Indspil en makro ?
Fra : Lasse

Dato : 05-08-01 15:10

Hej
Jeg vil gerne lave en makro med funktionen:
Send/modtag ...
Er der nogle der kan/vil hjælpe ??
Jeg bruger Outlook.

Mvh
Lasse

Fra : emj

Dato : 05-08-01 19:42

Lasse skrev i <3b6d5392$0$52639$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Jeg vil gerne lave en makro med funktionen:
>Send/modtag ...
>Er der nogle der kan/vil hjælpe ??
>Jeg bruger Outlook.

Sådan en marko er der da i forvejen i Outlook. Hvad mener du egentlig.
Har du ikke et ikon i Outlook, der hedder Send/modtag?. Det er da en
markro.
Hilsen emj

--
- www.enterpol.dk/foto/
- få prøveabonnement på

Fra : Lasse

Dato : 05-08-01 19:59

> Sådan en marko er der da i forvejen i Outlook. Hvad mener du egentlig.
> Har du ikke et ikon i Outlook, der hedder Send/modtag?. Det er da en
> markro.

Når man sender en mail fra Outlook, så placeres mailen i mappen "outbox", og
sendes først når man trykker på knappen "Send/hent".
Jeg vil gerne at det sker automatisk, således at Outlook selv ringer op når
der kommer en mail i mappen "outbox" og der tror jeg muligvis at jeg kan
aktivere en makro, men ved ikke helt hvordan...

Fra : Margit Wulff

Dato : 05-08-01 21:28

On Sun, 5 Aug 2001 20:58:49 +0200, "Lasse" <lmn1999_2000@yahoo.dk>
wrote:
>Jeg vil gerne at det sker automatisk, således at Outlook selv ringer op når
>der kommer en mail i mappen "outbox" og der tror jeg muligvis at jeg kan
>aktivere en makro, men ved ikke helt hvordan...

Prøv Funktioner, Indstillinger, fanen Postlevering og sæt hak i Send
straks

vh Margit Wulff

Fra : Lasse

Dato : 06-08-01 06:09

"Margit Wulff" <margit@wulffs.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv Funktioner, Indstillinger, fanen Postlevering og sæt hak i Send
> straks

Det er vel i Outlook Express og ikke i Outlook man kan dette ?!?!!?

Fra : emj

Dato : 06-08-01 13:15

Lasse skrev i <3b6e2624$0$52895$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>"Margit Wulff" <margit@wulffs.dk> skrev i en meddelelse

>Det er vel i Outlook Express og ikke i Outlook man kan dette ?!?!!?

Ja, det er kun i OE, man kan det.

Hilsen emj
--
- www.enterpol.dk/foto/
- få prøveabonnement på

Fra : emj

Dato : 05-08-01 22:02

Lasse skrev i <3b6d9731$0$39059$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Når man sender en mail fra Outlook, så placeres mailen i mappen "outbox", og
>sendes først når man trykker på knappen "Send/hent".

Du kan da sætte flueben i feltet "send post, såsnart der er oprettet
forbindelse", under Postlevering.
Så smutter alt det, der ligger i udbakken så snart, det får chancen og
der skal ikke først klikkes på Send/Hent.
Hilsen emj

--
- www.enterpol.dk/foto/
- få prøveabonnement på

Fra : Lasse

Dato : 06-08-01 06:08

Fra : emj

Dato : 06-08-01 13:14

Lasse skrev i <3b6e2623$0$52895$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Det er vel i Outlook Express og ikke i Outlook man kan dette ?!?!!?

Nej, det er i Outlook.
Hilsen emj

--
- www.enterpol.dk/foto/
- få prøveabonnement på

Fra : Lasse

Dato : 06-08-01 20:10

> Nej, det er i Outlook.

OK det kan jeg godt se at jeg kan aktivere
Men jeg vil gerne at Outlook automatisk går online for at sende en besked,
så snart den ligger i outbox. Så snart beskeden er sendt, skal Outlook igen
gå offline.
Mon det kan lade sig gøre ??

Fra : emj

Dato : 06-08-01 20:33

>Men jeg vil gerne at Outlook automatisk går online for at sende en besked,
>så snart den ligger i outbox.

Hvorfor skal den først ligge i outbox? Kan du ikke bare sende den, når
du har skrevet den?
Hilsen emj

--
- www.enterpol.dk/foto/
- få prøveabonnement på

Fra : Lasse

Dato : 07-08-01 18:16

> Hvorfor skal den først ligge i outbox? Kan du ikke bare sende den, når
> du har skrevet den?

Jo det må den også gerne....men jeg er off-line når jeg skriver mailen.
Så snart jeg trykker på send, vil jeg gerne at forbindelse automatisk
oprettes, og mailen sendes, og derefter lukkes ned.

Fra : pre

Dato : 07-08-01 18:09

Va' me' at se i hjælpeteksterne som du faktisk har betalt for: (Oversæt
selv)
*****************
Send messages automatically
On the Tools menu, click Options, and then click the Mail Delivery tab.

Select or clear the Send messages immediately when connected check box. The
message is sent when you click Send in a message.
Note If you connect using a LAN, messages are sent in the background. If
you use a dial-up networking connection, Microsoft Outlook tries to connect
to the server after you click Send in a message.

pre

Fra : Lasse

Dato : 07-08-01 22:44

"pre" <send@ingen.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
connect
> to the server after you click Send in a message.

Det har jeg så prøvet, og det virker ikke... kan det være fordi jeg bruger
ISDN ?