bøge hæk under angreb
Fra : lom k

Dato : 25-05-10 18:24

davs

jeg husker at denne gruppe havde nogen indlæg sidste år vedr. bøgehæk
hvor der bladene mere eller mindre blev spist.

Min hæk er godt på vej til at "miste" bladene allerede nu, hvilket jeg
naturligvis er meget ked af. Så er der nogen som har et godt råd
modtages dette med kys hånd. Jeg har set en lave på et blad og så har
der været en del sort slanke fluer eller noget. hvis det kan give et
hint til nogen

på forhånd tusinde tak

Lars Madsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-05-10 20:33

On 25 May 2010 17:24:08 GMT, "lom k" <lom@lomse.dk> wrote:

> [...]
>modtages dette med kys hånd. Jeg har set en lave på et blad og så har
>der været en del sort slanke fluer eller noget. hvis det kan give et

Det lyder som om den har lus. De dræbes effektivt ved at sprøjte hækken
med Calypso, som kan købes i nærmeste havecenter.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : lom k

Dato : 26-05-10 07:17

Mads Lie Jensen wrote:

> Calypso

tak for ideen, men jeg kan ikke se nogen lus på planterne, så om det er
lus eller noget andet ??

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-05-10 06:05

On 26 May 2010 06:16:57 GMT, "lom k" <lom@lomse.dk> wrote:

>tak for ideen, men jeg kan ikke se nogen lus på planterne, så om det er
>lus eller noget andet ??

Hvis ikke det er lus, så er det kulde - men jeg tror stadig mest på at
det er lus.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/