Hvilken bil til 5 store personer på langfa~
Fra : Lars Thomsen

Dato : 02-06-10 07:52

Hejsa, vi er 5 voksne (muligvis 6) som skal køre godt 3000 km på fire dage
på de tyske veje. Vi vil nødigt sidde klistret op ad hinanden i en
"almindelig" bil, så kan nogen anbefale en god stor bil vi kan bruge. Avis
har foreslået en VW Taureq, men jeg overvejer faktisk en minibus eller er
det dumt? I eventuelle forslag må der gerne tænkes lidt på prisen som helst
ikke skal være alt for høj.

Lars

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-10 08:29

> [...]
> har foreslået en VW Taureq, men jeg overvejer faktisk en minibus eller er

Jeg ville tage en vw caravelle eller lign minibus. Der er ikke mange andre
muligheder til 5-6 voksne hvis de 3 voksne til bagsædet har alm nordisk
bygning. Den er temmelig meget større end end galaxy/alhambra som er typisk
i klassen under.

Men nu har jeg aldrig siddet på bagsædet af en tuareg så ved ikke om den
egner sig til 3 bredskuldrede ...

Hvis i lejer syd for grænsen er prisen på en minibus ikke så slem endda ...
Herhjemme bliver man flået hvis man vil køre så langt ....

Så evt kører i 2 biler til flensborg eller hamburg og der skigte til en
større
/A

Fra : Lars Thomsen

Dato : 02-06-10 09:41

> Hvis i lejer syd for grænsen er prisen på en minibus ikke så slem endda
> ... Herhjemme bliver man flået hvis man vil køre så langt ....

Korrekt med de lettere hambre priser i DK, hvis man vil køre længere end de
standard 300 km. Kender du evt. en god og gerne rimelig billig kæde man kan
leje igennem i Tyskland eller skal jeg bare prøve de klassiske firmaer som
Avis, Hertz eller Europcar?

Lars

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-10 15:44

> Avis, Hertz eller Europcar?

Nej, det har næsten udelukkende været med arbejde at jeg har lejet biler og
der bruger vi en aftale med Avis.

Men udover de nævnte har sixt hvis også en afdeling syd for padborg.

Men jeg har haft 2 minibusser hos vestergård i hvidovre
http://www.vestergaard.com/ for mere end 5år siden og også en minibus fra
http://www.citybiludlejning.dk/ i viborg

Jeg vil tro at de mindre udlejere bedre kan skrue en fornuftig pris sammen
end de store kæder.

Fra : Lars Thomsen

Dato : 30-06-10 08:05

> Jeg vil tro at de mindre udlejere bedre kan skrue en fornuftig pris sammen
> end de store kæder.

Jeg endte med at leje en 9-personers minibus (VW T5 Kombi eller lignende - 7
personers var udsolgt). En anden gang vil jeg dog anbefale at man bestiller
i GOD tid, specielt her i sommerperioden. Avis og Hertz havde udlejet alt,
men jeg var heldig hos Europcar. Desværre var prisen steget en del (7500 kr)
ift. det tilbud jeg fik hos Avis (4200 kr) for en måneds tid siden. Begge
tilbud er for 4 dage med ekstra chaufører og ikke mindst FRI kilometer. Det
sidste er problemet med at leje i DK, hvor man typisk kun har 300 km med i
lejen. Herefter koster det fx 3,69 kr/km hos Hertz og så kan det hurtigt
blive dyrt at køre en tur på 2500 km.

Tak for de mange gode indlæg fra jer alle.

Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-10 13:51

Lars Thomsen skriver:

> [...]
> det dumt? I eventuelle forslag må der gerne tænkes lidt på prisen som helst

VW Sharan eller lignende.

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-06-10 17:09

> VW Sharan eller lignende.

Nope - en Caravelle med den store TDI-motor. Fed vogn :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-10 18:49

"Mogens (K)" skriver:

> Nope - en Caravelle med den store TDI-motor. Fed vogn :)

Ingen tvivl. Jeg vil dog sige at vi nuppede 2x800 km (med 4 dage
imellem) i en Sharan, hvor det midterste sæde på 2 rækker var pillet
ud. Det gik faktisk ret fint.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-10 19:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ingen tvivl. Jeg vil dog sige at vi nuppede 2x800 km (med 4 dage
> imellem) i en Sharan, hvor det midterste sæde på 2 rækker var pillet
> ud. Det gik faktisk ret fint.

