bremsepedal synker
Fra : hoemosen

Dato : 06-06-10 03:18

er ved at lave bremser på en kia sportage 2.0 og i den forbindelse
blev jeg opmærksom på at bremsepedalen synker hvis jeg trykker på
bremsen og holder trykket men kun når motoren er startet!

når motoren er slukket holder den fint trykket selv når jeg trykker
max - men når jeg så starter motoren (stadig med tryk på pedalen) så
synker pedalen stille og roligt ned til den næsten rører bundstop -

Jeg ved godt at pedalen skal synke en smule når motoren startes og
vacumforstærkeren understøtter din bremsning men her er tale om at
pedalen synker næsten i bund??

bilen har skiver for og bag og den taber ikke bremsevæske - når man
kører i den bremser den godt og jeg fornemmer ikke at man trykker
pedalen længere ned en normalt...

umidlbart vil man jo nok dømme hovedcyl for defekt men bilen har kun
kørt 80000 km og samtidig har jeg bemærket det fænomen på flere biler
(alle af nyere årgang) -

jeg har forsøgt at snuse rundt på nettet men har ikke fundet noget om
emnet - måske der sidder et lyst hoved i dette forum der kan kaste
lidt lys over dette problem?

Fra : oz3bto

Dato : 06-06-10 15:56

"hoemosen" <skbvej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

------------------------

Det skal vist være sådan

Terranoen gør det også
Volvoen (1 år gammel) gør det ..Caravellen (3 år) gør det også så det er
vist normalt

Fra : hoemosen

Dato : 06-06-10 11:56

On Jun 6, 4:55 pm, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> [...]
>
> Det skal vist være sådan
>
> Terranoen gør det også
> Volvoen (1 år gammel) gør det ..Caravellen (3 år) gør det også så det er

måske du har ret - men når du skriver "vist normalt" så ville det være
rart med lidt mere konkret omkring emnet!

flere bud??

Fra : KASO

Dato : 06-06-10 19:21

"hoemosen" <skbvej@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

måske du har ret - men når du skriver "vist normalt" så ville det være
rart med lidt mere konkret omkring emnet!

I gamle dage ville det være et forholdsvist sikkert tegn på en defekt
hovedcylinder. Nutidens biler reager dog ikke som fortidens.....

Jeg har selv en Mercedes Viano med samme fænomen. Jeg forhørte mig hos flere
med forstand på Mercedes (herunder deres eget værksted), og de sagde
samstemmende, at sådan gør bl.a. Viano og Sprinter - og det er sådan, de er
konstrueret. Bilen har netop været til syn uden bemærkninger.

Jeg skal ikke kunne sige, om netop din bil har samme fænomen - men det er da
ikke utænkeligt.

Fra : hoemosen

Dato : 06-06-10 12:45

On Jun 6, 8:21 pm, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> konstrueret. Bilen har netop været til syn uden bemærkninger.
>
> Jeg skal ikke kunne sige, om netop din bil har samme fænomen - men det er da

jamen hvordan afgør man så om hovedcyl er stået af?
i de gode gamle dage var en pedal der synker et sikkert tegn på
hovedcyl var færdig.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-10 23:41

> [...]
>
> jeg har forsøgt at snuse rundt på nettet men har ikke fundet noget om
> emnet - måske der sidder et lyst hoved i dette forum der kan kaste

Ville sige at du har luft i systemet. Jeg ville starte med at få det hele
udluftet
før jeg gav mig til at skifte diverse mekaniske dele

--
Tom