Morsomme retsforklaringer
Fra : Thomas Andersen

Dato : 07-06-10 12:15

Den sidste er bedst
-

Dette er citater fra bogen: "Disorder in the American Courts".
Det er ting der rent faktisk er blevet sagt i retten, ord for ord,
nedskrevet og nu udgivet af retsreportere, som måtte forsøge at holde
masken, mens disse ordvekslinger fandt sted:

Advokaten: Er De seksuelt aktiv?
Vidnet: Nej, jeg ligger bare der.
_____

Advokaten: Hvornår har De fødselsdag?
Vidnet: Den 18. juli.
Advokaten: Hvilket år?
Vidnet: Hvert år.
____

Advokaten: Denne "myasthenia gravis", påvirker den Deres hukommelse?
Vidnet: Ja.
Advokaten: Og på hvilken måde påvirker den Deres hukommelse?
Vidnet: Jeg glemmer.
Advokaten: De glemmer? Kan De give os et eksempel på noget, De har glemt?

_____

Advokaten: Hvad var det første, Deres mand sagde til Dem den morgen?
Vidnet: Han sagde, "Hvor er jeg, Cathy?"
Advokaten: Og hvorfor gjorde det Dem så vred?
Vidnet: Jeg hedder Susan.
_____

Advokaten: Nuvel doktor, er det ikke sandt, at når en person dør i sin
søvn,

så opdager han det ikke før næste morgen?
Vidnet: Bestod de virkelig underskoleeksamen?
_____

Advokaten: Den yngste søn, den tyveårige, hvor gammel er han?
Vidnet: Uh, han er enogtyve.

_____

Advokaten: Var De til stede, da De fik taget deres billede?
Vidnet: Vil De godt gentage spørgsmålet?

_____

Advokaten: Så datoen for undfangelsen (af babyen) var den 8. august?
Vidnet: Ja.
Advokaten: Og hvad lavede De på det tidspunkt?
Vidnet: Uhh....

_____

Advokaten: Hun havde tre børn, ikke sandt?
Vidnet: Jo.
Advokaten: Hvor mange var drenge?
Vidnet: Ingen.
Advokaten: Var der nogen piger?

_____

Advokaten: Hvordan blev Deres første ægteskab afsluttet?
Vidnet: Ved død.
Advokaten: Og ved hvis død blev det afsluttet?

____

Advokaten: Kan De beskrive personen?
Vidnet: Han var omkring middelhøjde og havde skæg.
Advokaten: Var det en mand eller en kvinde?

_____

Advokaten: Skyldes Deres fremtræden her til morgen en tilsigelse, som jeg
sendte til Deres advokat?
Vidnet: Nej, sådan klæder jeg mig altid, når jeg skal på arbejde.
_____

Advokaten: Doktor, hvor mange af Deres obduktioner har De udført på døde
mennesker?
Vidnet: Alle mine obduktioner er udført på døde mennesker.

_____

Advokaten: ALLE Deres svar skal være MUNDTLIGE, OK? Hvilken skole gik De i?
Vidnet: Mundtlige.

_____

Advokaten: Kan De huske tidspunktet, da De undersøgte liget??
Vidnet: Obduktionen startede omkring kl. 8.30.
Advokaten: Og hr. Denton var død på det tidspunkt?
Vidnet: Nej, han sad på bordet og undrede sig over, hvorfor jeg obducerede
ham!
_____

Advokaten: Doktor, før De udførte obduktionen, tjekkede De da for puls?
Vidnet: Nej.
Advokaten: Tjekkede De for blodtryk?
Vidnet: Nej.
Advokaten: Tjekkede De for åndedræt?
Vidnet: Nej.
Advokaten: Så er det altså muligt, at patienten var i live, Da de
påbegyndte
obduktionen?
Vidnet: Nej.
Advokaten: Hvordan kan De være så sikker, doktor?
Vidnet: Fordi hans hjerne lå i et glas på mit skrivebord.
Advokaten: Men ikke desto mindre kunne patienten stadig have været i live?
Vidnet Ja, det er muligt, at han kunne have været i live og arbejdet som
advokat!

