Hvor hurtigt må jeg køre her?
Fra : inbox@henrikstidsen.~

Dato : 06-06-10 10:35

E45, sydgående, lige efter Vejle Fjord broen:
http://dl.dropbox.com/u/6885849/DSCF0229_resized.jpg

I højre side af vejen skiltes med 90km/t, i venstre side skiltes 110km/
t.

Spørgsmålet er så - hvor hurtigt må man egentlig køre efter skiltene?

Fra : Søren Blom

Dato : 06-06-10 17:46

<inbox@henrikstidsen.dk> skrev
> [...]
> t.
>
> Spørgsmålet er så - hvor hurtigt må man egentlig køre efter skiltene?

Enten 100 eller 200, alt efter om man lægger tallene sammen eller tager et
gemmensnit

--
Venlig Hilsen

Søren Blom

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Jens G

Dato : 06-06-10 19:14

On Sun, 6 Jun 2010 09:35:21 -0700 (PDT), inbox@henrikstidsen.dk wrote:

> [...]
>t.
>
>Spørgsmålet er så - hvor hurtigt må man egentlig køre efter skiltene?

Står de lige ud for hinanden?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : /Peter

Dato : 06-06-10 19:40

<inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
[...]

110 på selve motorvejen og 80 i vigesporet.

Fra : AS

Dato : 06-06-10 19:51

<inbox@henrikstidsen.dk> wrote in message
E45, sydgående, lige efter Vejle Fjord broen:
http://dl.dropbox.com/u/6885849/DSCF0229_resized.jpg

> I højre side af vejen skiltes med 90km/t, i venstre side skiltes 110km/

Hvis man holder til højre side af vejen, så 90, hvis man kører mere til
venstre, så 110. Er det så svært at forstå?

Fra : Steffen

Dato : 06-06-10 19:52

> [...]

> t.
>
> Spørgsmålet er så - hvor hurtigt må man egentlig køre efter skiltene?

Hvis du kører højst 90 km/t og regner med, at skiltet i midten er
monteret ved en fejl, så risikerer du ikke at få en fartbøde og
efterfølgende blive frustreret og føle dig uretfærdigt behandlet.
-og du kommer ikke meget senere frem.

mvh
steffen

Fra : inbox@henrikstidsen.~

Dato : 06-06-10 12:58

On Jun 6, 8:14 pm, Jens G <nospam061...@kabelmail.dk> wrote:

> Står de lige ud for hinanden?

Jeg kan ik sige om de står 100% ud for hinanden men når man kører
forbi dem ses de som stående lige overfor hinanden.

Fra : inbox@henrikstidsen.~

Dato : 06-06-10 13:00

On Jun 6, 8:51 pm, stef...@soerensen.mail.dk (Steffen) wrote:

> [...]
> monteret ved en fejl, så risikerer du ikke at få en fartbøde og
> efterfølgende blive frustreret og føle dig uretfærdigt behandlet.

Det ville jeg også normalt mene var det smarteste - men skiltene står
lige i skillezonen mellem 90 zonen hen over Vejlefjordbroen og 110
zonen syd for Vejle. De næste skilte der kommer viser 110, de sidste
skilte før viser 90. Så det er en skillelinie mellem to zoner.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-10 21:43

inbox@henrikstidsen.dk skriver:

Og velkommen tlbage, du har været "væk" længe.....

Klaus

Fra : Leif

Dato : 06-06-10 21:52

<inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Som der står......

Men mon ikke det er et skilt der blev opsat i forbindelse med at højre
vognbane blev voldsom medtaget af vintervejret og derfor nedsatte
man hastigheden. (Mener dog det er repareret - så skiltet er nok glemt)

Du kan sikkert få det korrekte svar her:
http://www.politi.dk/Sydoestjylland/da/servicemenu/forside/
tlf: 7628 1448

/Leif

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-06-10 00:40

On 6 Jun., 22:42, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> in...@henrikstidsen.dk skriver:

> Og velkommen tlbage, du har været "væk" længe.....

Jo tak - det bliver nu nok ikke særlig permanent, droppede usenet i
forbindelse med en ny computer hvor jeg ik gad til at installere en
usenet klient (og har ikke savnet det) så det er Google Groups
interface når der er behov for Usenet en sjælden gang i mellem :)

--
Henrik

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-06-10 00:42

On 6 Jun., 22:51, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> wrote:
> <in...@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsennews:9fa6b0bb-7c11-4ad8-b6f9-69a622a57d3a@x27g2000yqb.googlegroups.com...

> Men mon ikke det er et skilt der blev opsat i forbindelse med at h jre
> vognbane blev voldsom medtaget af vintervejret og derfor nedsatte
> man hastigheden. (Mener dog det er repareret - s skiltet er nok glemt)

Det står lige der hvor 90 zonen over Vejle Fjord Broen slutter og det
er ikke et midlertidigt skilt, det står på de almindelige
skiltestænger ligesom de permanente. Jeg tror simpelthen man har fået
sat et forkert skilt op i forbindelse med en udskiftning.

