Endnu en markant hastighedsoverskridelse !
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-05-10 16:14

http://ekstrabladet.dk/112/article1353793.ece
Bliver de da aldrig klogere

"Ifølge Ekstra Bladets oplysninger har bilejeren kørt 89 kilometer i timen
på en strækning, hvor fartgrænsen er 50 km/t. Desuden skulle bilejeren have
overhalet en bil med trailer på et sted, hvor der var overhaling forbudt"

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-05-10 16:22

On Fri, 28 May 2010 17:13:50 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

> [...]
>overhalet en bil med trailer på et sted, hvor der var overhaling forbudt"

så kan det da være, der bliver behov for den berømte cykelhjelm

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-05-10 17:19

Fri, 28 May 2010 17:13:50 +0200, skrev Mogens (K), på 9 linier, i
<4bffddac$0$285$14726298@news.sunsite.dk>, :

Og hvem har ikke kørt for stærkt?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-05-10 12:53

On 28 Maj, 18:19, Karsten Andersen <jyden_n...@bitmanmail.dk> wrote:
> Fri, 28 May 2010 17:13:50 +0200, skrev Mogens (K), på 9 linier, i
> <4bffddac$0$285$14726...@news.sunsite.dk>, :

> Og hvem har ikke kørt for stærkt?

Jeg har i hvert fald ikke kørt 89 hvor der er 50 km/t begrænsning,
hverken reelt eller på speedometeret.

--
Christian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-05-10 20:00

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har i hvert fald ikke kørt 89 hvor der er 50 km/t begrænsning,
> hverken reelt eller på speedometeret.

Journalisten skriver, det var på vej ud i sommerhuset - altså kommer Nyrup
fra Hillerødsiden og dermed ned ad bakke. Politiet har sikkert stået i
afslutningen af byen ved bygrænsen således, at de har snuppet de
trafikanter, som havde en tung fod som følge af bakke og udsigten til den
frie vej.

Men der er jo 80 km/t begrænsning på landevej udenfor bymæssig bebyggelse,
så Nyrup har jo virkeligt vadet i det

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-05-10 20:04

On Fri, 28 May 2010 20:59:39 +0200, "Mogens \(K\)"
> [...]

>frie vej.
>
>Men der er jo 80 km/t begrænsning på landevej udenfor bymæssig bebyggelse,

Den er uanset forklaring ikke god - så'eh cykelhjelmen kalder ) Den
er faktisk nogenting værre end Jakob Buksti og hans berømte 177.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-05-10 20:32

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den er faktisk nogenting værre end Jakob Buksti og hans berømte 177.

Naturligvis.
"Frie danskere i et frit samfund ønsker fri hastighed - på motorvejen"

Fra : Nicolai Lang

Dato : 28-05-10 21:44

> [...]

>afslutningen af byen ved bygrænsen således, at de har snuppet de
>trafikanter, som havde en tung fod som følge af bakke og udsigten til den

De gange jeg har set fartkontroller har de stået midt i byen ved
Kagerup Stationsvej, inden det går nedad ud af byen.

Jeg kører aldrig mere end 52-55 igennem Kagerup (tager turen 2*dagl),
men holdaop hvor er der mange der bliver frustrerede over at skulle
ligge bag mig.

Og nej, det er ikke fordi mit speedometer viser for meget - jeg bruger
GPS'en som fartangiver.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-05-10 09:05

Fri, 28 May 2010 11:52:51 -0700 (PDT), skrev Christian B. Andresen, på
21 linier, i
<f1ca67fb-3fb5-407b-a7ed-8d896dc16f78@c11g2000vbe.googlegroups.com>, :

>Jeg har i hvert fald ikke kørt 89 hvor der er 50 km/t begrænsning,
>hverken reelt eller på speedometeret.

Så er du en af de "få" hellige i danmark.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jens Olsen

Dato : 29-05-10 12:18

On Sat, 29 May 2010 10:04:38 +0200, Karsten Andersen
<jyden_news@bitmanmail.dk> wrote:

> [...]
><f1ca67fb-3fb5-407b-a7ed-8d896dc16f78@c11g2000vbe.googlegroups.com>, :

>Så er du en af de "få" hellige i danmark.

Det gamle ordsprog: "Tyv tror hver mand stjæler" har åbenbart stadig
berettigelse.

Jens

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-05-10 15:10

> Det gamle ordsprog: "Tyv tror hver mand stjæler" har åbenbart stadig
> berettigelse.

Nej. Tyv VED hver mand stjæler

Troels

Fra : alexbo

Dato : 30-05-10 10:03

"Karsten Andersen" skrev

> Så er du en af de "få" hellige i danmark.

Jeg synes Danmark er fyldt med hellige bilister.

