Vises i FF men i IE8 er der noget galt
Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 03-06-10 09:41

Hej

På denne side
http://sandvadnyt.dk/images/stories/d-dag/d-dag.html vises det
godt nok som det skal i FF, men i IE8 er der noget galt kan ikke
lige se hvor den er gal.

Mvh.

Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-06-10 10:03

Kim Schmidt Wind kom med følgende:
> [...]
> http://sandvadnyt.dk/images/stories/d-dag/d-dag.html vises det
> godt nok som det skal i FF, men i IE8 er der noget galt kan ikke

Her ser siden ens ud i IE8 og FF.
Så du kommer nok til at specificere, hvad det er der ikke er ens -
eller hvad der sker, du ikke havde forventet.
Billederne dækker til dels over hinanden, og rager ud over kanten til
højre. I begge browsere.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 03-06-10 11:55

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> eller hvad der sker, du ikke havde forventet.
> Billederne dækker til dels over hinanden, og rager ud over kanten til

Hej Birger

Det der sker er når man trykker på billederne kommer de op i stor
størrelse i FF er rammen lige rundt om billedet, mens i IE8 fylder den
hele skærmen i bredden.
Det med at det rager ud til højre er fordi at der er en ramme, skal lige
se og jeg ikke kan fjerne den.

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 03-06-10 13:23

> [...]
> eller hvad der sker, du ikke havde forventet.
> Billederne dækker til dels over hinanden, og rager ud over kanten til

Kan det skyldes at jeg har fjerne noget fra den ene af CSS filerne som
styre at den ikke vil vise det korrekt når man trykker på billederne?
#vlightbox {
   width:941px;
   zoom:1;
}
..vlightbox {
   display:-moz-inline-stack;
   display:inline-block;
   zoom:1;
   *display:inline;
   position:relative;
   vertical-align:top;
   margin:5px;
   width:256px;
etc..
Der har jeg begge steder hvor der står zoom:1, fjernet den linie.
Men jeg må arbejde videre med det næste gange jeg lande hjemme.
Det kan ses her hvor jeg har været
http://oz1jux.dk/php/images/stories/turer/ture.html
Og der er nye billeder på vej.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-06-10 13:38

Følgende er skrevet af Kim Schmidt Wind:

> [...]
> Der har jeg begge steder hvor der står zoom:1, fjernet den linie.
> Men jeg må arbejde videre med det næste gange jeg lande hjemme.

Det ligner et problem med lightbox, og jeg kan ikke umiddelbart se, om
din CSS har noget med det at gøre.
I FF kommer billedet frem og slideshow starter - men der er en dobbelt
bred sort ramme omkring, som ikke ser ud til at høre til ( og ikke er
specielt køn - hvis den var enkelt måske..). I hvert fald, sammenlignet
med dine tur-billeder, hvor der ikke er nogen egentlig ramme om
slideshow...
I IE8 bliver siden bare halvgennemsigtig, og så sker der ikke mere. Jeg
får hverken billede eller slideshow. Og det gælder både legepladsen og
dine tur-billeder.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 06-06-10 20:17

> [...]
> I IE8 bliver siden bare halvgennemsigtig, og så sker der ikke mere. Jeg
> får hverken billede eller slideshow. Og det gælder både legepladsen og

Hej Birger

Hos mig kommer billedet godt nok frem når jeg bruger skærmmen på Laptoppen,
men flytter jeg så siden over på den ekstra skærm så sker det samme som du
beskriver. Men det kan være at det ikke kan tøler at være inde i en div.
Se her http://sandvadnyt.dk/images/stories/affald/index.html Den side er kun
lavet direkte ud fra output fra lightbox