Må jeg fakturere på min kones firma?
Fra : Katrin

Dato : 26-05-10 04:16

Jeg skylder nogle penge til skattevæsnet og kan ikke oprette et firma.
Jeg har imidlertid en kontrakt, som jeg kan tjene en del penge på. Kan
jeg arbejde og så fakturer på min kones enkeltmandsfirma? Eller er det
ulovligt af en eller anden grund?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-05-10 11:41

On Wed, 26 May 2010 03:16:01 -0700 (PDT), Katrin
<WinstonSmith_101@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg har imidlertid en kontrakt, som jeg kan tjene en del penge på. Kan
>jeg arbejde og så fakturer på min kones enkeltmandsfirma? Eller er det
Din kone kan vel altid hyre dig og så sælge det du laver videre ?
Hvis det er fordi du ikke tåler større indtægt, ja så kan hun jo altid
give dig 100 kr. for indsatsen ?

/Hans

Fra : Kasper Demant

Dato : 26-05-10 13:33

Den 26-05-2010 12:16, Katrin skrev:
> [...]
> Jeg har imidlertid en kontrakt, som jeg kan tjene en del penge på. Kan
> jeg arbejde og så fakturer på min kones enkeltmandsfirma? Eller er det

Vær opmærksom på, at din kones personligt ejede selskab ikke er et
selvstændigt skattesubjekt, og skattevæsenet kan begære udlæg i hendes
formue når du - med din lede bedrageriske adfærd - snyder skattevæsenet
(og alle os andre som løfter i flok).

Lov om inddrivelse af gæld til det offentlige § 12

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-05-10 09:46

On 26/05/2010 14:33, Kasper Demant wrote:

> [...]
> selvstændigt skattesubjekt, og skattevæsenet kan begære udlæg i hendes
> formue når du - med din lede bedrageriske adfærd - snyder skattevæsenet

Hvorfra ved du, at vedkommendes ønske om at udnytte denne kontrakt og
tjene penge *ikke* bunder i et ønske om at kunne afdrage på skattegælden?

> Lov om inddrivelse af gæld til det offentlige § 12

--
Peter Knutsen

Fra : Katrin

Dato : 26-05-10 06:41

On 26 Maj, 14:33, Kasper Demant <n...@kwdemant.dk> wrote:

> [...]
> selvstændigt skattesubjekt, og skattevæsenet kan begære udlæg i hendes
> formue når du - med din lede bedrageriske adfærd - snyder skattevæsenet

Hele ideen er egentlig at jeg har tænkt mig at betale gælden, hvilket
sagtens er muligt inden for et halvt års tid fordi jeg har fået en
rigtig god kontrakt. Men at jeg ikke kan før jeg har fået et firma jeg
kan fakturere i. Det er lidt en Catch-22 situation. Jeg kan ikke
betale min gæld eftersom jeg ikke har noget firma, jeg kan ikke få et
firma fordi jeg har en gæld.

Fra : alexbo

Dato : 26-05-10 13:56

"Katrin" skrev

> [...]
>Jeg har imidlertid en kontrakt, som jeg kan tjene en del penge på. Kan
>jeg arbejde og så fakturer på min kones enkeltmandsfirma? Eller er det
Nu spørger du om to modsatrettede de ting, så svaret er ja og nej.

Det nemmeste er nok at være medarbejdende ægtefælle.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=125251&vId=200925&i=476

Nu er det måske lidt usædvanligt at en tømrer er medarbejdende ægtefælle i
en damefrisørsalon, når han rent faktisk er ved at banke en serie udestuer
sammen.
Men jeg vil foreslå den løsning, den giver mulighed for at fakturere det
udførte arbejde i ægtefællens virksomhed og dele overskuddet på en passende
måde.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-05-10 15:16

Kasper Demant wrote:

> [...]
> selvstændigt skattesubjekt, og skattevæsenet kan begære udlæg i hendes
> formue når du - med din lede bedrageriske adfærd - snyder skattevæsenet

Kan vi forvente samme tone når du bliver cand.jur og som advokat skal
rådgive klienterne om hvordan de hiver flest mulige penge ud af det
offentlige og alle andre?

--
Jesper Lund

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-05-10 21:19

Katrin skrev den 26-05-2010 12:16:
> Jeg skylder nogle penge til skattevæsnet og kan ikke oprette et firma.