> Du kan sikkert f det korrekte svar her:http://www.politi.dk/Sydoestjylland/da/servicemenu/forside/
> tlf: 7628 1448

Det burde de - og de burde også kunne sørge for der bliver sat det
rigtige skilt op - må hellere skrive en besked til dem :)

Fra : Kell Petersen

Dato : 09-06-10 09:33

Men ellers er Hastigheden jo 90 km i sporet til højre og 110 km i sporet til
Venstre ..
Det er jo et lovligt skilt , og kan give bøde indtil det er rettet.

Så kan det være at det er en fejl , på sigt , men eventuelt også at man
ville holde hastigheden nede , som et forsøg på diffrenceret hastighed pga
Tankstation forude ,, nemmere sammenfletning eller vognbaneskift på den
anden side , af broen

Der står også stadig gule refleks pinde lang kørebane og nødspor.
Lige hvor kantlinien holder op , så måske skal de lige fixe det først inden
de skruer et nyt skilt op ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-10 17:16

Kell Petersen skriver:

> [...]
> Tankstation forude ,, nemmere sammenfletning eller vognbaneskift på den

Der er 90'er skilte helt til Skærup nu...

Klaus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-06-10 21:18

"Kell Petersen" <shiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Men ellers er Hastigheden jo 90 km i sporet til højre og 110 km i sporet
> til Venstre ..
> Det er jo et lovligt skilt , og kan give bøde indtil det er rettet.

Det er ikke korrekt.
§ 3

Færdselstavler opsættes i højre side af vejen i færdselsretningen. Dog kan
færdselstavler opsættes i midterrabat eller venstre side af vejen eller
ophænges over kørebanen, hvor vej- eller færdselsmæssige forhold gør det
påkrævet.

§ 4

Færdselstavler gælder normalt for al trafik i færdselsretningen. Deres
betydning kan dog indskrænkes til kun at gælde for trafikken ad enkelte
vognbaner. Dette kan på ophængte tavler tydeliggøres med nedadrettede pile
eller vises på oplysningstavler, jf. § 19.

Der skal jfr. §4 være særlig skiltning hvis ikke skiltningen skal gælde for
al trafik i færdselsretningen, og det kan vi formentlig godt blive enige om,
at der ikke var på billedet.

Kurt

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-10 07:58

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Der skal jfr. §4 være særlig skiltning hvis ikke skiltningen skal gælde
> for al trafik i færdselsretningen, og det kan vi formentlig godt blive

Hvordan kan du oversætte "Dette kan .... tydeliggøres" til et sådan
postulat?

--
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 07-06-10 04:22

On 7 Jun., 08:40, Henrik Stidsen <in...@henrikstidsen.dk> wrote:

> [...]
> usenet klient (og har ikke savnet det) så det er Google Groups
> interface når der er behov for Usenet en sjælden gang i mellem :)

Arrrh - hyler

Kan for øvrigt fortælle at der står 90 på begge skiltene i dag. Det
gjorde der ihvertfald i morges da jeg kørte forbi.......

Klaus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-06-10 01:33

On 7 Jun., 12:21, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppem...@gmail.com> wrote:

> Kan for øvrigt fortælle at der står 90 på begge skiltene i dag. Det
> gjorde der ihvertfald i morges da jeg kørte forbi.......

Der har nok bare været leveringsproblemer så de har manglet et 90km/t
skilt i fredags ;)

Fra : Martin Bak

Dato : 08-06-10 09:31

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> Der har nok bare været leveringsproblemer så de har manglet et 90km/t
> skilt i fredags ;)

Man ser det for sig...

"Nå Børge, vi skal have sat nogle fartskilte op ved byporten".
"Ok. Hvad skal de vise?"
"-Tjahbumbum... Hvad har vi på lager?"

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : ShutEye

Dato : 08-06-10 16:01

> Man ser det for sig...
>
> "Nå Børge, vi skal have sat nogle fartskilte op ved byporten".
> "Ok. Hvad skal de vise?"
> "-Tjahbumbum... Hvad har vi på lager?"

Det er jo ikke engang sjovt.
Nogen gange skulle man sgu tro det var sådan det foregik!

Fra : Kent Friis

Dato : 08-06-10 16:08

Den Tue, 8 Jun 2010 10:30:55 +0200 skrev Martin Bak:

> Man ser det for sig...
>
> "Nå Børge, vi skal have sat nogle fartskilte op ved byporten".
> "Ok. Hvad skal de vise?"
> "-Tjahbumbum... Hvad har vi på lager?"

Det er vel et spørgsmål om hvilket skilt der er billigst når opgaven
skal i udbud...

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Leif

Dato : 21-06-10 22:26

[...]

Hejsa, kan vi få fotoet op igen?

Jeg har forespurgt politiet, men ikke fået svar - vil prøve igen lokalt.
mvh, Leif

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-10 22:29

Leif skriver:

> Jeg har forespurgt politiet, men ikke fået svar - vil prøve igen lokalt.

JeG ved ikke om du har forstået at skiltningen var en fejl og at den
er blevet rettet for længst?

Klaus

Fra : Leif

Dato : 22-06-10 15:26

> Leif skriver:

> JeG ved ikke om du har forstået at skiltningen var en fejl og at den
> er blevet rettet for længst?
>

> Klaus
> --

OK så (gør jeg intet)

Fotoet var ellers fint at have til en drillesnak med vor lokale bekendte betjent..

Mvh, Leif