Bilister der ikke kører alt for stærkt
Bilister der ikke kører når de har drukket
Bilister der ikke smutter over for rødt.
Bilister der sørger for at ungerne er i sele.
Bilister der cykler mens kortet er inddraget.

Sådan kan man blive ved, en bunke hellige sataner er hvad de er,
de prøver at stille os andre i et dårligt lys.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Bak

Dato : 30-05-10 18:40

"Karsten Andersen" <jyden_news@bitmanmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <f1ca67fb-3fb5-407b-a7ed-8d896dc16f78@c11g2000vbe.googlegroups.com>, :

> Så er du en af de "få" hellige i danmark.

Jeg kan da melde mig i klubben.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-10 13:28

On 28 Maj, 22:20, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Og det kan du skrive uden at fnise? Imponerende

Det kan jeg, og synes ikke det er imponerende. 89 km/t i bymæssig
bebyggelse er MEGET.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-10 13:28

On 29 Maj, 10:04, Karsten Andersen <jyden_n...@bitmanmail.dk> wrote:
> [...]
> <f1ca67fb-3fb5-407b-a7ed-8d896dc16...@c11g2000vbe.googlegroups.com>, :

> Så er du en af de "få" hellige i danmark.

Nej det er jeg ikke. Der er ikke ret mange som kører 89 km/t i
bymæssig bebyggelse.

--
Christian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 31-05-10 06:50

Sun, 30 May 2010 12:28:21 -0700 (PDT), skrev Christian B. Andresen, på
17 linier, i
<8e18f4b2-bcfb-4e88-841e-f78d76776931@11g2000prv.googlegroups.com>, :

>Nej det er jeg ikke. Der er ikke ret mange som kører 89 km/t i
>bymæssig bebyggelse.

nej de få køre stærkere.
Jeg siger heller ikke de gør det. Men de fleste har gjort det.

Bymæssigt bebyggelse er jo så meget sagt.
Der kan jo være kæmpe forskel på omgivelserne.
Kender da steder hvis de holdt fartkontrol, ville hver 4 nok skulle op
til generhvervelse.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-10 13:29

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-10 00:25

On 30 Maj, 22:08, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Der er flere veje her i byen hvor det ikke er noget "specielt".
>
> Jeg går ud fra du med "bymæssig bebyggelse" mener inden for bymuren/
> skiltet?
>
> Der er stor forskel på et villakvarter med 50km/t og et øde
> industriområde med 50 km/t begrænsning - begge dele inde for byskiltet,
> begge dele lige ulovligt med 89 km/t men begge dele med vidt forskellig
> fare-indhold.

Ja fare-indholdet er meget forskelligt, men, hellig eller ej, jeg vil
aldrig køre 89 nogen af de steder.

--
Christian

Fra : Kent Friis

Dato : 31-05-10 15:48

Den Sun, 30 May 2010 23:24:57 -0700 (PDT) skrev Christian B. Andresen:

> Ja fare-indholdet er meget forskelligt, men, hellig eller ej, jeg vil
> aldrig køre 89 nogen af de steder.

Det er vel så pga. den orienterende køreprøve?

For hvis man ikke mener det er forsvarligt at køre mere end 50 km/t i
et øde industriområde, kan man da heller ikke påstå at det er forsvarligt
at køre mere end 25 km/t i villakvarteret, uanset at der står det samme
på skiltet.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-06-10 04:55

On 31 Maj, 16:48, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Det er vel så pga. den orienterende køreprøve?

Det er det vel.

> [...]
> et øde industriområde, kan man da heller ikke påstå at det er forsvarligt
> at køre mere end 25 km/t i villakvarteret, uanset at der står det samme

Jeg kører bestemt også oftest meget mindre end 50 i villakvarterer.

--
Christian

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 28-05-10 17:40

On Fri, 28 May 2010 18:19:12 +0200, Karsten Andersen wrote:

> Fri, 28 May 2010 17:13:50 +0200, skrev Mogens (K), på 9 linier, i
> <4bffddac$0$285$14726298@news.sunsite.dk>, :

> Og hvem har ikke kørt for stærkt?

Mjo, men hvor gik det galt? På vej ind eller ud af Kagerup, eller midt i
byen? Man må håbe at det ikke var førstnævnte (prøv og kik med Google
Street View).

--
Peter Dalgaard
Center for Statistics, Copenhagen Business School

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-05-10 19:45

>"Peter Dalgaard" <PDalgd@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Mjo, men hvor gik det galt? På vej ind eller ud af Kagerup, eller midt i
> byen? Man må håbe at det ikke var førstnævnte

Forskellen er, at Nyrups fart var dræbende
http://politiken.dk/politik/article982354.ece

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-05-10 15:09

> Forskellen er, at Nyrups fart var dræbende
> http://politiken.dk/politik/article982354.ece

"»Hvis han kører med 86 km/t, så vil han ikke kunne nå at reagere og stoppe,
og bilen vil ramme med mere end 80 km/t«, siger Jesper Sølund"

Well, duh. Kører du 86 km/t, kører du mere end 80. Han har sgu haft
matematik på A-niveau, gutten!

