Nyt drivhus
Fra : Werner

Dato : 27-05-10 18:37

Jeg har beslutet mig for et nyt drivhus.
Det skal være ca. 25 m2.
Har I kendskab til firmaer eller enkeltpersoner, som producerer drivhuse i
den størrelse?
Næste overvejelse går på glas contra polycarbonat. Hvilke erfaringer har I?
vh
Werner

Fra : Klaus

Dato : 28-05-10 07:28

Jeg byggede 30 kvm. drivhus ind i en sydvendt jordskrænt for ti år
siden. Glasset fik jeg gennem Gul og Gratis, et gammelt drivhus skulle
rives ned og jeg kunne hente 150 stykker glas. Selve konstruktionen er
lavet af trykimprægnerede lægter og 2"X4" strøer. I bunden har jeg støbt
betonfundament.

Det var lidt om mine erfaringer, spørg hvis der er noget, du vil have
uddybet.

mvh. Klaus Ankerstjerne
www.aigis.dk

Fra : Peter

Dato : 30-05-10 19:52

"Werner" <werner@> skrev i en meddelelse
> [...]
> den størrelse?
> Næste overvejelse går på glas contra polycarbonat. Hvilke erfaringer har
Den billigste måde at komme op i den størrelse er nok at bygge to
standardhuse sammen i længden.
det vil så blive ca. 285x1233cm
Men mon ikke din drøm går lidt henad det her:
http://www.mitorangeri.dk/Orangerier/Orangerier.html
altså bredere, 410x610cm.
Iøvrigt kunne det være interessant at regne på prisen for sådan et hus som
selvbyg og fremstillet i hvidmalet alm.træ.
Husk også at man bruger hårdtbrændte tegl som gulv i sådan et hus.

Mvh Peter

http://www.hobbydrivhuse.dk
http://www.pavillondanmark.dk har online bygselv (under Orangeri)
http://www.hartley-botanic.co.uk/ranges/victorian_glasshouse_range_lodge.php
http://www.gabrielash.com/the-portico.html
http://www.vanstatradgard.se/ m svenske priser.

Fra : Peter

Dato : 02-06-10 17:09

"Peter" <FupDetHele@danmark.dk> skrev i en meddelelse

> "Werner" <werner@> skrev i en meddelelse
Klip
> det vil så blive ca. 285x1233cm

Ups, her er vist en som ikke kan regne, ovenstående bliver 35 m2.
Og er iøvrigt mål med 28" glas/plade, 24" er det mest almindelige i DK.
Så må et fornuftigt hus på 25 m2 blive 310x800, altså 5x13 fag.