Andagt Arbejd videre på, hvad Gud har ned~
Fra : Ole Madsen

Dato : 05-06-10 16:26

Oswald Chambers
Alt for ham

Juni 6

ARBEJD VIDERE PÅ, HVAD GUD HAR NEDLAGT I DIG
"Arbejd med frygt og bæven på jeres frelse." (Fil. 2,12-13)

Din ånd er enig med Guds Ånd, men fra dit gamle liv er der vaner og indfl
ydelser, som gør det svært at udføre det, som du ved, du burde gøre. Når
Herren taler til samvittigheden, er det første, samvittigheden gør, at vække
din ånds vilje, og den vilje samstemmer altid med Gud.

Du siger: "Ja, men jeg ved virkelig ikke, om jeg vil det, som Gud vil." Se
hen til Jesus, og du vil opdage, at din ånds vilje og din samvittighed er
enige med ham hver eneste gang. Det i dig, som får dig til at sige: "Det vil
eller kan jeg ikke," udspringer af vrangvilje eller stædighed, som ikke
kommer fra Gud.

Det dybeste i et menneske er ånden, ikke synden. Ånden er det væsentligste
element i Guds skabelse af mennesket; synd er en fordrejet tilbøjelighed,
der er kommet ind i mennesket. I et genfødt menneske er åndens kilde
almægtig. "For det er Gud, der virker i jer både at ville og at virke for
hans gode vilje."

Du skal med koncentration og omhu arbejde på det, som Gud har nedlagt i dig;
du skal ikke frembringe din egen frelse, men arbejde videre på den, mens du
bygger din faste og urokkelige tro på Herrens fuldstændige og fuldkomne
frigørelse. Idet du gør det, sætter du ikke din egen vilje imod Guds vilje;
Guds vilje bliver din vilje, og dine naturlige valg følger Guds vilje, og
livet bliver så naturligt som at trække vejret. Gud bliver din viljes kilde,
derfor er du i stand til at udføre hans vilje. Stædighed er som en urokkelig
kile, der nægter at fl ytte sig; det eneste, der er at gøre ved den, er at
sprænge den med dynamit, og dynamitten er lydighed mod Helligånden.

Tror jeg, at den almægtige Gud er min viljes kilde? Gud ikke alene
forventer, at jeg skal gøre hans vilje, men han bor i mig for at gøre den.

Ole Madsen

Fra : Kall, Mogens

Dato : 05-06-10 23:10

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse news:4c0a6c87$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Oswald Chambers
> Alt for ham
>
> Juni 6
>
> ARBEJD VIDERE PÅ, HVAD GUD HAR NEDLAGT I DIG

God idé du her har fået, Ole, at viderebringe Guds Ord (i form af ugentlige
andagter, således at kristne (og andre) herigennem kan søge vejledning. Tak
for det ...

(Blot lige skrevet som en feedback, således at du ved, at al arbejde på
Herrens mark nytter noget.)

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 11266 news:4c017bad$0$284$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11283

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-06-10 06:52

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Tak
> for det ...
>
> (Blot lige skrevet som en feedback, således at du ved, at al arbejde på

mange tak for din opmintring, den kom på et godt tidspunkt, tak

KH

Ole