Fabia: ESP lampe lyser efter 10 minutter
Fra : jimmi1311

Dato : 28-05-10 13:49

Hej All

Min ESP lamper begynder at lyse efter at jeg har kørt 10 minutter og
derefter lyser den konstant.

Det er en Fabia 1,4 TDI fra 2006.

Nogen ideer? Er det noget jeg selv kan ordne eller skal jeg have den
på værksted?

På forhånd tak,
Jimmi

Fra : Familien Carstensen

Dato : 28-05-10 23:44

Hej Jimmi,
kan jo være mange ting meeeen

Jeg er den ellers lykkelige pendler kørende i en Fabia 1,4 tdi 2006 BNV
motormodel

For et par år siden oplevede jeg præcis det som du beskriver,

Lampen tændte efter kort kørsel og kunne slukkes ved at tage tændingen og
starte igen men temmelig hurtigt tændte den igen.

Lyder det bekendt?

Jeg fik skiftet abs-føler ledningen fra det ene forhjul og vips var det
løst, meeen behøber jo ikke være det samme hos dig.

en diagnose computer vil kunne fortælle hvor præcis fejlen opstår.

PS: hvis du vil udveksle erfaringer med dette eller herlige køretøj så mail
mig lige direkte.

min har p.t. rundet 220.000 km unden de store nævneværdige problemer på
trods af at det meste service bliver lavet i perlegruset herhjemme.

Med venlig hilsen

Carsten

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-05-10 15:07

> Nogen ideer? Er det noget jeg selv kan ordne eller skal jeg have den
> på værksted?

Umiddelbart lyder det som en defekt føler ved et hjul.

Troels