Troels

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-05-10 16:40

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> stoppe, og bilen vil ramme med mere end 80 km/t«, siger Jesper Sølund"
>
> Well, duh. Kører du 86 km/t, kører du mere end 80. Han har sgu haft

Det handler vist om bremse- og standselængder IMO...

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 01-06-10 22:43

> Det handler vist om bremse- og standselængder IMO...

Ikke helt. Det handler om at Jesper ikke mener man reagerer. Hvis man når at
reagere og påbegynde opbremsningen tror jeg ikke på man "kun" barberer 5
km/t eller mindre af.

Aka: "Joke".

Troels

Fra : Kent Friis

Dato : 02-06-10 18:05

Den Tue, 1 Jun 2010 23:43:18 +0200 skrev Troels [around 9000]:

> Ikke helt. Det handler om at Jesper ikke mener man reagerer. Hvis man når at
> reagere og påbegynde opbremsningen tror jeg ikke på man "kun" barberer 5
> km/t eller mindre af.

Jeg troede heller ikke på det. Så hev jeg regnearket frem, og kom frem til
en kollisionshastighed på omkring 79 km/t.

Lidt bedre end deres "mere end 80 km/t", men ikke ret meget.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-10 17:51

Mogens (K) wrote:
> [...]
> timen på en strækning, hvor fartgrænsen er 50 km/t. Desuden skulle
> bilejeren have overhalet en bil med trailer på et sted, hvor der var

Ja, vi hører jo ikke noget når det er dig
for du er jo mister nobody

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-05-10 19:31

<Just> skrev i meddelelsen

> Ja, vi hører jo ikke noget, når det er dig, for du er jo mister nobody

HVAD ??

Fra : P

Dato : 30-05-10 11:06

On Fri, 28 May 2010 18:51:14 +0200, <Just> wrote:

>Ja, vi hører jo ikke noget når det er dig
>for du er jo mister nobody

PLONK!!!!!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-05-10 15:10

> PLONK!!!!!

Hvad siger det i grunden når man piller en person ud af filteret? KNOLP?

Hvad står PLONK i grunden for... Hm..

Troels

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-05-10 16:42

> Hvad står PLONK i grunden for... Hm..

Måske http://en.wikipedia.org/wiki/Plonk_(Usenet)
F.eks. "please leave our newsgroup killfile"

Fra : ShutEye

Dato : 01-06-10 21:00

> Måske http://en.wikipedia.org/wiki/Plonk_(Usenet)
> F.eks. "please leave our newsgroup killfile"

Halløjsa den der sidste sætning giver den helt modsatte mening, du har glemt
et kolon.
"please leave our newsgroup: killfile" :)

Man kan komme så frygtelig galt afsted:
"I'm watching my little sister having a shower and then going out."
Indsæt selv komma et ...passende... sted :)

Fra : Martin [6000]

Dato : 28-05-10 21:20

> [...]
> hverken reelt eller på speedometeret.

Og det kan du skrive uden at fnise? Imponerende

"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-05-10 21:08

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-05-10 16:57

> Ja fare-indholdet er meget forskelligt, men, hellig eller ej, jeg vil
> aldrig køre 89 nogen af de steder.

Personligt gør jeg det heller ikke selv - har ikke bilen der er sjov at
fyre af + jeg ikke gider risikoen for nyt kørekort. Men ellers rager det
mig altså en høstblomst om jeg kører 100 eller 50 i et øde
industriområde.. ligesom det rager mig en høstblomst om jeg ligger med
160 på motorvejen.. forskellen er hvornår man gør det under hvilke
forhold. Jeg behøver ikke en statisk færdselslov til at fortælle mig hvad
der er forsvarligt eller ej.

Har vel bare nået den alder hvor jeg trykker SET og så holder computeren
farten på de 50

Men før i tiden... uha.

Jeg tror ikke nogen kan sige sig fri for det, uanset de gode intentioner
om at være lovlydig bilist. Jeg siger ikke folk lyver.. jeg tror blot
ikke på dem der siger de aldrig har.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-06-10 21:31

On Tue, 01 Jun 2010 21:59:59 +0200, ShutEye wrote:

> [...]
>
> Man kan komme så frygtelig galt afsted: "I'm watching my little sister
> having a shower and then going out." Indsæt selv komma et ...passende...

Skydes ikke benådes....