Bilens ejer/bruger.
Fra : Susanne Jensen

Dato : 29-05-10 23:29

Jeg har en ven, som skylder 1 million til skattevæsnet. Hans søn har så købt
en gammel bil til 10.000 kr til ham, hvor faderen står som bruger og sønnen
som ejer. Skal sønnen opgive bilen til skattevæsnet, kommunen eller andre
steder? Faderen betaler selv alle afgifter og forsikringer på bilen.
Venligst Susanne.

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-05-10 23:44

http://www.tax.dk/pjecer/gaveafgift.htm

Gaven er skattepligtig hos faderen, men ligger under den bagatelgrænse der
pt. er ca. 58.000,-/år ved gaver til nærtbeslægtede.

Kim

Fra : Susanne Jensen

Dato : 30-05-10 12:42

Vil det sige, at ingen skal opgive noget til skattevæsnet, når bilen kun
koster 10.000 kr. ? Faderen får pension. Kan pensionskontoret blande sig?
Det kan de vel ikke.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-05-10 12:46

> Vil det sige, at ingen skal opgive noget til skattevæsnet, når bilen kun
> koster 10.000 kr. ? Faderen får pension. Kan pensionskontoret blande sig?
> Det kan de vel ikke.

Næ, det virker alt andet lige til at være en meget ukompliceret løsning :)

Fra : Henrik B.

Dato : 30-05-10 22:16

> [...]
> koster 10.000 kr. ? Faderen får pension. Kan pensionskontoret blande sig?

Næææh, så længe sønnen har købt og betalt bilen, og står som ejer. Så
"låner" han jo i princippet bilen til sin far.

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk