Mercedes.. Men hvilken?
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 30-05-10 01:06

Hej.

Min gl. W210 220´er skal skiftes.

Den "nye" skal enten være en 280 eller 320´er. Har, indtil i dag, kun set
efter frikørte taxi´er.

Jeg opdagede så, at jeg ved at gå ned i en 06 / 2007 280´er med under
100.000 km på bagen, kan få en fin bil til nogenlunde de samme penge som en
frikørt taxi, der godt nok er en 320´er og totalt klargjort fra
FS-Automobiler.

Her er et eks. på en 280´er jeg har kig på. :
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mercedes-E280-3,0-CDi-Avantgarde
-aut.-4d_ID263807214.htm

Jeg har en 320´er på hånden der er stort set magen til. Forskellen er
naturligvis km tælleren på 255.000. Prisen er ca. 20.000 lavere. Jeg ved
godt, at man kan finde frikørte 320´ere til lavere priser, men FS-Auto
skulle efter sigende skille bilen til atomer, omlakere, skifte rat,
gearstang, udskifte alle komponenter i undervognen, og give bilen en stor
omgang med nye lygter hele vejen rundt. Andre forhandlere (igen efter
sigende), "nøjes" åbenbart med, at skifte det der knirker og trænger, og
give bilen en god polering og støvsugning. Hvilket også er fint nok, men jeg
vil bare hellere betale de ekstra 30-50.000 her og nu, og vide, at bilens
sliddele er nye. Jeg er blevet anbefalet FS-Auto af et par kunder, og da han
giver 12 mdrs. Garanti, giver det jo også lidt ekstra sikkerhed. (som
kunderne sikkert også betaler for Men fair nok)

Nå... Men spørgsmålet er så hvad jeg skal købe En frikørt der er tipTop
klargjort, eller en privat, (dog solgt fra Sand-Jensen mht. Garanti) der
sikkert har fuld service, men hvor jeg er usikker på, hvornår jeg skal
begynde at skifte dele. En bil der har kørt 90.000 er jo ikke ny, MB eller
ej. Men hvad med sliddelene... Hvornår begynder man at skulle udskifte dem?
Det ville jo være pænt surt at skulle bruge en stor slat penge de første to
år på en bil man troede var som ny.

Håber nogen kan hjælpe. Trode ikke, at det var så hårdt arbejde at købe bil

Mvh.

Jasper

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-05-10 08:36

Jasper Ahrensbach formulerede søndag:
> [...]
> 100.000 km på bagen, kan få en fin bil til nogenlunde de samme penge som en
> frikørt taxi, der godt nok er en 320´er og totalt klargjort fra

Jeg mener der her for nylig i denne gruppe blev anbefalet at kigge i
Tyskland i stedet for at købe en taxa.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 30-05-10 10:52

> Håber nogen kan hjælpe. Trode ikke, at det var så hårdt arbejde at købe
> bil
Er brugt priserne faldet tilsvarende med den prisnedsættelse mercedes satte
på mange af deres biler?
http://bilmagasinet.dk/article/36046

Jeg kender ikke priserne, men det er ihvertfald værd at undersøge jo.

--
Klaus G.