Stafetten. TYSK.
Fra : P.Petersen

Dato : 08-06-10 15:22

Ok, så må vi ha' den, med fare for, at blive tæppebombet med de ypperligste
schlager værker.
Alt gælder, bare det kommer fra Tyskland.
Jeg lægger lige ud med flg:

Jeg holder også rigtig meget af Die Toten Hosen (ligesom Aage). Har alle
deres cd'er.
Her et af de mere stille numre. http://www.youtube.com/watch?v=sOzMWu0awMY

Og for, at varme lidt op under fodbold vm.
Böhse Onkelz. http://www.youtube.com/watch?v=I_RdA8jnqCQ&feature=related

Og lige til sidst. Oohmp!
http://www.youtube.com/watch?v=be0qd76LhNU&feature=related
Den sang vakte en masse ballade i Tyskland da den blev udgivet
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-06-10 15:33

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

Ikke helt schlagere, men dog tysk.

Kraftwerk
http://www.youtube.com/watch?v=VXa9tXcMhXQ&feature=related

Klaus Schulze
http://www.youtube.com/watch?v=0vtE7--vetE&feature=related

Scorpions. Lidt roligt med Wind of Change
http://www.youtube.com/watch?v=aWhwBQqK4ys&feature=related

Nina Hagen synger Habanera fra Carmen:
http://www.youtube.com/watch?v=X0LBmuE2eS0&feature=related

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-10 16:23

On 08-06-2010 16:22, P.Petersen wrote:
> Ok, så må vi ha' den, med fare for, at blive tæppebombet med de
> ypperligste schlager værker.

'Tangerine Dream' med "Alexander Plaz".
Det er et instrumentalnummer fra Soundtrack'et til "Destination Berlin"
fra 1989.

http://www.youtube.com/watch?v=qoeWiC9m3PE

'Kraan' med "Sarah's Ritt Durch Schwarzwald".
Dette instrumentalnummer med rock/jazz gruppen er fra deres LP fra 1972,
som hedder "Kraan":

http://www.youtube.com/watch?v=0DmD9dV9G4Q&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-10 16:24

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Alt gælder, bare det kommer fra Tyskland.

Så er det jo godt at danskerne er ved at være rigtig meget slagervenlige og
tysk slager hitter så voldsomt i Danmark i disse år. Det passer jo fint.

CHRISTOFF
Lad os snuppe en af tidens største hit:
http://www.youtube.com/watch?v=Z33JH5pMKrU&feature=related

HELENE FISHER
Hun hitter jo også meget i øjeblikket her i Danmark. Ja faktisk 100 procent,
hehe: http://www.youtube.com/watch?v=jCWz-MOJdYE'

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 08-06-10 16:24

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, så må vi ha' den, med fare for, at blive tæppebombet med de
> ypperligste schlager værker.

Modigt.
Trio - Da Da Da
http://www.youtube.com/watch?v=15YZUXL_ULU

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-10 08:32

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Trio's er da meget god.... Men virker dog lidt kedelig imod Frank Zander's
version..

http://www.youtube.com/watch?v=pPCLuCR0vA0&feature=related

Den er afprøvet, på en lettere hysterisk pige, som omgående slog over i
latter...
Har dog ikke lige kunnet finde helt den samme, som min gamle single plade..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-10 17:13

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Alt gælder, bare det kommer fra Tyskland.

HOV! - vi skal da også lige have et par sommerhit fra sidste år. Her er to
som var blandt de største.

GeiWaidler - Sommerjodler:
http://www.youtube.com/watch?v=BC2bF7GnWiw&feature=related
Michelle Ryser - Eine Tüte Erdbeerei:
http://www.youtube.com/watch?v=dSCZGA3GEm4&feature=related
Achim Petry - Maria Maria:
http://www.youtube.com/watch?v=9yD8ahGhtDU&feature=related¨

Når vi taler om sommerhit er der dog nok intet der slår Franziska Franzis
mega-hit fra 2007. Intet kommer bare i nærheden. Det var fuldstændigt vildt.
Samfulde 15 sommeruger lå hun nr. 1 - altid stemt ind med stor overvægt af
stemmer mod alle de øvrige 15 udfordrere.
http://www.youtube.com/watch?v=szJaoxeL0O0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 10-06-10 17:32

meddelelsen news:4c0e6c0b$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> HOV! - vi skal da også lige have et par sommerhit fra sidste år. Her er to
> [...]

