Ditec behandling - Erfaringer?
Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-06-10 23:12

--
- Frank

Fra : oz3bto

Dato : 04-06-10 14:48

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4c0828cf$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> --
> - Frank

Vi fik det gjort på div. taxaer i DK og jeg var ikke videre imponeret af
det

Er dog ret imponeret af et andet ligende produkt nemlig Tefcar .. Det
holder
Volvoen fik det sidste sommer oog efter vask så liger den stadig en
nypoleret bil

Ja selv caravellen som fik turen for 2 år siden skinner stadig

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-10 07:25

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Vi fik det gjort på div. taxaer i DK og jeg var ikke videre imponeret af
> det

En kammys Polo fik også en tur. Så pænt ud en rum tid,
så var den at føle og se på som enhver anden bil som havde
fået alm. politur.
Den skal vidst også ha' en 'supplerende behandling'
løbende før virkningen holder og det blir' dyrt.

Så hellere gi' bilen en gang afrensende polish
i foråret, og så gi den alm. polish uden slibemiddel
2 gange i løbet af sommeren og så inden efteråret
blir' for træls. Langt billigere og helt sikkert lige så
godt for lakken som en gang Ditec selvom de påstår andet !
Har set flere Ditec-biler med det lille logo på bagsmækken
hvis tilstand ikke så særlig 'frælst' ud.

Fra : oz3bto

Dato : 05-06-10 17:29

">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har set flere Ditec-biler med det lille logo på bagsmækken
> hvis tilstand ikke så særlig 'frælst' ud.

Nu er tefcar desværre ikke kommet til DK endnu men den holder altså meget
bedere som ditec behandlingen
Og bilen bliver meget nemmere at gøre ren + den er modstandsdygtig overfor
ridser f.x. fra vaskehallen

Alle taxaerne hos vognmanden her i Norge har fået turen da de var nye og
vaskningen er ret nem

Bilen oversprøjtes med "forvask" aka asfalt afedtning.
Hvorefter den spules med højtryk renseren.. Gerne med varmt vand..Og nej
lakken tager ikke skade netop pga tefcar behandlingen
Afsluttes med en gang "glansvoks" som egentlig bare er en ordentlig omgang
afspændingsmiddel og skal det være rigtig flot så en tørre tur med
vaskeskind.. Alternativt lader vi bilen stå et par timer i den opvarmede
vaskehal indtil den er tør

Efter den tur så ser bilen igen ud som ny og tager ikke ret lang tid

Var selv ret imponeret første gang jeg var med til at vaske volvoen som er
sort .. Den var så beskidt da vi startede at man ikke kunne se hvad farve
den havde efter at have kørt et par tusind km på saltede vinter veje