BMW E46 - Blæser svinger i styrke?
Fra : Ingelsen

Dato : 25-05-10 14:54

Jeg har en 325 E46, hvor blæseren umotiveret svinger i styrken (skruer op og
ned)

Nogen der kender til problemet??

Hilsen Jan

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 25-05-10 18:42

> Jeg har en 325 E46, hvor blæseren umotiveret svinger i styrken (skruer op
> og ned)

Den er vel ikke tilfældigvis med klima / AC?

Troels

Fra : Ingelsen

Dato : 26-05-10 09:23

> Den er vel ikke tilfældigvis med klima / AC?
>
> Troels

Jo det er den..

Fra : Kanstrup

Dato : 27-05-10 01:49

> Jo det er den..

Det er fordi klimaanlægget ikke giver luft før den er sikker på den
kan give den i den temperatur du ønsker - hvad enten det er kold eller
varm. Det er normalt og jo ikke rart der pisker kold luft ud af
dyserne når du beder om varm og visa versa.

- Kanstrup

Fra : Ingelsen

Dato : 27-05-10 09:56

> [...]

varm. Det er normalt og jo ikke rart der pisker kold luft ud af
dyserne når du beder om varm og visa versa.

Det er ikke helt det der sker..

Selv når man sætter den på manuel blæser styrke, varierer den fra det man
har sat den på og til turbo meget..
Altså det modsatte, den regulerer sig selv op periodisk.. Og kan kun stoppes
ved at skulle helt for blæseren og håbe på den er kommet sig når man tænder
igen..

Jan

Fra : Armand

Dato : 27-05-10 11:03

Ingelsen skrev:

> [...]
> ved at skulle helt for blæseren og håbe på den er kommet sig når man tænder

Er det også hele tiden på 'manuel'?
Ved overgang fra automatisk til manuel, kan det tænkes at den lige
ventilerer/tempererer køeelementet efter at have slukket kompressoren,
men dét er så kun kortvarigt efter at være gået fra 'auto'.

--
Armand.

Fra : Ingelsen

Dato : 27-05-10 11:16

> [...]
> ventilerer/tempererer køeelementet efter at have slukket kompressoren, men
> dét er så kun kortvarigt efter at være gået fra 'auto'.

Jeg er ked af at sige det, men er ikke i tvivl om det er en fejl..
Det er både på manuel og Auto..
Og kender godt systemet, har det tilsvarende i en anden BMW..

Hilsen Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 27-05-10 03:14

On 27 Maj, 10:55, "Ingelsen" <nej....@mail.dk> wrote:

> [...]
> ved at skulle helt for blæseren og håbe på den er kommet sig når man tænder

Er det styringen til klimaet der skruer op, eller er det blæseren der
ændrer styrke?

I min Touran er der en række lysdioder der fortæller, hvor meget der
er skruet op for blæseren. Har du samme funktion i din BMW, vil du
kunne se om det er styringen der bedre blæseren om at skrue op (kan
være en følerfejl), eller om det er selve elektroniske styring af
blæseren der ikke lystrer klimaanlægget.

Klaus

Fra : Ingelsen

Dato : 27-05-10 10:59

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i en
meddelelse
> [...]

være en følerfejl), eller om det er selve elektroniske styring af
blæseren der ikke lystrer klimaanlægget.

Jeg har også den slags indikering, de står altid på det samme.. Når den
varierer..

Hilsen Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 27-05-10 04:16

On 27 Maj, 11:58, "Ingelsen" <nej....@mail.dk> wrote:

> Jeg har også den slags indikering, de står altid på det samme.. Når den
> varierer..

Enten dårlig forbindelse til blæseren, et kabel der skraber mod et
eller andet sted, ellers er det udgangstrinnet på elektronikken der er
defekt.

Klaus

Fra : Alex

Dato : 27-05-10 11:33

Ingelsen skrev:
> Jeg har en 325 E46, hvor blæseren umotiveret svinger i styrken (skruer op og
> ned)
>
> Nogen der kender til problemet??
>
> Hilsen Jan

Sikkert det her:

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic71008_Austausch_der_Gebl%C3%A4seendstufe-REPARATURANLEITUNG-_3er_BMW_-_E46.html

--
Alex

Fra : Leo Jensen

Dato : 27-05-10 06:24

On May 27, 12:32 pm, Alex <jan_guess_ag...@schumi.dk> wrote:

> Sikkert det her:
>
> http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic71008_Austausch_der_...
>
> --
> Alex

Lyder rigtigt. I min XJ er der en thyristor, der kan brænde af, og det
betyder at blæseren kun kan køre enten max eller være slukket. Ikke at
en BMW kan sammenlignes med en Jaguar, selvfølgelig...