Aage du får stafetten for denne her.
Du får den ikke fordi jeg bryder mig om nummeret men fordi jeg synes du er
en flittig bidragyder og meget engageret.
Jeg er også rigtig nysgerrig efter at se hvad en stafet fra din side kommer
til at ha' som emne.
Sidst men ikke mindst pirrer sådan en Jodelmadchen min nysgerrighed:
Hvordan lyder hun når man dyrker kærlighedes glæder?
Og til alle jer andre. Tak for nogle fede bidrag.
Især de gode indlæg fra 70'rne. De gav gode minder.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-10 19:18

> [...]
> Og til alle jer andre. Tak for nogle fede bidrag.
> Især de gode indlæg fra 70'rne. De gav gode minder.

Pænt tak - Jamen vi går igang med det samme.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-10 19:59

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Sidst men ikke mindst pirrer sådan en Jodelmadchen min nysgerrighed:
> Hvordan lyder hun når man dyrker kærlighedes glæder?

Jamen så må du da lige høre deres "Samma erlich". Den var et hit for et par
år siden. http://www.youtube.com/watch?v=XyrXiocTKeA

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 10-06-10 21:17

meddelelsen news:4c113603$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen så må du da lige høre deres "Samma erlich". Den var et hit for et
> par år siden. http://www.youtube.com/watch?v=XyrXiocTKeA
>
> Hilsen Åge

Ok Aage.
Hun ser nu sød ud.
Men musikstilen er altså ikke lige mig.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Martin [TMM]

Dato : 08-06-10 17:15

Hej
On 08-06-2010 16:22, P.Petersen wrote:
> Alt gælder, bare det kommer fra Tyskland.

Så gælder den her vist også.
OK - Okay , med det skønneste budskab om at det skønneste vi kan gøre er
at danse.
http://www.youtube.com/watch?v=NBJx_CSt75o&feature=related

Her i en anelse nyere udgave.
http://www.youtube.com/watch?v=DInUoyf76YY&feature=related

Mvh
Martin

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-06-10 17:57

On 08-06-2010 16:22, P.Petersen wrote:

> Alt gælder, bare det kommer fra Tyskland.

Tre vidt forskellige numre:

Tangerine Dream - Mysterious Semblance at the Strand of Nightmares
http://www.youtube.com/watch?v=GX6siSHzJXY

Ellen Allien - Stadtkind
http://www.youtube.com/watch?v=sM9r_89IQFc

Atari Teenage Riot - Kids Are United
http://www.youtube.com/watch?v=8SIwUOII7hg

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-06-10 18:19

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, så må vi ha' den, med fare for, at blive tæppebombet med de
> ypperligste schlager værker.
> Alt gælder, bare det kommer fra Tyskland.

Trio - Anna lass mich rein, lass mich raus:
http://www.youtube.com/watch?v=yMQvSS-vxpo

Nina Hagen - My way:
http://www.youtube.com/watch?v=MHEwCagBtN0

Kraftwerk - Trans-Europa Express:
http://www.youtube.com/watch?v=-6221XuMGFk

Fra : Anglachel

Dato : 08-06-10 18:21

> [...]
> Ok, så må vi ha' den, med fare for, at blive tæppebombet med de
> ypperligste schlager værker.
> Alt gælder, bare det kommer fra Tyskland.

Abwärts med Computerstaat
http://www.youtube.com/watch?v=MIyCATjqwLg

Peter Licht: Sonnendeck
http://www.youtube.com/watch?v=Ck6BCzMcKiE

Sterne: Was hat dich bloß so ruiniert:
http://www.youtube.com/watch?v=JE0vmyo1j4M

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-06-10 19:12

"P.Petersen" skrev i en meddelelse

> Ok, så må vi ha' den, med fare for, at blive tæppebombet med de
> Alt gælder, bare det kommer fra Tyskland.

Westernhagen - Willenlos
http://www.youtube.com/watch?v=KJstqX7Xle8

Westernhagen - Freiheit
http://www.youtube.com/watch?v=hTgrHaR2pOI&feature=related

Reinhard Mey - Über den Wolken
http://www.youtube.com/watch?v=lK76cnUcj8U&feature=related

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-06-10 19:19

On 08-06-2010 16:22, P.Petersen wrote:
> Ok, så må vi ha' den, med fare for, at blive tæppebombet med de
> ypperligste schlager værker.

Mange spændende grupper og numre I er kommet med!!!

