Hov? Vejen er væk!
Fra : Martin Bak

Dato : 01-06-10 07:19

Det minder om noget fra en Jumbobog...

"Kæmpehul opstået midt i vejkryds efter storm"

http://politiken.dk/udland/article984266.ece

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 01-06-10 07:24

> Det minder om noget fra en Jumbobog...
>
> "Kæmpehul opstået midt i vejkryds efter storm"
>
> http://politiken.dk/udland/article984266.ece

Og her et andet hul, der opstod i 2007:
http://www.reuters.com/article/idUSN2333586020070223

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Leif

Dato : 01-06-10 15:20

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Træls at kineserne ikke kan stoppe deres graveri på halvvejen
/Leif

Fra : ShutEye

Dato : 01-06-10 18:29

Kom til at tænke på filmen "War of The Worlds"

> Og her et andet hul, der opstod i 2007:
> http://www.reuters.com/article/idUSN2333586020070223

Husk at søge erstatning for eventuelle skader hvis du en dag rammer ned i
sådan et hul :P

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-06-10 10:14

ShutEye wrote:

> Husk at søge erstatning for eventuelle skader hvis du en dag rammer ned i
> sådan et hul :P

Apropos hul: I forgårs kørte jeg ned i et 20 cm dybt hul på cykelstien
og var nær stået på hovedet. Heldigvis skete der ikke noget med hverken
mig eller cyklen, men baglygten røg af og gik i 1000 stykker.

Har kommunen erstatningspligt overfor den ødelagt lygte?

Hilsen
Martin

Fra : Kent Friis

Dato : 04-06-10 17:05

Den Fri, 04 Jun 2010 11:13:57 +0200 skrev Martin Larsen:

> [...]
> mig eller cyklen, men baglygten røg af og gik i 1000 stykker.
>
> Har kommunen erstatningspligt overfor den ødelagt lygte?

Uanset om de har eller ej, vil jeg næsten garantere for at inden du
når så langt som at få et endeligt "ja" eller et "nej", har du brugt
mange gange mere tid end hvad lygten er værd omregnet i arbejdstimer.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-06-10 22:53

Kent Friis wrote:

> Uanset om de har eller ej, vil jeg næsten garantere for at inden du
> når så langt som at få et endeligt "ja" eller et "nej", har du brugt
> mange gange mere tid end hvad lygten er værd omregnet i arbejdstimer.

Det har du nok ret i, spørgsmålet var egentligt også af mere principiel
karakter. Hvis nu cyklen var blevet ødelagt fx.

Martin

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-06-10 22:01

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
Jeg så lige i nyhederne, at det åbenbart ikke er så usædvanligt, som det
umiddelbart ser ud til.
Det opstår typisk ved, at der x antal meter nede er noget meget kalkholdigt
jord, som gennem årene bliver skyllet væk, således at der opstår et hul i
jorden, som hele tiden vokser efterhånden som vand skyller mere og mere kalk
væk. Imens er der så en skal foroven på x antal meter, som skjuler det, der
sker nedenunder lige indtil skallen brister - og man kan se katastrofen.

Kurt

Fra : Elmer Fjort

Dato : 02-06-10 10:03

> [...]
> som skjuler det, der sker nedenunder lige indtil skallen brister - og man

Det som jeg synes virker lidt underligt, er at hullerne nærmest ser ud
til at være boret.
De er jo næsten perfekt runde.

Men det må ikke være rart at bo i det område, og ikke vide om jorden i
ordets bogstaveligste
forstand forsvinder under fødderne på en.

Elmer

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 01-06-10 23:33

> http://politiken.dk/udland/article984266.ece

2012 er kommet lidt tidligt..

Troels

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-06-10 08:02

Troels [around 9000] kom med følgende:

> 2012 er kommet lidt tidligt..

Hvad forventer du af 2012?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 02-06-10 10:09

> Hvad forventer du af 2012?

Hvis man skal tro filmen, huller i jorden. :P

Troels

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-06-10 10:17

Troels [around 9000] kom med denne ide:

> Hvis man skal tro filmen, huller i jorden. :P

Ok, det var en film!?

Hans
www.zofiaoghans.dk