Dansktopmusikken uddør
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-10 15:06

EB har en artikkel om Danmarks første slager-festival, som fandt sted
søndag.

TYSK SLAGER OVERTAGER I DANMARK
Keld Heick og Kandis-Johny og Lis og Per taler om at dansktopmusikken uddør
sammen med os, fordi TV ikke vil spille musikken i show. Der er ingen til at
tage over, selv om musikken er meget populær.
Det er nok meget rigtigt. Jeg har også fornemmet gennem de sidste år at
det er Tysk Slager som er ved at overtage dansktopmusikkens rolle. For mit
eget vedkomende lytter jeg ikke meget til dansktop længere. Jeg køber det i
hvert fald aldrig.
Vi må nok til at indstille os på at den dominerende populærmusik-genre i
Danmark frem over bliver Tysk Slager. Det er den eneste populærmusk-genre
som har tv-dækning, godt nok kun på tysk tv, men det kan vi jo trods alt se.
Vi ser allerede nu hvordan den nye Johnny reymer brager frem. Ja, det er
selvfølgelig Hansi Hinterseer jeg tænker på. Den nye Birthe Kjær er også på
vej til kæmpe populæritet i Danmark, nemlig Helene Fischer.
Under MGP kunne vi også se hvordan Danmark var det nordiske land som
gav MGPs eneste slagersang (den hollandske) klart flest point. Danmark er
meget tysk slager-venligt.

Hilsen Åge