Kedeng bliver til Goddag
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-06-10 19:16

Det er jo som bekendt igen blevet populært at oversætte tyske slagere til
dansk, efter at slagermusikken er blvet så voldsomt populær i Danmark gennem
de sidste år.

Zipfelbubbens kæmpehit sidste år "Kedeng kedeng" er blevet oversat til dansk
og det er Flemming Antoni som synger den. Den hedder "Godag godag".

Skal vi prøve at sammenligne dem, for at høre hvilken der er bedst. Ja, lad
os det.

Den tyske m. Zipfelbuben: http://www.youtube.com/watch?v=T-dOLi0ty6Y

Den danske med Flemming Antoni:
http://www.youtube.com/watch?v=2jfR86I8B_w&feature=related

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 03-06-10 19:26

> Zipfelbubbens kæmpehit sidste år "Kedeng kedeng" er blevet oversat til
> dansk og det er Flemming Antoni som synger den. Den hedder "Godag godag".

Gammel nyhed Åge! Jeg tror det var engang sidste år jeg hørte den i radioen
på dansk!

Jørgen de Mylius spillede den i "Eldorado". Det var faktisk først senere jeg
fandt ud af at det var en tysk melodi!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-06-10 19:42

"V" <videovideo@mail.com> skrev i meddelelsen

> Jørgen de Mylius spillede den i "Eldorado". Det var faktisk først senere
> jeg fandt ud af at det var en tysk melodi!

De har ellers spillet den i snart samtlige tyske slagershow sidste år. Det
lyder foruroligende at Mylle-mand har spillet den danske udgave i DR. Han
står vist snart til eksklusion for at spille musik for den almindelige
befolkning. Lad os se hvor lang tid teennage-fanatikerne i DR giver ham.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 03-06-10 20:52

> [...]
> står vist snart til eksklusion for at spille musik for den almindelige
> befolkning. Lad os se hvor lang tid teennage-fanatikerne i DR giver ham.

Ja, jeg har også set den i et tysk program sidste år, men det var altså
efter jeg havde hørt den med Flemming Antony.

Der er stort set ikke den genre Mylle ikke spiller. Har har da også spillet
Hansi Hinterseer og Helene Fischer ved flere lejligheder!