Udenlandsk indregistreret bil
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 30-05-10 02:38

En diskussion imellem venner er endt i ueninghed...

Hvor længe må en udenlandsk indregistreret bil opholde sig/køre i Danmark,
inden den skal forlade landet igen.. og hvor længe skal den være udenfor
landets grænser, inden den igen må køre ind igen..

Vi taler naturligvis her lovligt, for ikke at skulle betale dansk
indregistreringsafgift for den...

Teoretisk spørgsmål er nemlig opstået.. Hvis nu det var 6 mdr pr. år, kunne
man så ikke bare have 2 biler på udenlandske plader og så skifte imellem
dem.. Deraf ovenstående spørgsmål...

/Finn
--
Der er 10 slags mennesker - Dem som forstår binær og dem som ikke gør.
There are 10 kinds of people. Those who understand binary and those who

Fra : Preben

Dato : 30-05-10 03:24

Den 30.05.2010 kl. 03:37 skrev Finn Stampe Mikkelsen <stampe@city.dk>:

> En diskussion imellem venner er endt i ueninghed...

Forhåbentlig ikke voldsom

> [...]
> være udenfor landets grænser, inden den igen må køre ind igen...
>
> Vi taler naturligvis her lovligt, for ikke at skulle betale dansk

Hvis du er bosiddende i Danmark, må du overhovedet ikke køre i en bil med
udenlandske plader (dog visse undtagelser, se henvisning). Hvis du er
bosiddende i udlandet er grænsen 1 år efter tilladelse fra Skat.
Se nærmere her:
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1716067&vId=0

> Teoretisk spørgsmål er nemlig opstået.. Hvis nu det var 6 mdr pr.. år,
> kunne man så ikke bare have 2 biler på udenlandske plader og så skifte
> imellem dem.. Deraf ovenstående spørgsmål...

Jeg kan forestille mig, at fidusen allerede er afprøvet og efterfølgende
er vurderet af myndighederne, men jeg kan ikke henvise til noget konkret..

--
mvh/Preben

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-05-10 15:07

Den Sun, 30 May 2010 03:37:36 +0200 skrev Finn Stampe Mikkelsen:

> [...]
> kunne man så ikke bare have 2 biler på udenlandske plader og så skifte
> imellem dem.. Deraf ovenstående spørgsmål...

Ved godt at vi i DK betaker for 2-3 biler når vi køber 1. Men er biler
virkelig så billige i udlandet at man får 2 for under samme pris som 1
koster i DK?

--
Karl Erik.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-05-10 17:11

"Karl Erik Christensen" <none@none.invalid.co> skrev i meddelelsen

> Ved godt at vi i DK betaker for 2-3 biler når vi køber 1. Men er biler
> virkelig så billige i udlandet at man får 2 for under samme pris som 1
> koster i DK?

I og med at du betaler 180% i afgift plus moms (=225%!), så må svaret være
ja!

--
Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-10 17:28

Den 30-05-2010 18:11, Per Henneberg Kristensen skrev:

> I og med at du betaler 180% i afgift plus moms (=225%!), så må svaret
> være ja!

Så man bruger ikke afgift og moms i andre lande?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-05-10 17:35

On Sun, 30 May 2010 18:11:25 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>"Karl Erik Christensen" <none@none.invalid.co> skrev i meddelelsen

>I og med at du betaler 180% i afgift plus moms (=225%!), så må svaret være
>ja!
Udregningen er mere kompleks:
Personbiler 105 pct. af de første 79.000 kr. og 180 pct. af resten.
Dertil kommer så div. fradrag for sikkerhedsudstyr og miljø
indretninger.
Så for billige biler er der forholds mindre total afgift på
sammenlignet med dyere biler.

For de intereserede
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=110564&vId=202797&i=250&action=open#i110564

/Hans

Fra : Poul Christensen

Dato : 30-05-10 19:42

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in

> [...]
> indretninger.
> Så for billige biler er der forholds mindre total afgift på

eller et eksempel her:
http://www.skm.dk/tal_statistik/afgiftsberegning/2287.html

mvh poul christensen

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 31-05-10 16:01

>Poul Christensen" <poulchr03xdelx@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in

> &action=open#i110564
>
> eller et eksempel her:
> http://www.skm.dk/tal_statistik/afgiftsberegning/2287.html
>
> mvh poul christensen

Eksempel på en Mercedes...:

E 300 CDI BlueEFFICIENCY

Tysk pris inkl. tysk 19% moms...: 48.909,00 Euro (= 363.858,51 Kr udregnet
på valutakurser dags dato...)
Dansk pris inkl. alle afgifter....: 902.300 Kr.

