OT? Busser med køreledninger i Kbh ?
Fra : Per

Dato : 25-05-10 20:44

Hej NG !

Muligvis OT, men jeg kender ikke andre grupper

Jeg hørte i radioen i dag, at man i hovedstaden har indsat hybridbusser.

Jeg kom derfor til at tænke på, at i netop Kbh. for ca. 10-15 år siden var
en forsøg med HT-busser, der også kørte på strøm, nemlig fra el-ledninger
ligesom de gamle sporvogne.
De kørte bla. ad strækningen Nørre Alle´.

ER der nogen der ved, hvofor man gik væk fra dem ? Det slog vist aldrig
rigtig igennem.

Mvh. Per

Fra : John N. H.

Dato : 25-05-10 21:45

"Per" skrev i en meddelelse

> [...]
> De kørte bla. ad strækningen Nørre Alle´.
>
> ER der nogen der ved, hvofor man gik væk fra dem ? Det slog vist

De slog fint igennem, dog er din tidsfornemmelse ikke så god
http://www.tommyrolfnielsen.dk/danish/buses/trolleybusser.htm
Så vidt jeg husker, ophørte de grundet besværet med at vedligeholde
ledningsnettet.

John
; -))

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 25-05-10 21:51

On Tue, 25 May 2010 21:44:00 +0200, Per wrote:

> [...]
> De kørte bla. ad strækningen Nørre Alle´.
>
> ER der nogen der ved, hvofor man gik væk fra dem ? Det slog vist aldrig

Søg evt. på "duobus". Ser ud til at stadsarkitekten ikke syntes at
ledningerne var pæne.

De kørte også omkring Femvejen i min barndom.

--
Peter Dalgaard
Center for Statistics, Copenhagen Business School

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-05-10 05:30

On 25 May 2010 20:51:27 GMT, Peter Dalgaard <PDalgd@gmail.com> wrote:

>Søg evt. på "duobus". Ser ud til at stadsarkitekten ikke syntes at
>ledningerne var pæne.
>
>De kørte også omkring Femvejen i min barndom.

Der var så vidt jeg husker også nogle problemer med at få strømmen
ned, at skifte mellem el og "normal" maskine. De holdt vist mere på
værksted end godt var - og fra at det var et stort "slå på tromme"
projekt blev de lige så stille tiet ihjel, taget ud af drift og
ledningerne pillet ned igen. Der var eller hængt kabler op fra
Nørreport til et godt stykke ud af Nørre Alle.