Sikke noget bræk at skrive - af den kvinde~
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-05-10 17:01

http://ekstrabladet.dk/112/article1352386.ece
"Ingen kom heldigvis til skade, da bilisten den 18.april sidste år kørte til
en bilmesse for at sælge sin Lamborghini Murciélago LP640 og altså i følge
politiets fartmåling rundede de 234 km/t..."

Fra : Kent Friis

Dato : 26-05-10 17:16

Den Wed, 26 May 2010 18:01:25 +0200 skrev Mogens (K):
> [...]
> en bilmesse for at sælge sin Lamborghini Murciélago LP640 og altså i følge
> politiets fartmåling rundede de 234 km/t..."

Det er vel bare en journalist der er hoppet på politikernes ævl om at
det er farten der dræber.

Ude i den virkelige verden er det helt normalt at der ikke kommer nogen
til skade, når folk ikke kører galt. Uanset hastighed.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : alexbo

Dato : 26-05-10 17:20

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-05-10 17:38

On Wed, 26 May 2010 18:01:25 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

> [...]
>en bilmesse for at sælge sin Lamborghini Murciélago LP640 og altså i følge
>politiets fartmåling rundede de 234 km/t..."

Det er da fint nok, at der ikke var tilskadekomne. Det kan man da ikke
have noget imod.

At kørslen foregik med 234 km/t kan ikke bringe mig op i det røde felt,
da jeg intet kender til omstændighederne.

Fly

Fra : Brian Lund

Dato : 26-05-10 19:02

> At kørslen foregik med 234 km/t kan ikke bringe mig op i det røde felt,
> da jeg intet kender til omstændighederne.

Helt enig... Og netop den strækning er normalt ikke ret trafikkeret.

Brian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-05-10 19:04

"Brian Lund" <brian@lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> Helt enig...

Heller ikke her...

Fra : Armand

Dato : 26-05-10 22:19

Brian Lund skrev:

> Helt enig... Og netop den strækning er normalt ikke ret trafikkeret.

Ikke at jeg opponerer, men i så tilfælde er der så meget desto større
chance for vildt på kørebanen =

Det var på samme strækning at et ældre ægtepar, en aften for et par år
siden, døde af at påkøre en hund (á: efterfølgende komme i skred og
vælte efter at have været i rabatten, og liggende på siden, på tværs af
kørselsretningen, i en mørklagt bil: blive påkørt med 130') =

--
Armand.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-05-10 19:32

On Wed, 26 May 2010 18:37:39 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>
>At kørslen foregik med 234 km/t kan ikke bringe mig op i det røde felt,
>da jeg intet kender til omstændighederne.

Du har jo ret! Forhåbentlig var han alene om vejen, men der er jo
aldrig rigtig kommet noget frem om omstændighederne - så fred være med
det. Vi er vel mange, der helt alene har sneget nålen lidt eller lidt
meget over det tilladte

Fra : Armand

Dato : 26-05-10 17:57

Mogens (K) skrev:
> [...]
> til en bilmesse for at sælge sin Lamborghini Murciélago LP640 og altså i
> følge politiets fartmåling rundede de 234 km/t..."

Forøvrigt er pågældende dom punktum på en sag der ellers blev debatteret
meget omkring herinde sidst i april 2009:
<http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/f838f5868930ef8f/c1fa948dc84328d7?hl=da&q=lamborghini++group%3Adk.fritid.bil&lnk=ol&>
Det er på en måde sjovt at se den endelige "pris" á 9.000kr og 3 års
betinget, sat op mod journalisters(*) og gruppeskribenters formodninger.
Ud fra omtalen af 'bilmesse' vurderer jeg at SKAT ikke har været inde og
gøre krav om registrering/bøde!

(*):
<http://www.jv.dk/artikel/651115>
<http://www.jv.dk/artikel/648496:Indland--Fartdjaevle-skal-miste-koerekortet>

--
Armand.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-05-10 13:22

> <http://www.jv.dk/artikel/651115>

Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan man kan være til fare for
medtrafikanter, der så tilsyneladende faktisk ikke var der.

Troels

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-05-10 14:00

On Fri, 28 May 2010 14:22:06 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne.fjern@computer.dk> wrote:

>Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan man kan være til fare for
>medtrafikanter, der så tilsyneladende faktisk ikke var der.

Shh! Du skal ikke stille sådanne spørgsmål, når manden nu har kørt
hutigere end tilladt. Du kunne jo forplumre hele "debatten" med slige
argumenter.

Fly

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-05-10 16:03

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Shh! Du skal ikke stille sådanne spørgsmål, når manden nu har kørt
> hutigere end tilladt. Du kunne jo forplumre hele "debatten" med slige
> argumenter.

Som Alexbo skriver var der fokus på "kvindelig journalist"