Halvdød blæser i 306'er
Fra : Tommy Eriksen

Dato : 04-06-10 15:03

Helløw igen,

Nu går det jo så godt. Blæseren i Konens '98 306 strejker.
Den begyndte at svinge i hastigheden - det gjorde den vel et par uger, og nu
kører den slet ikke.
Bortset fra, hvis hun kører over en "skarp" ujævnhed - så kommer der
pludselig liv i den igen i et par minutter eller 5. Den starter på fuld
skrald (kontakten står bare permanent på 4), og så begynder den at svinge,
og til sidst dale i hastighed indtil den igen står stille.

Jeg har fået præsenteret 3 muligheder - kontakt, modstand (?) eller selve
blæseren. Jeg gætter umiddelbart på sidste mulighed (siden den kan påvirkes
mekanisk til at virke igen), men hvordan når man ind til den på en 306?

pfh tak :)
/Tommy

Fra : Armand

Dato : 04-06-10 15:31

Tommy Eriksen skrev:
> [...]
> selve blæseren. Jeg gætter umiddelbart på sidste mulighed (siden den kan
> påvirkes mekanisk til at virke igen), men hvordan når man ind til den på

Selve styreelektronikken sidder også monteret på blæserens grundplade,
så mon ikke at det er dén :-/
Min P205 fik sig ligeledes en ny (læs: ophugger-stump) fordi den (viste
det sig) satte sig!

Mon ikke at den sidder oppe under handskerummet som på 205'eren :-/
Og mon ikke at det også er en rund plade lidt større end en CD og
montereet med 3 møtrikker :-/

--
Armand.