hvad er der galt med min bil?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 27-05-10 19:45

Hej

Min bil (Ford Mondeo st. fra '97) opfører sig lidt underligt når jeg
skifter gear.
Det er som om den kører vildt op i omdrejninger efter man har skiftet
gear, og så skal man lirke lidt på speederen for at finde det rigtige
leje igen. (Min svigerfar kalder det at den "fedter i gearene")

Er det et kendt fænomen? Er det noget der bare SKAL laves med det samme?
Og hvad kan det koste?

Mvh
Anders

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 27-05-10 19:50

Den 27-05-2010 20:44, Anders T. Nielsen skrev:
> [...]
> leje igen. (Min svigerfar kalder det at den "fedter i gearene")
>
> Er det et kendt fænomen? Er det noget der bare SKAL laves med det samme?

Det er nok din kobling der er ved at være færdig. Inden længe vil den
sikkert holde helt op med at virke.
Jeg har ingen anelse om hvad det koster at skifte.
Hilsen Matthias

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 27-05-10 20:05

Den 27-05-2010 20:49, Matthias H. Matthiessen skrev:

> Det er nok din kobling der er ved at være færdig. Inden længe vil den
> sikkert holde helt op med at virke.
> Jeg har ingen anelse om hvad det koster at skifte.
> Hilsen Matthias

JEg tænker bare... Jeg filer ikke på koplingen. Den fungere sådan set
perfekt - tror jeg. Det er speederen jeg skal file på for at finde det
punkt hvor bilen igen tager fat og der kommer lidt accelration på.

Men... jeg har INTET forstand på biler!

Mvh
Anders

Fra : Kent Friis

Dato : 27-05-10 20:12

Den Thu, 27 May 2010 21:04:51 +0200 skrev Anders T. Nielsen:

> [...]
> perfekt - tror jeg. Det er speederen jeg skal file på for at finde det
> punkt hvor bilen igen tager fat og der kommer lidt accelration på.

Det er koblingen der skal "tage fat". Speedren styrer omdrejningerne,
og du skriver at "den kører vildt op i omdrejninger", så det er ikke
speederen der fejler noget.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Henrik B.

Dato : 27-05-10 20:55

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen

> JEg tænker bare... Jeg filer ikke på koplingen. Den fungere sådan set
> perfekt - tror jeg. Det er speederen jeg skal file på for at finde det
> punkt hvor bilen igen tager fat og der kommer lidt accelration på.

Det ér din kobling. Og får du det ikke lavet inden alt for kort tid, vil du
inden længe slet ikke kunne få bilen til at køre, da koblingen blot vil
"fedte" rundt, uden at kunne trække gearkassen...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-10 22:47

"Anders T. Nielsen" skriver:

> Det er som om den kører vildt op i omdrejninger efter man har skiftet
> gear, og så skal man lirke lidt på speederen for at finde det rigtige
> leje igen.

Vi tager den lige:

Kobler ud, skifter et gear op, slipper kobling og giver gas, herefter
stiger motoromdrejningerne voldsomt, når du giver gas, men farten gør
ikke. Den eneste måde at få den til at opføre sig pænt, er ved at
slækek på gassen og så stilel give gas igen.

Er det sådan du oplever det?

Ja = defekt kobling. Den har ikke langt igen.

Klaus

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 28-05-10 13:12

Den 27-05-2010 23:46, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> ikke. Den eneste måde at få den til at opføre sig pænt, er ved at
> slækek på gassen og så stilel give gas igen.

Ja, præcis sådan oplever jeg det! :(

> Ja = defekt kobling. Den har ikke langt igen.

Æv! :(

Tak for hjælpen til alle :)

Mvh
Anders

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-05-10 13:24

> Æv! :(

Det stinker, men: Gør dig den tjeneste IKKE at købe koblingen hos T-hansen /
Høyer. Jeg har endnu ikke haft en hurra-oplevelse med en af slagsen derfra.
Jeg er slet ikke imod T-hansen / Høyer generelt, jeg handler der gerne, men
lige koblinger har været en øv-oplevelse hver gang.

Troels

Fra : Steffen

Dato : 28-05-10 21:00

Troels [around 9000] <denne.fjern@computer.dk> wrote:

> [...]
> Jeg er slet ikke imod T-hansen / Høyer generelt, jeg handler der gerne, men
> lige koblinger har været en øv-oplevelse hver gang.

Jeg har så ikke haft problemer med de 3 koblinger fra Høyer, jeg har
monteret og brugt. Man skal passe meget på med at give gode råd ud fra
enkeltoplevelser.
Nu skrev OP: "Men... jeg har INTET forstand på biler!", så det bliver
nok ikke aktuelt, at han selv køber og monterer en kobling.

mvh
steffen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-05-10 12:06

> Jeg har så ikke haft problemer med de 3 koblinger fra Høyer, jeg har
> monteret og brugt. Man skal passe meget på med at give gode råd ud fra
> enkeltoplevelser.

Som hentydet er det ikke bare en enkelt oplevelse

Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-05-10 13:17

> Det er som om den kører vildt op i omdrejninger efter man har skiftet
> gear, og så skal man lirke lidt på speederen for at finde det rigtige leje
> igen. (Min svigerfar kalder det at den "fedter i gearene")

Jeg tilslutter mig koret af "defekt kobling".

Troels

Fra : Fister

Dato : 28-05-10 19:00

Anders T. Nielsen was thinking very hard :

Anders = Slotrace-præsten?
Kai