Fjernelse antennen inden bilvask
Fra : Begbie

Dato : 09-06-10 09:39

Og så vil jeg gerne køre bilen i vaske hallen. Så skal antennen
fjernes, hvilke hidtil ikke har været et problem. Men denne gang kan
jeg ganske enkelt ikke skrue den af. Hvis den er for sej, kan det
normalt afhjælpes ved lidt WD40 også at ligge noget stof omkring den,
og ellers bare brug en tang til at tage fat, men det eneste jeg fik ud
af det var nogle grimme mærker i ”gummihætten” på antennen. Jeg har
også forsøgt at smøre noget silikone på, men lige lidt hjalp det.

Er der nogen der kender nogle gode kneb til at få sådan en ”skrue
antenne” af. Ellers ender jeg nok med at spørge på et værksted :-0

Fra : Anders Majland

Dato : 09-06-10 17:11

> Er der nogen der kender nogle gode kneb til at få sådan en ”skrue
> antenne” af. Ellers ender jeg nok med at spørge på et værksted :-0

WD40 skal kombineres med god tid - så det har en chance for at virke ...

Men når det lykkes at få den fri (eller du har købt en ny antennepisk) så
husk at smørre gevindet inden du skruer den i igen ... (jeg bruger
vaselinefedt men "hvad som helst" er bedre end ingen smørrelse)