regneark på webside
Fra : Steffen Nørregaard

Dato : 01-06-10 19:28

På domænet www.sahlby.dk er der ønsker om at lave et fælles excel
regneark på en beskyttet side, således at forskellige hold har
mulighed for med adgangskode at indtaste data.
Det konkrete formål er, at man i Sahl MiniHal afholder en del
banko og lotterispil. Der er en regnskabsansvarlig kasserer men
der er forskellige hold der står for den faktiske banko aften. De
indtaster i dag kassebeholdning ved start og slut i et regneark.
Det gemmes på en USB nøgle og går videre til næste hold,
næstegang der spilles.
Nu spørger man om det kan lægges ind på byens webportal, således
at folk med adgangskode kan gå ind og indtaste de aktuelle saldi
i stedet for at USB nøglen skal gå på omgang.
Det er for mig ikke noget problem, at lave en adgangsbeskyttet
side, men hvordan får man regnearket til at virke, så der kan
indtastes data i det?
Nogen der har idéer?
mvh
Steffen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 01-06-10 19:49

Den 01-06-2010 20:27, Steffen Nørregaard skrev:
> [...]
> Det er for mig ikke noget problem, at lave en adgangsbeskyttet
> side, men hvordan får man regnearket til at virke, så der kan

Hej

Min umiddelbare tanke er, om I kan gøre brug af regneark i Google
Dokumenter http://www.google.com/google-d-s/intl/da/tour1.html
eller i http://sheet.zoho.com/login.do?serviceurl=%2Fhome.do

Venlig hilsen
Martin

Fra : Morten Kozak Fischer

Dato : 01-06-10 22:05

Steffen Nørregaard skrev:

> Nogen der har idéer?

Har I overvejet Google docs?
http://docs.google.com/

Det kræver ganske vist en separat google-konto og dermed et ekstra
login, men der er masser af færdigbygget funktionalitet.

Man kan oprette dokumenter og dele med andre etc.

Bare en tanke.

-M

Fra : Steffen Nørregaard

Dato : 02-06-10 07:06

Morten Kozak Fischer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Har I overvejet Google docs?
> http://docs.google.com/
>
> Det kræver ganske vist en separat google-konto og dermed et ekstra
> login, men der er masser af færdigbygget funktionalitet.
God idé. Vi har såmænd allerede en googlekonto og bruger google
kalenderen på hjemmesiden.

> Man kan oprette dokumenter og dele med andre etc.
>
> Bare en tanke.
Godt I kan tænke! Sommetider stirrer man sig blind på et problem.
Tak for hjælpen
mvh
Steffen