Havetraktor MTD Transmatic - er det automa~
Fra : ITemplate

Dato : 06-06-10 12:50

Hej,

Som emnet siger er jeg interesseret i en MTD havetraktor men kan jo
læse overalt at man skal holde sig fra manuelt gear. Så er MTD's
trinløse "transmatic" automatgear eller er det blot en mere smidig
form for manuelt gear?

--
Werner

Fra : Anders Majland

Dato : 06-06-10 20:45

> [...]
> læse overalt at man skal holde sig fra manuelt gear. Så er MTD's
> trinløse "transmatic" automatgear eller er det blot en mere smidig

De fleste er med vist med et vario gear system. Altså nogle kilremme på
remskiver hvor man kan variere gearingen trinløst ligesom med hydralik.

På den jeg har kørt med systemet fungerede det godt - men ikke helst så nemt
fra frem til bak som med hydralikken.

Så svaret er nej, det er ikke et manuelt gear.

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 06-06-10 20:49

> Så svaret er nej, det er ikke et manuelt gear.

Det jeg ville skrive er at det ikke er et tradionelt gear med faste
udvekslinger ...

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-06-10 21:11

Hej

> [...]

>læse overalt at man skal holde sig fra manuelt gear. Så er MTD's
>trinløse "transmatic" automatgear eller er det blot en mere smidig

Jeg har en ældre MTD med vario gear, og det fungerer ganske godt, men kan
dog stadig ikke sammenlignes med en hydrostatgearkasse - det er stadig nr 1.

Mvh
Hans

Fra : ITemplate

Dato : 06-06-10 14:26

Tak for jeres svar!

Jeg har d/l deres manual men er stadig i tvivl om "transmatic-vario"
kræver udkobling. Der står noget i manualen om at man skal trykke
bremsepedalen halvt ned for at "skifte gear". Men om det gælder
"vario" også er lidt uklart. Skal man det? Hvis nej - hvad er så den
betjeningsmæssige forskel på "transmatic" gear og et hydrostatic gear?

--
Werner

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-06-10 05:51

On Sun, 6 Jun 2010 13:26:23 -0700 (PDT), ITemplate
<itemplate@hotmail.com> wrote:

> [...]
>"vario" også er lidt uklart. Skal man det? Hvis nej - hvad er så den
>betjeningsmæssige forskel på "transmatic" gear og et hydrostatic gear?

På min mtd kan man skifte til et højere gear uden at koble ud. Men skal
man ned i gear, skal det trædes på kobling/bremse.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-06-10 07:33

> På min mtd kan man skifte til et højere gear uden at koble ud. Men skal
> man ned i gear, skal det trædes på kobling/bremse.

Samme her...

Mvh
Hans