Hvad har de to ting med hinanden at gøre?

privat spørgsmål.
--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-05-10 21:32

?

> Jeg har imidlertid en kontrakt, som jeg kan tjene en del penge på. Kan
> jeg arbejde og så fakturer på min kones enkeltmandsfirma? Eller er det
> ulovligt af en eller anden grund?

Hvis du har kontrakten, så vil din modpart vel være ret muggen over, at
han lige pludselig skal have en mellemmand for at komme igennem til dig?

Særlig med din bevæggrund for at skjule din indtægt for din kreditor.

En undren: hvorfor bruger du dog ikke de penge på at afdrage på gælden.
Gælden forsvinder ikke ved dit omgåelsesforsøg.

privat indlæg og alt det der.

Fra : Katrin

Dato : 27-05-10 01:49

On 26 Maj, 22:32, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> ?

Skattevæsnet vil ikke anerkende oprettelsen af et enkeltmandsfirma før
gælden er tilbagebetalt. Jeg skulle bare have på det rene om det jeg
gør er lovligt.

> Hvis du har kontrakten, så vil din modpart vel være ret muggen over, at
> han lige pludselig skal have en mellemmand for at komme igennem til dig?
>
> Særlig med din bevæggrund for at skjule din indtægt for din kreditor.

Ja måske. Men det har ikke til formål at skjule indtægt til kreditor.
Ideen er sådan set at størstedelen af beløbet skal gå til kreditor.
Omen jeg efterhånden er blevet noget vrangvillig når der stilles mig
sådanne forhindringer i vejen.

> En undren:  hvorfor bruger du dog ikke de penge på at afdrage på gælden.
>   Gælden forsvinder ikke ved dit omgåelsesforsøg.
Som forklaret ovenfor, kan jeg ikke få fat i pengene før jeg har en
virksomhed at fakturer dem i.

?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-05-10 09:22

On Thu, 27 May 2010 00:48:50 -0700 (PDT), Katrin

>?
Der menes at de indlæg man skriver de skrives for egen regning og ikke
på vejne af evt. arbejdsgiver, foreninger, etc.

Nogle har oplevet at arbejdsgiver har opdaget at man har skrevet noget
på "internettet" og at dette "noget" ikke er faldet i arbejdsgiver
smag, det være sig form, indhold eller det faktum at man i det hele
taget bare har skrevet noget (Nogle arbejdsgiver tror de ejer deres
ansatte 24 timer i døgnet, og at denne ret indbefatter retten til
kontrollerer/styrer hvad der skrives/tales om).

Så for at tydeliggører at det man skriver (som godt kan være stof
indenfor enes eget fagområde) er som privat person, ja så tilføjes der
ofte at man skriver som privatperson.

Helt unødvendigt at skrive, da det man skriver kun kan stå for egen
regning med mindre man tydeligt gør opmærksom på det modsatte.

Men for at komme bla. mentalt mindrebemidlet arbejdsgivere i forkøbet
skrives der lige denne disclaimer.

/Hans

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-05-10 10:15

Hans Kjaergaard skrev den 27-05-2010 10:22:

> Der menes at de indlæg man skriver de skrives for egen regning og ikke
> på vejne af evt. arbejdsgiver, foreninger, etc.

nemlig.

> [...]
> ansatte 24 timer i døgnet, og at denne ret indbefatter retten til
> kontrollerer/styrer hvad der skrives/tales om).

Min arbejdsgiver er helt på det rene med, at man har et liv ved siden af
arbejdet. Faktisk er min direkte chef ret obs på, at vi netop har et
liv ved siden af jobbet.

Det er mere de mindre mentaltbemidlede usenetskribenter, som har lært at
google om mig og hvad jeg laver....også i deres mærkelige forskruede
hjerner frembringer mærkværdige kombinationer af konklusioner om, at man
ikke kan adskille sin private netadfærd med den måde jeg udfører mit job på.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-06-10 20:31

"Katrin" <WinstonSmith_101@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som forklaret ovenfor, kan jeg ikke få fat i pengene før jeg har en
> virksomhed at fakturer dem i.

Hvorfor er det et krav at de skal faktureres fra en virksomhed?
Du kan vel sende dem en regning som privatperson?

/Per