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : Ole C

Dato : 07-06-10 13:34

Thomas Andersen skrev blandt andet:

Dejligt at der endelig kommer lidt jura ind i denne gruppe...

--
vh
Ole C

Fra : Jubii

Dato : 07-06-10 13:47

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen
> Thomas Andersen skrev blandt andet:
>

> Dejligt at der endelig kommer lidt jura ind i denne gruppe...
> --
Og hvor var det du så noget jura? Snarere noget for en snakgruppe.

Fra : F.Syndergaard

Dato : 07-06-10 14:02

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> "Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> Og hvor var det du så noget jura? Snarere noget for en snakgruppe.

Århh, Jubii come on.

MVH Finni

Fra : Søren Larsen

Dato : 07-06-10 18:16

Den 07-06-2010 14:47, Jubii skrev:
> "Ole C"<mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> Og hvor var det du så noget jura? Snarere noget for en snakgruppe.

Du må da være advokat!

Meget underholdene indslag, ellers

Fra : Martin [TMM]

Dato : 07-06-10 21:39

Hej
On 07-06-2010 19:15, Søren Larsen wrote:
> Du må da være advokat!

Nej, Jubii er bare almindelig dum!

> Meget underholdene indslag, ellers

Åhjo såmænd. Hvor meget der er sagt/sket i virkeligheden, tror jeg dog
ikke vi skal kaste os ud i en større undersøgelse af.

Mvh
Martin

Fra : KT

Dato : 08-06-10 05:00

"Søren Larsen" <me@localhost> wrote in message

> Du må da være advokat!

Advokat ?? - højst wannabee!

Han er en JUBIIlidiot!

Knud

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-06-10 23:07

Den 07.06.2010 kl. 22:38 skrev Martin [TMM]
<tmm@---fjerndette---trutter.dk>:

> Hej
>
> Nej, Jubii er bare almindelig dum!

Hvis man er advokat, er man så ualmindelig dum?

mvh
Henning

Fra : Jubii

Dato : 08-06-10 04:35

news.vdyadqfoo3vrwi@vista...
<tmm@---fjerndette---trutter.dk>:

> Hej
>
> Nej, Jubii er bare almindelig dum!

Hvis man er advokat, er man så ualmindelig dum?

mvh
Henning

3. Fundats:
Formålet med gruppen er seriøs diskussion af juridiske emner.
Deltagerne opfordres til at begrænse deres svar til de områder
hvor de har konkret juridisk viden under en eller anden form,
herunder f.eks. uddannelse, praktisk arbejde eller personlige
erfaringer.

Så skal vi lade vittigheder ligge i dk.snak.vittigheder og lade denne
juragruppe være parat til juraspørgsmål!
Dem der synes andet, må pege på det der kan debatteres seriøst fra det
indlæg.

Fra : KT

Dato : 08-06-10 05:01

"Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message
> [...]
> juragruppe være parat til juraspørgsmål!
> Dem der synes andet, må pege på det der kan debatteres seriøst fra det

Kære JUBIIlidiot - du synes altid så meget ligegyldigt - klap dog i, hvis du
ikke kan tilføre noget begavet.

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-06-10 13:42

"KT" <knut.t@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Kære JUBIIlidiot - du synes altid så meget ligegyldigt - klap dog i, hvis
> du ikke kan tilføre noget begavet.

Det er en regel du har levet under i mange år?

I så fald, så benyt den venligst på usenettet også!

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 19:33

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Jeg kan anbefale at man bruger funktionen "bloker afsender" ( i outlook
under meddelelse) så slipper man for at læse indlæg fra personer, der
alligevel ikke kommer med konstruktive indlæg. Det eneste jeg ser til Jubii,
er når nogen en sjælden gang svarer ham
Mvh
Mads