Svensk pris (E 350 CDI BlueEFFICIENCY --- BEMÆRK en større model) Pris:
477.900 SEK. ( = 369.464,49 Kr udregnet på valutakurser dags dato...)

Jeg kan se en umiddelbar besparelse, som kun bliver større jo bed (dyere
bil) man køber... Ovenstående er priser hentet på hhv. Mercedes.dk og
Mercedes.de i deres eget priskatalog...

Så, i min øjne kan det meget godt betale sig og havde man kunne køre eks. 6
mdr i danmark, havde jeg sku købt 2 biler i tyskland og stadigt sparet
penge..

S 65 AMG

Tysk pris inkl. 19% moms... : 222.768,00 Euro... (= 1.657.282,54 Kr udregnet
på valutakurser dags dato...)
Dansk pris inkl. alle afgifter: 4.752.000 Kr.
Svensk pris.............: 2.172.500 SEK (= 1.679.559,75 Kr udregnet på
valutakurser dags dato...)

Her endnu mere markant.. Jeg ved godt vi taler om store og dyre biler, men
alligevel... Det var en nærliggende tanke alligevel...

/Finn

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 30-05-10 16:13

Den 30-05-2010 03:37, Finn Stampe Mikkelsen skrev:
> [...]
> kunne man så ikke bare have 2 biler på udenlandske plader og så skifte
> imellem dem.. Deraf ovenstående spørgsmål...

Uden at være inde i de nærmere regler, så er der forskel på om det er en
dansk fører eller en udenlandsk.
En dansker må kun køre i bilen, når han er ansat i et tysk firma og
bruger bilen i forbindelse med arbejdet.
Her er der vist også noget med, at kun en del af kørslen må foregå i
Danmark.
Vi har en i familien der er ansat på et tysk slagteri som sælger og han
kører på kundebesøg i en tysk bil både nord og syd for grænsen.
Han har bilen med hjem hver dag, men den må overhovedet ikke benyttes
privat, da der ikke er betalt afgift.
Er føreren f.eks. tysker og bosat i Danmark, så skal bilen omregistreres
efter ret kort tid. Jeg mener det ligger inden for 1 - 3 måneder.
Hilsen Matthias

Fra : Preben

Dato : 31-05-10 16:09

Den 31.05.2010 kl. 17:00 skrev Finn Stampe Mikkelsen <stampe@city.dk>:

> [...]
>
> Her endnu mere markant.. Jeg ved godt vi taler om store og dyre biler,
> men alligevel... Det var en nærliggende tanke alligevel...

Jamen drøm du da bare videre Finn

--
mvh/Preben

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 01-06-10 00:14

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news.vdksdfv3qz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

> Jamen drøm du da bare videre Finn

Gør jeg tit og ofte.. Men tro ikke dette er nogen indikation for min
økonomiske formåen.. En efterlyste et eksempel på at det virkeligt kunne
betale sig og det kan det.. kunne sikkert også finde eksempler på hverdags
biler, men tog altså lige dem her.. Døm selv hvorfor jeg netop tænkte på
dem...

/Finn

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-06-10 15:43

Den Tue, 01 Jun 2010 01:14:03 +0200 skrev Finn Stampe Mikkelsen:

> [...]
> betale sig og det kan det.. kunne sikkert også finde eksempler på
> hverdags biler, men tog altså lige dem her.. Døm selv hvorfor jeg netop

Hva mæ en bette Cessna 172 eller en Dash 8? SAS har vist stadig et par
stykker der sælges billigt

Kunne være interessant at se samme regnestykke udført på "almindelige"
biler (under 250.000).

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-06-10 16:48

Den Tue, 01 Jun 2010 17:07:03 +0200 skrev Finn Stampe Mikkelsen:

> Ganske som forventet, ses her en prisforskel der procentvis er mindre,
> men der er stadigt en hel del at spare...
>
> Priserne er hentet på hhv. Opel.dk/Opel.de og Audi.dk/Audi.de
>
> /Finn

Afslutningsvis:

2x forsikring
2x grøn afgift (eller hvad det kaldes i udlandet)
2x service, og
2x sikkert noget der ikke er nævnt.

Alt i alt en dårlig ide - efter hvad jeg kan se.

I stedet for at købe Mercedes i millionklassen, kunne en del af pengene
gives til sultne og nødlidende børn. Det giver dig garanteret en større
tilfredsstillelse - og mere selvværd. Men det ses jo ikke når du cruiser
ned ad Vestergade.

--
Karl Erik.