Hvor sad den 5. mand så? Der blev spurgt efter et køretøj til 5 eller 6
personer.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-10 21:03

Allan Jensen skriver:

> Hvor sad den 5. mand så? Der blev spurgt efter et køretøj til 5 eller 6
> personer.

På 3. række selvfølgelig.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-10 22:36

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Allan Jensen skriver:

> På 3. række selvfølgelig.

Det stod der jo ikke noget om. Jeg vidste slet ikke at der kunne være 3
rækker i en Sharan.

Fra : Brian

Dato : 03-06-10 08:48

"Allan Jensen" <-> skrev i meddelelsen

> Det stod der jo ikke noget om. Jeg vidste slet ikke at der kunne være 3
> rækker i en Sharan.

Klaus glemmer også at nævne at 3. række ikke er for voksne mennesker,
medmindre de har en vækstdefekt.

/Brian

Fra : Armand

Dato : 03-06-10 16:06

Brian skrev:

> Klaus glemmer også at nævne at 3. række ikke er for voksne mennesker,
> medmindre de har en vækstdefekt.

Sharan'en, hvis design er fra før børnecontaineren Touran, er vist med
regulære sæder på 3. række!

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-06-10 17:15

Armand skriver:

> Sharan'en, hvis design er fra før børnecontaineren Touran, er vist med
> regulære sæder på 3. række!

1 billede siger mere end 1000 ord:

http://www.volkswagen.dk/vw/personbiler/Sharan/Sub-Navigation/Highlights/Design-og-kvalitet/

Og ja, det er den gamle Sharan, ikke den nye der kommer til oktober.

Klaus

Fra : Brian

Dato : 03-06-10 17:52

> 1 billede siger mere end 1000 ord:
>
> http://www.volkswagen.dk/vw/personbiler/Sharan/Sub-Navigation/Highlights/Design-og-kvalitet/
>
> Og ja, det er den gamle Sharan, ikke den nye der kommer til oktober.

Problemet er, det var det ihvertfald da vi kørte 6 personer til Valencia, at
når alle på rækkerne foran sidder behageligt, er knæpladsen på 3. række ret
beskeden.

Vi endte med at stille bilen i Spanien, og leje 2 mindre biler til hjemturen
istedet.

/Brian

Fra : Armand

Dato : 03-06-10 20:47

Brian skrev:

> Problemet er, det var det ihvertfald da vi kørte 6 personer til
> Valencia, at når alle på rækkerne foran sidder behageligt, er knæpladsen
> på 3. række ret beskeden.

Jeg kan ikke se problemet:
Med bagsæderne placeret i limousine-style som på et af fotos'ne på den
linkede side, er der tilsyneladende rigeligt med plads til fire -
Hvortil kommer de to der sidder foran!
Er du sikker på at det netop ikke er børnecontaineren Touran du taler om?

--
Armand.

Fra : Brian

Dato : 04-06-10 12:29

> Jeg kan ikke se problemet:
> Med bagsæderne placeret i limousine-style som på et af fotos'ne på den
> linkede side, er der tilsyneladende rigeligt med plads til fire - Hvortil
> kommer de to der sidder foran!

Lad mig spørge på en anden måde; har du problemer med at sidde i et normalt
fly på monkeyclass ?
Jeg har - mine knæ støder imod ryglænet på den foransiddende, og jeg er kun
190cm
Det er samme oplevelse jeg har/havde jeg i Sharan.

Derudover havde vi også problemer med bagagepladsen på turen, men det er jo
hvad det er.

> Er du sikker på at det netop ikke er børnecontaineren Touran du taler om?

Jaja, der var reele sæder i bilen, og ikke nogen der trækkes op af gulvet
som i Touran.

/Brian

Fra : Armand

Dato : 04-06-10 15:23

Brian skrev:

> [...]
> kun 190cm
> Det er samme oplevelse jeg har/havde jeg i Sharan.

Da ikke hvis i kun(!) var seks og havde arrangeret bagsæderne i
limousine-stil som på billedet!!

> Derudover havde vi også problemer med bagagepladsen på turen, men det er
> jo hvad det er.

Ja, seks mands bagage oveni kræver meget plads!
Det er også dén lektion ejerne af børne-containerne har måttet erfare
hvis de ville på bilferie med den sammenbragte 4-stk's børneflok

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 07-06-10 09:50

> Da ikke hvis i kun(!) var seks og havde arrangeret bagsæderne i
> limousine-stil som på billedet!!

