Ferrari er rød, hvilken er grøn?
Fra : Leif Neland

Dato : 05-06-10 08:23

En Ferrari /skal/ være rød, er der et bilmærke, der har "standardfarven"
(neon-)grøn, altså ikke mørkegrøn?

Da pigen, hvis yndlingsfarve er grøn, jo så ikke skal have en
Ferrari-rød laptop

Leif

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-06-10 08:36

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> (neon-)grøn, altså ikke mørkegrøn?
>
> Da pigen, hvis yndlingsfarve er grøn, jo så ikke skal have en Ferrari-rød

Kawasaki som laver motorcykler har en neongrøn farve. John Deere som laver
traktorer har en mørkegrøn farve..
ind på google images og søg, så skal du finde farverne :)

Neongrøn kaldes også ofte "lime green" på engelsk, hvis det gør det nemmere
at finde den rette farve.

Mvh Anders

Fra : Kent Friis

Dato : 05-06-10 08:56

Den Sat, 5 Jun 2010 09:36:11 +0200 skrev Anders Houmark:

> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> Kawasaki som laver motorcykler har en neongrøn farve. John Deere som laver
> traktorer har en mørkegrøn farve..

Jeg vil ikke kalde John Deere mørkegrøn. Mørkegrøn er mere i retning af
British Racing Green - Aston Marting m.fl.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-06-10 10:47

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg vil ikke kalde John Deere mørkegrøn. Mørkegrøn er mere i retning af
> British Racing Green - Aston Marting m.fl.

Jep - og Jaguar / Triumph...

Fra : Armand

Dato : 05-06-10 12:20

Mogens (K) skrev:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jep - og Jaguar / Triumph..

Ferrri og andre italienske bilmærkers sværmen omkring den røde farve
hænger sammen med at man før Formel 1 (á 1950) brugte farver for at vise
den nationale sammenhæng - Og italiens nationale racing-farve var
dengang rød (efter oprindeligt at have været USA's).
På samme måde var de franske farver lyseblå (som de klassiske Bugatti's)
og den tyske, hvid( sidehistorie: Iflg. folkemunde lykkedes det på et
tidspunkt tyskerne at klemme et par kg's af en Mercedes som løbsledelsen
erklærede for at være for tung, ved at skrabe malingen af alu-karossen -
Og med ét var mellemkrigstidens tyske national-farve ændret til sølvgrå
(á 'sølvpilene' fra Mercedes og Auto-Union).

Ud fra historien er den eneste grønne ækvivalent til Ferrari-rød således
'british racing green'!
Men dét nytter jo nok ikke at fortælle pigebarnet (= for sent at
indoktrinere hende i fornuftig retning)

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 05-06-10 11:55

Anders Houmark skrev:

> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> Kawasaki som laver motorcykler har en neongrøn farve.

Kan du vaske din mund! Kawasakis klassiske racing-kulør er vår-grøn og
fra tiden før neon-farverne slog igennem!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-10 12:38

On 05/06/10 09.23, Leif Neland wrote:
> En Ferrari /skal/ være rød, er der et bilmærke, der har "standardfarven"
> (neon-)grøn, altså ikke mørkegrøn?
>
> Da pigen, hvis yndlingsfarve er grøn, jo så ikke skal have en
> Ferrari-rød laptop

http://www.sony.dk/product/vn-e-series/vpcea2s1e-g
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=806927

Nok endda en bærbar pc af ikke helt ringe kvalitet.

Et alternativ kunne f.eks. være:
http://www.coolskins.dk/laptop-skins/just-colors.html

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Klaus G.

Dato : 05-06-10 12:48

> En Ferrari /skal/ være rød, er der et bilmærke, der har "standardfarven"
> (neon-)grøn, altså ikke mørkegrøn?
Ford Focus RS er noget grøn agtig:
http://autopinionsbyvolk.files.wordpress.com/2009/07/ford-focusrs-15.jpg

Skoda Fabia RS er noget grøn agtig:
http://www.autoroyalty.com/wp-content/uploads/2010/03/car_photo_360493_25-550x366.jpg

--
Klaus G.

Fra : Armand

Dato : 05-06-10 21:27

Klaus G. skrev:
> Ford Focus RS er noget grøn agtig:
> Skoda Fabia RS er noget grøn agtig:

Hæ!
Det er farligt med de grønne toner

OT:
Hvor vi moderne mennesker kun med møje kan snige os op på at nævne 10
grønne nuancer uden at bruge malerhandelens farvekort (prøv selv: Man
løber sq hurtigt tør!), noterede jeg mig i.fb.m. et Nat.geo. -program at
regnskovs-indianere har over 40 ord for 'grøn', hvilket i grunden er
klart eftersom at grønt er hele déres eksistens!

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 06-06-10 10:21

> [...]
> Nat.geo. -program at regnskovs-indianere har over 40 ord for 'grøn', hvilket i grunden er klart
> eftersom at grønt er hele déres eksistens!

Hvad vi andre jo også kan se hvis vi studerer naturen omkring os lige nu...

/Leif

Fra : Armand

Dato : 07-06-10 09:03

Leif skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad vi andre jo også kan se hvis vi studerer naturen omkring os lige nu...

EN ting er hvad øjet opfatter, og herunder hvad det har mulighed for at
opfatte lige nu, en anden er at have navn for dem alle, hvilket vi ikke
har fordi vi ingen gavn har deraf.
Derfor er vores kendte nuancer også fortrinsvis á: vår-grøn og
flaske-grøn samt plæne-grøn hhv. mos-grøn, og ikke 'den busk der kun kan
vokse hvor der er tiger-gødning -grøn'!

--
Armand.
(der har bemærket at 'Magnoliablad-grøn' er et umuligt begreb)

Fra : Ivar

Dato : 05-06-10 13:44

Leif Neland skrev:

> [...]
> (neon-)grøn, altså ikke mørkegrøn?

> Da pigen, hvis yndlingsfarve er grøn, jo så ikke skal have en Ferrari-rød

Uha,ja neon-grøn er åbenbart modefarve for tiden. Det kunne være
at den bedste løsning er en almindelig labtop, og så blot et
sleeve i neongrøn, der kan skiftes når moden skifter.

Ivar Magnusson

Fra : tiper

Dato : 07-06-10 03:06

On 5 Jun., 12:55, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Kan du vaske din mund! Kawasakis klassiske racing-kulør er vår-grøn og
> fra tiden før neon-farverne slog igennem!

Hedder det ikke bare vissent salat-grøn??

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-06-10 07:10

tiper wrote:

> Hedder det ikke bare vissent salat-grøn??

Hvad er salat?

--
vh
Torben