rude med youtube-video
Fra : Kirsten Elizabeth Pu~

Dato : 28-05-10 20:54

Hej.

En fordel ved youtube-videoer er, at visningen begynder, inden
hele filmen er downloadet, så man ikke skal side og vente i flere
minutter, før man kan se filmen, - sådan som man skal på
www.familien-pultz.dk/film
Er der en måde, hvorpå downloadningen af eventuelle film
tyvstartes, så snart man går ind på en vilkårlig af hjemmesidens
sider, så man ikke skal vente, når man har klikket på filmlinket?

Ellers kan man selvfølgelig bruge youtube, som jeg gør på
www.familien-pultz.dk/lyt.htm
Som man kan se, åbnes youtube i et nyt vindue.
Jeg mener at huske at have set sider, hvor der kun blev åbnet en
youtube-rude, - altså kun med selve videoen og ikke hele youtube,
men jeg kan selvfølgelig ikke finde et eksempel.
Husker jeg rigtigt? Kan man det? og hvordan?

Venlig hilsen Kirsten.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-05-10 06:08

Den Fri, 28 May 2010 19:53:37 +0000 skrev Kirsten Elizabeth Pultz:

> [...]
> selve videoen og ikke hele youtube, men jeg kan selvfølgelig ikke finde
> et eksempel. Husker jeg rigtigt? Kan man det? og hvordan?

Du kan få videoens indlejrede kode fra YouTube. Men bemærk at koden ikke
er valid:

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://
www.youtube.com/v/Rpk-j8_E6Xo&hl=da_DK&fs=1&">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param
name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://
www.youtube.com/v/Rpk-j8_E6Xo&hl=da_DK&fs=1&" type="application/x-
shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"
width="480" height="385"></embed></object>

Denne kode validerer, men kræver at du lægger videoen på din server som
flash (.swf):

<object data="din_videos_navn.swf" type="application/x-shockwave-flash"
width="480" height="385">
<param name="play" value="true" />
<param name="loop" value="false" />
<param name="MOVIE" value="dim_videos_navn.swf" />
</object>

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-05-10 06:20

Den Sat, 29 May 2010 05:07:46 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> [...]
> <param name="play" value="true" />
> <param name="loop" value="false" />
> <param name="MOVIE" value="dim_videos_navn.swf" /> </object>

Se evt. eksempel på:
http://www.ranunkelvej.com

--
Karl Erik.

Fra : Kirsten Elizabeth Pu~

Dato : 30-05-10 12:50

Hej Karl Erik.

Tak for svarene.
Jeg pusler med det... - og har søgt en eller anden form for flash-tutorial på
nettet, men synes ikke umiddelbart at kunne finde noget...

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-05-10 08:21

Den Sat, 29 May 2010 08:49:57 +0200 skrev Martin Ploug:

> Hej
>
> Prøv at se her:
> http://www.pcfreek.dk/?p=293
>
> Det kræver, at din video er uploadet til youtube:
> http://www.hunde-forum.dk/diverse/3476-upload-pa-youtube.html
>

> Se iøvrigt:
> http://mathieumedia.dk/blog/embed-en-youtube-video-pa-din-hjemmeside/

Ad 1 - 40 valideringsfejl

Ad 2 - 120 valideringsfejl

Ad 3 - 35 valideringsfejl

Hovedformålet må være at lave html der er fejlfri og vises ens i _alle_
browsere.

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-05-10 13:54

Den Sun, 30 May 2010 11:50:20 +0000 skrev Kirsten Elizabeth Pultz:

> [...]
> Jeg pusler med det... - og har søgt en eller anden form for
> flash-tutorial på nettet, men synes ikke umiddelbart at kunne finde

Hej Kirsten.
En fornøjelse at se sådan en musikalsk familie

En god guide er denne:
http://www.w3schools.com/flash/flash_inhtml.asp

--
Karl Erik.

Fra : Kirsten Elizabeth Pu~

Dato : 30-05-10 21:39

Hej Karl Erik.

> En fornøjelse at se sådan en musikalsk familie
>
> En god guide er denne:
> http://www.w3schools.com/flash/flash_inhtml.asp

Tak!