men syndtes bare at det er flot
klaret at en så ung knægt kan det der, uanset fejl. Det er jo
begrænset hvor længe han har øvet sig !

>Jeg tror, at de der vil være mere end lykkelige, hvis der kommer en ny
>musikelsker, og en med musikforslag.
>
>Hilsen Henning.

per

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-10 21:24

On 08-06-2010 22:18, Per H wrote:

> hører ikke så vildt meget klassisk, men syndtes bare at det er flot
> klaret at en så ung knægt kan det der, uanset fejl. Det er jo
> begrænset hvor længe han har øvet sig !

Lad dig ikke slå ud af denne meningsudveksling, og fortsæt du med, at
komme med dine musikforslag.
Du får bidt hovedet af engang imellem, men lad som ingenting og svar
igen.

Hilsen Henning.

Fra : Per H

Dato : 08-06-10 21:31

On Tue, 08 Jun 2010 22:23:44 +0200, Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com>
wrote:

>Lad dig ikke slå ud af denne meningsudveksling, og fortsæt du med, at
>komme med dine musikforslag.
>Du får bidt hovedet af engang imellem, men lad som ingenting og svar
>igen.

Ja man skal da være forberedt på at få en spade i hovedet, fordi man
syndtes at de unge kan noget, som ikke mange formår. men sådan var det
også for 10 år siden. Jeg smutter roligt ud igen..

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-10 21:11

> du er bare skide misundelig. så snart der er nogen der kan andet end
> slager
> --
>
> Mvh
>
> per

Hallo hallo Lille Per. Hør nu lige her.
Prøv at klik på det trådemne jeg har lavet der hedder "Hit - med
utraditionnelle musikinstrumenter". Der bruger man ikke ligefrem trompet
eller harmonika

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-10 21:17

On 08-06-2010 22:11, Åge Halldorsson wrote:

> Hallo hallo Lille Per. Hør nu lige her.
> Prøv at klik på det trådemne jeg har lavet der hedder "Hit - med
> utraditionnelle musikinstrumenter". Der bruger man ikke ligefrem trompet
> eller harmonika

Nu skal du ikke 'jokke mere i spinaten', Åge.
Jeg skulle jo sikkert ikke have svaret på eksemplerne med Toccataen. Men
jeg bliver ærgerlig og farer i blækhuset, hver gang jeg ser børn
'optræde', lad dem dog blive voksne først.
Du ved, at jeg også bliver sur, hver gang du kommer med dine børnesangere.

Hvis Per H er ny, så skal han være velkommen.

Hilsen Henning.

Fra : Per H

Dato : 08-06-10 21:23

On Tue, 08 Jun 2010 22:17:04 +0200, Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com>
wrote:

>On 08-06-2010 22:11, Åge Halldorsson wrote:
>

>Hvis Per H er ny, så skal han være velkommen.

NY hmmmm

jeg er ikke ny, alså ikke velkommen.

per

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-10 21:25

On 08-06-2010 22:22, Per H wrote:

> jeg er ikke ny, alså ikke velkommen.

Tjaa...

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-10 14:10

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Tjaa...
>
> Henning.

Det er noget net-politiet bestemmer om han er.
Netpolitiets hjemmeside: http://www.youtube.com/watch?v=_4Z1HDZOhsA

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 08-06-10 21:21

wrote:

>Hvis Per H er ny, så skal han være velkommen.
>
>Hilsen Henning.

per

Fra : Martin Bak

Dato : 08-06-10 21:57

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvis Per H er ny, så skal han være velkommen.

Haha Henning. Den var sgu meget go'. Den nye i klassen byder velkommen til
en der har været her i herrens mange år...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-06-10 05:31

On 08-06-2010 22:57, Martin Bak wrote:
> Haha Henning. Den var sgu meget go'. Den nye i klassen byder velkommen til
> en der har været her i herrens mange år...

Ja, jeg har desværre ikke lagt mærket til ham, i de perioder jeg har
deltaget her i gruppen.

Hilsen Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-10 14:12

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Haha Henning. Den var sgu meget go'. Den nye i klassen byder velkommen til
> en der har været her i herrens mange år...
>
> --
> Martin

Henning har en presHenning for øjnene.

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 08-06-10 21:19

On Tue, 8 Jun 2010 22:11:23 +0200, Åge Halldorsson

per