Redekasser
Fra : Michael Sørensen

Dato : 30-05-10 20:36

Hej.

Har lige fået sat hegn omkring terassen og vi har overvejet at sætte en
redekasse op på ydersiden af terassen væk fra det område i haven, hvor
der "sker noget"

Spørgsmålet er dog nu, om der overhovedet er nogen ide i at sætte sådan
en op eller om vi er for sent ude primo juni?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-05-10 22:14

> Spørgsmålet er dog nu, om der overhovedet er nogen ide i at sætte sådan en
> op eller om vi er for sent ude primo juni?

Vi er på kuld nr. 2, og der plejer da at kommer 5-6 stykker. Spørgsmåler er
mere om det lugter for meget af mennesker, men er de trængende nok, så skal
de nok komme. Ellers er den klar til næste år.

Der kan i øvrigt være en redekasse for hver 200 kvm, så måske kan du sætte
mere end en op?

Mvh Maria

Fra : Aksel

Dato : 31-05-10 09:39

> Der kan i øvrigt være en redekasse for hver 200 kvm, så måske kan du sætte
> mere end en op?
>
> Mvh Maria

Det med mindst 200 kvm pr redekasse gælder vistnok kun for visse arter som
bla.a. rødhals og gærdesmutte. Hos os bor der een rødhals i forhaven (200
kvm) og een i baghaven (1500 knm). Men eksempelvis stære, spurve og mejser
kan bo en del tættere.
Det er rigtigt, at mange fugle kan starte nye kuld - selv ret sent på året,
så det er bare med at komme igang. Men kassen kan godt komme til at stå tom
det stykke tid, det tager at få den luftet godt igennem og evtuelle fremmede
dufte er borte.

Mvh
Aksel

Fra : Aksel

Dato : 31-05-10 09:49

"Aksel" <Aksel@stribnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

> Det med mindst 200 kvm pr redekasse gælder vistnok kun for visse arter som
> bla.a. rødhals og gærdesmutte.

Som imidlertid ikke bor i kasser! Jeg tænkte mest på territoriebehovet -
undskyld!
Mvh. Aksel

Fra : Cykelsmeden

Dato : 31-05-10 09:46

Aksel skrev:

> Som imidlertid ikke bor i kasser! Jeg tænkte mest på
> territoriebehovet - undskyld!

Stærene er da meget glade for store boligkomplekser!
- de flytter da gladeligt ind i kasser med 9-12 lejligheder.

finn