Hvordan synes du benpladsen er i et IC3 tog hvor man også sidder face2face.
Den kommer man også til at sided og flette ben med den overfor. Kan
selvfølgelig være hyggeligt men også det modsatte ... Nej så heller
sidde som i et fly med tilkøbt benplads hvis det er mere end få timers
flyvning ...

> Ja, seks mands bagage oveni kræver meget plads!
> Det er også dén lektion ejerne af børne-containerne har måttet erfare hvis
> de ville på bilferie med den sammenbragte 4-stk's børneflok

Svaret er stor trailer .... Der kan være 6 personer og 2 hunde i en
berlingo, men så er der kun plads til tandbørsterne indendørs ....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-10 16:22

Brian skriver:

> Lad mig spørge på en anden måde; har du problemer med at sidde i et normalt
> fly på monkeyclass ?

Det har jeg, trods mine kun 185cm

> Derudover havde vi også problemer med bagagepladsen på turen, men det er jo
> hvad det er.

Det er noget helt andet.

Klaus

Fra : Armand

Dato : 02-06-10 22:52

Mogens (K) skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
> meddelelsen news:4C0653CF.9D50065A@du.kan.finde.den...

> Nope - en Caravelle med den store TDI-motor. Fed vogn :)

Lad ihvertfald være med at blive imponeret af den 7-mands mulighed der
er i Opel Zafira, Volkewogn Touran og lignende: de sidste to sæder er
deciderede børnesæder og tillige måske lige primitive nok til lange
stræk :-/
Biltypen (á "børne-container") er derudover bygget på alm.
personvogns-undervogn og som sådan ikke bredere og mere velegnet til tre
mand på bagsædet end deres personbils-ækvivalent!

Fem fuldfede voksne og den mulige 6-mand gør en minibus á Caravelle'n
til et minimum!

--
Armand.

Fra : Mikael

Dato : 03-06-10 02:02

On 2 Jun., 18:09, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Nope - en Caravelle med den store TDI-motor. Fed vogn :)

Ja men man er lam i røven når man har siddet bag rattet en hel dag. Så
synes jeg også støjniveauet er lige lovligt højt hvis man kører
motorvejsfart +

Mikael

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 03-06-10 18:42

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja men man er lam i røven når man har siddet bag rattet en hel dag. Så
> synes jeg også støjniveauet er lige lovligt højt hvis man kører
> motorvejsfart +

Nævn en stor vogn, som gør det bedre - bortset fra en Chevy Starcraft
(sidder med brochuren i hånden), som man næppe ka leje...

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-06-10 06:01

http://www.erento.com/mieten/fahrzeuge_fluggeraete/special_cars/us-cars/2285450547.html

Måske?

Fly

Fra : KASO

Dato : 05-06-10 09:21

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nævn en stor vogn, som gør det bedre - bortset fra en Chevy Starcraft
> (sidder med brochuren i hånden), som man næppe ka leje...

Renault Grand Espace - vel nok det mest komfortable til formålet. Ikke en
bil, jeg ville tude købe (den har ikke det bedste ry for driftsikkerhed),
men denne skal jo kun lejes

http://bilmagasinet.dk/article/24955

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 03-06-10 04:57

On 3 Jun., 09:47, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Klaus glemmer også at nævne at 3. række ikke er for voksne mennesker,
> medmindre de har en vækstdefekt.

Det var der jeg sad, den eneste vækstdefekt jeg her er vidst
"forvokset mave".

Okay, vi kørete også kun ned på den anden side af Holland.

Klaus

Fra : Mikael

Dato : 04-06-10 03:38

On 3 Jun., 19:42, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Nævn en stor vogn, som gør det bedre - bortset fra en Chevy Starcraft
> (sidder med brochuren i hånden), som man næppe ka leje...

Det kan jeg ikke lige, men jeg synes faktisk man sad bedre i en T4 end
man gør i T5. Jeg mindes ihvertfald ikke jeg fik ondt i røven da jeg
kørte København- Bruxelles for nogle år siden, men måske jeg bare er
blevet ældre.
Jeg har prøvet en T5 et par gange hvor jeg har siddet i dem + 8 timer
og det har godt nok været en blandet fornøjelse.

Men klart skulle jeg fragte 5 voksne mænd rundt i Tyskland et par dage
ville jeg også vælge sådan en, men jeg er stadig skuffet over
støjniveauet med den store dieselmaskine i. (har ikke prøvet den med
andre motorer)

Mikael