Springsteen og Kim Larsen ?
Fra : Peter Heide

Dato : 30-05-10 02:42

Kan huske, for mange år siden , var der et indslag i et eller andet program
på DR hvor Kim Larsen blev beskyldt for at have planket en sang, eller noget
af en sang, fra en Bruce Springsteen bootleg. Jeg kan huske at Hr. Larsen
benægtede i interviewet og var ret fornærmet over beskyldningen,

Nogen hér der tilfældigvis ved hvilken een af Larsens sange og hvilken
Springsteen sang det drejede sig om ?

Fra : Ralph

Dato : 30-05-10 13:19

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> program på DR hvor Kim Larsen blev beskyldt for at have planket en sang,
> eller noget af en sang, fra en Bruce Springsteen bootleg. Jeg kan huske

Jeg hørte også rygtet, men har aldrig fået det be- eller afkræftet,
Papirklip.

--
Ralph

Fra : Peter Heide

Dato : 30-05-10 19:36

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg hørte også rygtet, men har aldrig fået det be- eller afkræftet,
> Papirklip.

Jeps det er sgu helt oplagt til at være en tilfældighed ; sammenfald med
de 2 sange er åbenlyst. Især starten. Men det viser da Springsteen format at
have sådan en sang liggende i mange år , uden at gide udsende den. Men Kim
Larsen gav da en hjælpende hånd med at sin version udgivet. En såklaldt
Larsen/Springsteen komposition.

Fra : Esben I.

Dato : 31-05-10 20:01

Peter Heide

Papirklip er planket fra "Island in the Sun" af Harry Belafonte

http://www.youtube.com/watch?v=d2DjyPoyCcE

Den har the Boss nok også hørt.

mvh
Esben I.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 31-05-10 21:04

"Esben I." skrev i en meddelelse

> Papirklip er planket fra "Island in the Sun" af Harry Belafonte
>
> http://www.youtube.com/watch?v=d2DjyPoyCcE
>
> Den har the Boss nok også hørt.

Nu har jeg lyttet til Island in the sun 10 gange, jeg er enig om at
Springsteen's er meget lig Larsen's papir klip, især indledningen er stort
set identiske, men Island in the sun der må jeg godt nok stå af.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Heide

Dato : 31-05-10 23:09

"Esben I." <raggamuffin@invalid.get2net.dk> skrev i meddelelsen
> Peter Heide
>
> Papirklip er planket fra "Island in the Sun" af Harry Belafonte
>
> http://www.youtube.com/watch?v=d2DjyPoyCcE
>
> Den har the Boss nok også hørt.

Der er intet i den sang af Belafonte som jeg kan genkende i Springsteens .
Kan du udbybe hvor lighederne er ?

Fra : Esben I.

Dato : 02-06-10 20:53

Peter Heide wrote:

> Der er intet i den sang af Belafonte som jeg kan genkende i
> Springsteens . Kan du udbybe hvor lighederne er ?

Jeg kan genkende omkvædet "oh Island in the Sun"
som "Livet er langt, lykken er kort"

Men jeg kendte heller ikke springsteen-sangen

mvh
Esben I.

Fra : Bo Armand

Dato : 30-05-10 15:48

> [...]
> beskyldningen,
>
> Nogen hér der tilfældigvis ved hvilken een af Larsens sange og hvilken

Tænk papirsklip, og hør så den her :
http://www.youtube.com/watch?v=-zgF1PDt5_w

Hilsen Bo Armand

Fra : Martin Bak

Dato : 30-05-10 18:06

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse

> Tænk papirsklip, og hør så den her :
> http://www.youtube.com/watch?v=-zgF1PDt5_w

Det er oplagt. Samme tema, uden tvivl. Larsen har gjort det flere gange.
F.eks. er "Avenuen" i passager meget tæt på "aldrig mer' må jeg se dig". Men
han ER jo også meget produktiv, så det er let at snuble over noget man måske
har hørt en gang, men som man tror man lige selv finder på
Jeg tænkte over det forleden. En anden meget produktiv herre, Paul
McCartney, hvordan mon han bærer sig ad med aldrig at falde i den fælde? Har
han en hær af folk til at sidde og høre sine ting igennem, mon?

--
Martin
www.martinbak.dk/