Alfa Romeo hakker
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-10 07:25

Min "nyerhvervelse" køre jævnt når det går lige ud.
Stiger vejen begynder den at hakke med bittesmå 'udsæt'.
Den gør det samme ved let acceleration op gennem gearene.

Hvad kan det være ?
En sensor af en slags som giver fejlsignal til ECU'en ?
Hvor mange motorstyrings sensorer finde på en normal bil ?
Lambdasonde, tændingsbankeføler mm. ?

Fra : Leo Jensen

Dato : 07-06-10 05:46

On Jun 5, 8:24 am, ">>Eque<<" <-> wrote:
> [...]
> En sensor af en slags som giver fejlsignal til ECU'en ?
> Hvor mange motorstyrings sensorer finde på en normal bil ?

Og motoren fungerer normalt ved kraftig acceleration ? Hvis ja, så er
det ikke gnisten der er for svag.

Motortemperaturen bliver også brugt til motorstyring, formentlig via
en kølevandstemperatursensor. Den har sikkert også en føler på
spjældåbning.

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 11:28

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

Og motoren fungerer normalt ved kraftig acceleration ? Hvis ja, så er
det ikke gnisten der er for svag.

Nej der er jo to tændrør pr. cyl Men ok. Kunne være det ...

Motortemperaturen bliver også brugt til motorstyring, formentlig via
en kølevandstemperatursensor. Den har sikkert også en føler på
spjældåbning.

Ok, lader værkstedet måle skidtet igennem.
En simpel karburatorbil har sikkert færre fejlmuligheder )