absolute position med mere
Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 29-05-10 19:02

Hey.
Jeg har en div med
position:absolute;top:0;bottom:0;background:red;
hvis jeg så fylder så meget tekst i at der bliver nødt til at
komme en scroller så følger div'en ikke med!? WHY? er det der
bottom:0 altid bare i bunden af det første du kan se af skærmen
(you know)?
Altså jeg vil bare gerne have bottom:0 til at være det ALLER
nederste af siden.
see you

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-05-10 23:11

Christian Itzchaky Larsen frembragte:
> [...]
> (you know)?
> Altså jeg vil bare gerne have bottom:0 til at være det ALLER

Det kommer helt an på, hvor du indsætter den.
Hvis den indsættes i et element, der har position, tager din div
størrelse efter det. Og som du har skrevet det, bliver der ikke ændret
på det.
For at nå helt til bunden af hvad du måtte have, skal den indsættes i
body - så får den størrelse efter bocy. Det er næsten umuligt at få
nøjagtigt skærmhøjden, uden at programmere sig til det.
CSS egenskaben overflow bruges til at styre scrollbarer, og normalt vil
man bruge overflow:auto; som er default. Men man kan godt male sig op i
et hjørne, hvor der burde komme scrollbar på parenten, som så bare ikke
kommer, fordi man har absolutte positionerede elementer. Så skal man
sætte overflow:hidden; på parent og overflow:auto; på det element man
vil have scrollbaren på...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-05-10 21:50

Christian Itzchaky Larsen skrev:

> [...]
> hvis jeg så fylder så meget tekst i at der bliver nødt
> til at komme en scroller så følger div'en ikke med!?

Kom lige med et link, så vi kan se hvad det drejer
sig om!

Normalt er position:absolute; noget man skal bruge
med stor forsigtighed, det smadrer helt sidens float,
men ingen ved jo hvordan du har anvendt det?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 01-06-10 16:53

Problem = løst (med float)

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-06-10 21:13

Christian Itzchaky Larsen skrev:

> Problem = løst (med float)

Det fik vi jo ikke en link af

Det drejer sig også om at andre skal lære af
både spørgsmål og svar - og når ingen kan se
hvad du har lavet, er der ingen der lærer noget.

Der er sikkert flere der har lyst til at hjælpe dig
videre når de kan se problemet direkte ved at
klikke på et link.

Tænk lidt over det i fremtiden!