Ekstra Bladet artikkel om Helene Fischer l~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-06-10 21:43

Der er i dag lørdag en artikkel om Helene Fischer i Ekstra Bladet.

Og i FEST DER VOLKSMUSIK på ARD i aften blev der fortalt at Helene fischer
var på vej frem i Tyskland, Danmark og Sydafrika.
Tyskland har bemærket hvordan danmark er blevet et meget slagervenligt
land - og at musikken stormer frem i landet.

Hilsen Åge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 06-06-10 00:56

Hej Ã…ge
On 05-06-2010 22:43, Ã…ge Halldorsson wrote:
> Tyskland har bemærket hvordan danmark er blevet et meget slagervenligt
> land - og at musikken stormer frem i landet.

Tyskerne stormede også frem i Danmark i '45... Betød det at Danmark var
blevet meget venligt stemt overfor Tyskland?

/Martin

Fra : Martin [TMM]

Dato : 06-06-10 00:57

On 06-06-2010 01:56, Martin [TMM] wrote:
> Tyskerne stormede også frem i Danmark i '45... Betød det at Danmark
> var blevet meget venligt stemt overfor Tyskland?

Øhm, '40 var det da vist...

/Martin

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-06-10 06:59

"Martin [TMM]" <tmm@---FJERNDETTE---trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Øhm, '40 var det da vist...
>
> /Martin

Situationen for schlager minder mere om 45

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-06-10 07:11

On 06-06-2010 07:58, Allan Krautwald wrote:

> Situationen for schlager minder mere om 45

Mener du dermed at befrielsen er nær?

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-06-10 08:40

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Mener du dermed at befrielsen er nær?
>
> Henning.

Ja den står lige for døren

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-06-10 09:23

On 06-06-2010 09:40, Allan Krautwald wrote:

> Ja den står lige for døren

Så skal der lys i vinduerne.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-06-10 10:40

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ja den står lige for døren

Vil det så sige, at vi slipper af med alt den ugudelige rock ???

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-10 17:45

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Vil det så sige, at vi slipper af med alt den ugudelige rock ???
>
> M.V.H....Benny..

Danmark frit for tæppebank, skrærebrænder- og vinkelsliber-musik.

Jeg glæder mig

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-06-10 18:00

Åge Halldorsson skrev:

>Danmark frit for tæppebank, skrærebrænder- og vinkelsliber-musik.

Så er det bare nosseringsmusikken det mangler at blive frit for

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-10 18:53

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så er det bare nosseringsmusikken det mangler at blive frit for
>
> --
> Ivan V. Klattrup

Den beholder du bare for dig selv. Det går nok, bare du skruer lidt ned.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-06-10 18:54

Åge Halldorsson skrev:

>Den beholder du bare for dig selv. Det går nok, bare du skruer lidt ned.

Jeg hører nu ikke nosseringsmusik (slager)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : J.Madsen

Dato : 06-06-10 16:57

On 06/06/2010 00:57, Martin [TMM] wrote:

> Øhm, '40 var det da vist...
>
> /Martin

Hmm, skotterne bruger sækkepiber og tyskerne bruger schlager? Er der
ikke konventioner om den slags

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-06-10 21:52

"J.Madsen" <pjm@grumail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm, skotterne bruger sækkepiber og tyskerne bruger schlager? Er der ikke
> konventioner om den slags

Jo det må sgu være på linie med nervegas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-10 14:48

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "J.Madsen" <pjm@grumail.com> skrev i en meddelelse

> Jo det må sgu være på linie med nervegas

Slager er dejlig behagelig underholdning, men sækkepibe er normalt grufuldt
at lytte til. MEN
der kan være undtagelser, f.eks. i "Klostertalers" tilfælde.
Det er selvfølgelig hittet "Die længste nacht der welt".
Prøv at lytte 2 minutter og 20 sekunder inde i sangen.

http://www.youtube.com/watch?v=M2V1wX8dRD8

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-06-10 06:21

"J.Madsen" <pjm@grumail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm, skotterne bruger sækkepiber og tyskerne bruger schlager? Er der ikke
> konventioner om den slags

Tror jeg ikke, men du er blevet udstyret med en fri vilje...
Så lytter du ikke til det, generer det dig heller ikke.

M.V.H....Benny..

Fra : Ã…ge Halldorsson

Dato : 06-06-10 09:26

"Martin [TMM]" <tmm@---FJERNDETTE---trutter.dk> skrev i meddelelsen
> Hej Ã…ge
>
> Tyskerne stormede også frem i Danmark i '45... Betød det at Danmark var
> blevet meget venligt stemt overfor Tyskland?
>
> /Martin

Jeg har altid troet at det var den 9. april 1940 kl. 04.15 og at det var
lige omvendt den 4. maj 1945 kl. 20.15 ? ? ?
Vi må have historiebøgerne skrevet om, med hjælp fra Martin.

downol.dr.dk/download/undervisning/9april/9apr4_5.mp3

Hilsen Ã…ge

Fra : Ã…ge Halldorsson

Dato : 06-06-10 09:42

meddelelsen news:4c0b5b93$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> lige omvendt den 4. maj 1945 kl. 20.15 ? ? ?

ups. kl. 20.36

Hilsen Ã…ge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-06-10 12:13

meddelelse news:4c0b5f67$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ups. kl. 20.36
>
> Hilsen Åge

Jeg har hele udsendelsen....20.34.50

Fra : Ã…ge Halldorsson

Dato : 06-06-10 20:03

"Martin [TMM]" <tmm@---FJERNDETTE---trutter.dk> skrev i meddelelsen

> Tyskerne stormede også frem i Danmark i '45... Betød det at Danmark var
> blevet meget venligt stemt overfor Tyskland?

Nu har vi jo selv inviteret dem med kyshånd. Den næste er et damemenneske.

EkstraSprøjten skriver:

TYSKLANDS HVIDE TORNADO
Endnu en tysk slagersanger klar til at indtage Danmark

Det er selvfølgelig Helene Fischer

Hilsen Ã…ge