Hvad "nyt" lytter du pt. til?
Fra : ASKF

Dato : 01-06-10 06:57

Jeg sætter "nyt" i anførselstegn fordi enhver musikinteresseret af og
til finder noget gammelt musik som alligevel er NYT for én.

Sidste år introducerede jeg en god kammerat for noget tidligt
electronica(slut 70'erne), og han havde ellers introduceret mig for en
masse nyt electronica.

Jeg stoppede med at lytte til electronica ud over Depeche Mode og andre
populære bands i starten af 90'erne. Jeg havde brug for mere end
synth...

Jeg er i øjeblikket ved at genopdage synth genren, så det er synth bands
som dominerer mine højtalere. Det skal dog ikke forstås således at det
er min absolutte foretrukne musik. Jeg lytter til klassisk (er vild med
Wagner, Hendel [selvom jeg er ateist], Tjakovsky og Vivaldi - hver ting
til sin tid), Doom, gotic, death, metal, alle former for Industrial,
klassisk metal fra 70'erne og 80'erne, Speed har dog aldrig sagt mig
noget og black er til at grine af...

Jeg har mindst 100 blues vinyler, og afh. af defination, kan jazz/swing
folk også tilfredsstilles i min samling.

Min top 10 pt er (links er til eksepler med bands ikke nødvendigvis mine
favorit numre):
Megahertz - <http://www.youtube.com/watch?v=CA7VGP86Rno>
Oomph! - <http://www.youtube.com/watch?v=3BpwImS4yyY>
Avrigus - <http://www.youtube.com/watch?v=vAxi-BFhO_I&feature=related>
Cabaret Voltaire - <http://www.youtube.com/watch?v=HM969CDF_0I>
Eisbrecher - <http://www.youtube.com/watch?v=bd4VlHqPVSU>
Ultravox - <http://www.youtube.com/watch?v=xJeWySiuq1I>
Visage - <http://www.youtube.com/watch?v=cznha2YTTh0&feature=related>
Suicide Commando <http://www.youtube.com/watch?v=DJeN3x0Plk0>
Rickie Lee Jones <http://www.youtube.com/watch?v=WLiIe0KQ_lY>
Janis Joplin - <http://www.youtube.com/watch?v=5FMhnl0__Vo>

For et par måneder siden ville Jimur Bugir have toppet listen, blot for
at sige at min smag/lyst ændrer sig ret hurtigt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-06-10 07:11

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg sætter "nyt" i anførselstegn fordi enhver musikinteresseret af og
> til finder noget gammelt musik som alligevel er NYT for én.

Tja, lige for tiden, er det vist mest det vi engang kaldte " Pigtråd "

Og selvfølgeligt er det allerbedst, når det er gamle danske grupper.

Så kort og godt, det man i dag, ville kalde 60'er pop....
Men det skal selvfølgelig helst være noget af det, som igen er
blevet næsten glemt....

Og sommetider, skal der da også lige slappes af, med noget
Lars Lilholt, eller brødrene Olsen....
Og det er ikke engang skrevet, for at give gruppen sure opstød.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-06-10 08:24

On 01-06-2010 07:56, ASKF wrote:
> Jeg sætter "nyt" i anførselstegn fordi enhver musikinteresseret af og
> til finder noget gammelt musik som alligevel er NYT for én.

Jeg fandt en CD i går, med Bettye LaVette: "Interpretations", som jeg
vil lytte til nogle gange i dag.
Dette nummer er ikke med på CD'en:

http://www.youtube.com/watch?v=P3HluKcF4IE&feature=related

Derimod synger hun engelske klassikere på CD'en, såsom:

The Word (John Lennon/Paul McCartney)
Wish You Were Here (David Gilmour/Roger Waters)
Salt Of The Earth (Michael Jagger/Keith Richards)
Isn’t It A Pity (George Harrison)

Henning.

Fra : ASKF

Dato : 01-06-10 08:42

Henning Jensen ytrede sig i
<4c04b58f$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>
>The Word (John Lennon/Paul McCartney)
>Wish You Were Here (David Gilmour/Roger Waters)
>Salt Of The Earth (Michael Jagger/Keith Richards)

Skam dig, nu lyttede jeg til dit link og kom faktisk lidt i Mootown mood

Hun har en god stemme, så hun ryger lige på listen over indkøb dom kan
findes på tilbud (altså ikke primær listen).
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-06-10 10:19

On 01-06-2010 07:56, ASKF wrote:

> Jeg lytter til klassisk (er vild med
> Wagner, Hendel [selvom jeg er ateist],

Jeg kan ikke lade være med at spørge, men hvad har Wagner og Händel med
tro at gøre?

Henning.

Fra : ASKF

Dato : 01-06-10 10:34

Henning Jensen ytrede sig i
<4c04d097$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

>Jeg kan ikke lade være med at spørge, men hvad har Wagner og Händel med
>tro at gøre?

Det var mest en hentydning til Händels Messiah som er et af mine
yndlingsværker at lytte til. En ex-kærreste som studerede på Odense
musikkonservatorie, belærte mig i øvrigt om at det ikke er "klassisk
musik", men "klassisk kor sang og kormusik".

Jeg lyttede i øgvrigt til Eisbrecher
<http://www.youtube.com/watch?v=kcWFPQZisS4> mens jeg skrev mit svar til
dig.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-06-10 22:05

On 01-06-2010 07:56, ASKF wrote:
> Jeg sætter "nyt" i anførselstegn fordi enhver musikinteresseret af og
> til finder noget gammelt musik som alligevel er NYT for én.

Lissie:
http://www.youtube.com/watch?v=ewM29vjE1W4

Fever Ray:
http://www.youtube.com/watch?v=-83lft0IABE