køb af 2007 Volvo V70 - hvad skal jeg være~
Fra : mfuglsang

Dato : 08-06-10 11:25

Hej.

Jeg overvejer at købe en volvo V70 fra 2007. Det er en 2,4 D5 Summum.
Bilen har gået 137.000 km, og har ikke kørt som taxa. Den er
importeret fra syd-tyskland.

Derudover har bilen alt i udstyr - bl.a. automatgear, xenon, soft
læder, navigation, telefon, HU 850. Og så har den en four-c undervogn.

Jeg kører over og ser og prøver bilen imorgen. Så jeg vil gerne høre
om der er noget jeg skal være opmærksom på?? Ligger der nogle større
udgifter forude, og er der noget jeg skal forlange at få lavet på
bilen?

Jeg har også forsøgt at finde nogle informationer omkring four-c
undervognen, men jeg har ikke fundet så meget. Jeg vil gerne vide
hvordan holdbarheden på den, og er det noget som kan mærkes i forhold
til en standart undervogn?

Håber at høre fra jer.

På forhånd tak.
Mvh.
Morten

Fra : Jens Hansen

Dato : 10-06-10 20:00

"mfuglsang" <
<Hej.
<
<Jeg overvejer at købe en volvo V70 fra 2007. Det er en 2,4 D5 Summum.
<Bilen har gået 137.000 km, og har ikke kørt som taxa. Den er
<importeret fra syd-tyskland.
<Mvh.
<Morten

Måske lidt sendt svar, men du kan måske bruge det.
En V70 fra 2007 er den første model med "Ford" undervogn, og den er måske
bedre end den "gamle" som har lidt problemer med en V70's store vægt,
hvilket altid betyder at diverse bøsninger og ophæng skal checks.

En 2007 er for ny til at sige der er "standart" fejl på den, men med 50.000
pr år så har den da lavet lidt,
tænk på om den er kørt som bybud bil eller bare langt til arbejde bil? (se
på om det er meget slidt = brugt meget til stop og start)

D5 motoren er bare en skøn maskine, men den er lidt sulten i så tung en bil,
hvis den bliver sat på arbejde.

Og der er meget elektronik i den, så det kan man ikke selv lave = dyrt hvis
det ikke virker, Så husk at kontroller "alt

Prøv evt. at kigge på "brugte" leasing biler, de er ofte til samme pris, men
er ikke sat til salg pga. en utilfreds eger eller periodiske fejl.

Hilsen
Jens