'Nena', som alle vi tyskerfan kender, med "99luft Balons" fra 1983:

http://www.youtube.com/watch?v=jQYQTFudrqc&feature=related

Og så en nyere gruppe som startede i 2000, '2Raumwohnung' fra Berlin.
Dette nummer er fra CD'en "Lasso", som de udgav sidste år, "Der Letzte
Abend Auf Der Welt":

http://www.youtube.com/watch?v=mW3HmKcgPd0

Henning.

Fra : Max

Dato : 08-06-10 19:23

Hej P.Petersen

Lidt rock fra syden

Rammstein - Amerika
http://www.youtube.com/watch?v=yydlX7c8HbY

og så noget ægte tysk :) den slags laves ikke
bedre andre steder, til minde om min mor.

Freddy Quinn - Seemann, deine Heimat ist das Meer
http://www.youtube.com/watch?v=LFSDdSoLUR4&feature=related

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-10 20:20

> og så noget ægte tysk :) den slags laves ikke
> bedre andre steder, til minde om min mor.
>
> Freddy Quinn - Seemann, deine Heimat ist das Meer
> http://www.youtube.com/watch?v=LFSDdSoLUR4&feature=related

Kan der her ikke også bruges?. Lidt i samme stil - Dejlig folkelig
http://www.youtube.com/watch?v=2sJxxikKk8Q&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-10 08:44

meddelelse news:4c0e97d5$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Kan der her ikke også bruges?. Lidt i samme stil - Dejlig folkelig
> [...]

Blev sgu lige pludseligt helt nostalgisk ( Igen ). )

Så her lige begge sider af samme single med Roland W....

Monja & Cindy Jane

http://www.youtube.com/watch?v=RlV_AsI2r6Y&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=l1ViCPPYBEc&feature=related

Og så også lige en af mine gamle yndlinge.... Christian Anders...
Geh nicht vorbei...

http://www.youtube.com/watch?v=ong_KGHnx2A&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-10 08:20

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=be0qd76LhNU&feature=related
> Den sang vakte en masse ballade i Tyskland da den blev udgivet

Så lad os da prøve noget lidt ældre af slagsen...

Peter Alexander.... De fleste vil nok nikke genkendende til denne...

http://www.youtube.com/watch?v=GytvbUWOkMk&feature=related

Og en lille smule spas omkring et juletræ... Her i samarbejde med Roy Black

http://www.youtube.com/watch?v=M77zqHI0yd0&feature=related

Men her var den jeg egentligt søgte... Var vel ca 14 - 15 år, første gang
jeg hørte den...
Den har altid betydet en smule for mig, vel også fordi man somme tider
tænker lidt på,
hvordan man lærte den at kende...

http://www.youtube.com/watch?v=coJRbKpiQOk&feature=related

Men han er nu slet ikke så tosset, ham Peter Alexander...

M.V.H....Benny..

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-06-10 22:34

Benny Mortensen skrev:

> Men han er nu slet ikke så tosset, ham Peter Alexander...

Her er han med Kriminaltango. Vivi Bak ses også:
http://www.youtube.com/watch?v=3jAgbEvCg5U

--
Herluf :·)

Fra : Martin Bak

Dato : 09-06-10 22:43

> Her er han med Kriminaltango. Vivi Bak ses også:
> http://www.youtube.com/watch?v=3jAgbEvCg5U

Uha.. bliver min familie nu også trukket ind i det her

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-10 11:23

> Her er han med Kriminaltango. Vivi Bak ses også:
> http://www.youtube.com/watch?v=3jAgbEvCg5U
>
> --
> Herluf :·)

Den havde jeg ikke set før... Herlig lille sag

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-10 14:47

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Den havde jeg ikke set før... Herlig lille sag
>
> M.V.H....Benny..

Skal vi ikke lige snuppe et Peter Alexander-medley med Marianne und Michael:
http://www.youtube.com/watch?v=iUuTtMr0j6M

Her synger Andy Borg et Peter Alexander-nummer, alt imens vi danskere
svinger med de danske flag i showet. Andy hugger et dansk flag fra en
tilskuer og svinger med det, alt imens der jubles ved et bord og der svinges
helt vildt med danske flag derfra. Jo, danskerne er blevet meget mere
slagervenlige, end vi tidligere har set. Vi valfarter til de tyske
slagershow i hobetal. Idag er det helt normalt at der svinges med danske
flag, sammen med de tyske og østrigske flag i disse show.
http://www.youtube.com/watch?v=ri9kuFXXc9M

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-10 09:42

meddelelse news:4c10ece5$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> slagershow i hobetal. Idag er det helt normalt at der svinges med danske
> flag, sammen med de tyske og østrigske flag i disse show.

