Resttiden springer på min siemens opvasker~
Fra : Tonni Madsen

Dato : 30-05-10 16:06

Hejsa jeg har en Siemens topline opvasker med et par år på bagen...
Den vasker fint, men jeg har opserveret et par gange at resttidsindikatoren
springer...
Her i dag startede den på 98 min og talte ned som den skal, men da den kom
til 34 sprang den op til 78, og kørte videre derfra...
Hvad hulan kan det være, der er ikke andet der har brugt vand elelr noget
som kunne ændre på tiden...
Nogen forslag?

På forhånd tak
Tonni Madsen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-05-10 17:53

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad hulan kan det være, der er ikke andet der har brugt vand elelr noget
> som kunne ændre på tiden...
> Nogen forslag?

På nogle modeller er det således, at opvaskemaskinen holder øje med
tilsmudsningsgraden på opvaskevandet. Og er vandet stadig beskidt efter "et
par runder", tilføjer maskinen automatisk en ekstra runde. I så fald vil
resttiden ændres og blive forlænget...

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-10 15:34

> [...]
> "et par runder", tilføjer maskinen automatisk en ekstra runde. I så fald
> vil resttiden ændres og blive forlænget...
Er det ikke kun hvis man bruger programmet "automatisk"? Det er derfor den
både kan bruge mere eller mindre end de andre programmer, som bare køre en
fast rutine igennem?

--
Klaus G.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 31-05-10 21:08

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke kun hvis man bruger programmet "automatisk"? Det er derfor den
> både kan bruge mere eller mindre end de andre programmer, som bare køre en
> fast rutine igennem?

Nu skriver manden ikke noget om modellen, men du har sikkert ret :)

Fra : Tonni Madsen

Dato : 01-06-10 20:34

> Nu skriver manden ikke noget om modellen, men du har sikkert ret :)

Hejsa tak for svarene. Nej jeg skriver ikke noget om modellen, kunne ikke
huske hvad den hed, vist noget med se35294sk...
Men jo den står på auto, og det er vist noget med at den vejer kurvene, så
vidt jeg har forstået, "start tiden" kan svinge voldsomt, så noget gør
den...
Men som Mogens sider så er det sikkert nok noget med at det er pga
smudsmåleren (mener egentlig jeg læste om en sådan i manualen engang...)
Så det er sikkert bare det.
Endnu engang tak for svarene.

mvh
Tonni Madsen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-06-10 17:00

> Men jo den står på auto
> Men som Mogens sider så er det sikkert nok noget med at det er pga
> smudsmåleren

Der ka være det problem, at smudssensoren er tilsmudset således, at den i
princippet måler forkert. Sensoren sidder i døren ved siden af sæbeskuffen
svjh...