Tja, somme tider er det da meget sjovt at høre, hvordan en melodi tager sig
ud, 50 år senere.
Peter Alexander, sang den vel sådan ca lige omkring da Andy Borg blev
født....
Men Andy Borg er nu heller ikke så dårlig... Dog er den blevet blevet
omdannet til lidt mere
party style... Så hvis man holdt fest, ville det nok være Andy Borg
versionen man ville høre.

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-10 08:27

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=be0qd76LhNU&feature=related
> Den sang vakte en masse ballade i Tyskland da den blev udgivet

Faldt da lige over denne her.... Og syntes den er så sød, så den skulle i da
også høre

http://www.youtube.com/watch?v=pPCLuCR0vA0&feature=related

Sommetider utroligt, hvad Stafetten henter frem fra gemmerne.
Denne indspilning er sådan ca 58 år gammel...

M.V.H....Benny..

Fra : perhag

Dato : 09-06-10 05:57

On 8 Jun., 16:22, "P.Petersen" <p...@ka-net.dk> wrote:
> Ok, så må vi ha' den, med fare for, at blive tæppebombet med de ypperligste
> schlager værker.
> Alt gælder, bare det kommer fra Tyskland.

Et gensyn med en kendt sang og et par VW-modeller; VW Porsche og VW
412:

Roy Black & Anita - Schön ist es auf der Welt zu sein

http://www.youtube.com/watch?v=vGV8Hhhg9hQ

Videre til det største tyske hit i Danmark i min levetid, større end
Hände Zum Himmel og Mitten In Paradis:

Freddy Breck - Überall auf der Welt

http://www.youtube.com/watch?v=luCyXbku0gs

Største tyske navn på det engelsksprogede marked var nok Boney M, men
de bestod ikke af indfødte tyskere. Nr. 2 må være Sandra, hvilket
underbygges af at følgende klip er set 12 mio. gange:

Sandra - Maria Magdalena

http://www.youtube.com/watch?v=5m12OA-BUvE

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-06-10 15:04

> http://www.youtube.com/watch?v=5m12OA-BUvE

Der er en enkelt tysk genre vi mangler Så her ver lige et par hadenumre:

http://www.youtube.com/watch?v=q6EzPkqt2Rk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=dU-41pXark8&feature=related

Og så må jeg lige plage med Heino, tysker selv om nummeret her er fra
Østrig:
http://www.youtube.com/watch?v=Ol5bJMDZZLo&feature=related

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-10 15:44

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Der er en enkelt tysk genre vi mangler Så her ver lige et par
> hadenumre:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=q6EzPkqt2Rk&feature=related

Jeg tror jeg bliver dårlig nu.
http://images.bt.dk/node-images/108/608x403-c/108529-panodil-pigerne-din-teenager-kan-vre-i-farezonen--.jpg

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-10 15:42

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> tæppebombet med de ypperligste schlager værker.

Vi skal da lige have den sang som nok var den der satte Danmark på
Slager-landkortet indenfor nyere tid. Siden den sang regnes Danmark vel nok
som et af de mest slager-venlige lande i verden. Isært i
disse dage hvor det skyller ind over landet og den almindelige befolkning
tager det til sig, med begejstring.

Sanger er selvfølgelig Joy Gruttmans store Europa-hit. Der findes nok ikke
den person i hele landet, som ikke kender den. Den var et hit både på P4 og
P3:
http://www.youtube.com/watch?v=Oe3FG4EOgyU&feature=related

Selvfølgelig skyllede slager-bølgen også ind over Holland. Straks blev
sangen oversat til hollandsk:
http://www.youtube.com/watch?v=FJNd007TqLg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-10 15:58

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, så må vi ha' den, med fare for, at blive tæppebombet med de
> ypperligste schlager værker.
> Alt gælder, bare det kommer fra Tyskland.

Ingen over, og ingen ved siden af RAGE:
http://www.youtube.com/watch?v=qnBNAax1FAM
http://www.youtube.com/watch?v=Ss5KoCTCQtE

> Og lige til sidst. Oohmp!
> http://www.youtube.com/watch?v=be0qd76LhNU&feature=related
> Den sang vakte en masse ballade i Tyskland da den blev udgivet

Vi skal lige have "Brennende Liebe" med Oomph også:
http://www.youtube.com/watch?v=-F_fLCUfgSA&feature=related

/Alex