|
| BMW E46 - Blæser svinger i styrke? Fra : Ingelsen |
Dato : 25-05-10 14:54 |
|
Jeg har en 325 E46, hvor blæseren umotiveret svinger i styrken (skruer op og
ned)
Nogen der kender til problemet??
Hilsen Jan
| |
Troels [around 9000] (25-05-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 25-05-10 18:42 |
|
> Jeg har en 325 E46, hvor blæseren umotiveret svinger i styrken (skruer op
> og ned)
Den er vel ikke tilfældigvis med klima / AC?
Troels
| |
Ingelsen (26-05-2010)
| Kommentar Fra : Ingelsen |
Dato : 26-05-10 09:23 |
|
> Den er vel ikke tilfældigvis med klima / AC?
>
> Troels
Jo det er den..
| |
Kanstrup (27-05-2010)
| Kommentar Fra : Kanstrup |
Dato : 27-05-10 01:49 |
|
>
> Jo det er den..
Det er fordi klimaanlægget ikke giver luft før den er sikker på den
kan give den i den temperatur du ønsker - hvad enten det er kold eller
varm. Det er normalt og jo ikke rart der pisker kold luft ud af
dyserne når du beder om varm og visa versa.
- Kanstrup
| |
Ingelsen (27-05-2010)
| Kommentar Fra : Ingelsen |
Dato : 27-05-10 09:56 |
|
> Jo det er den..
Det er fordi klimaanlægget ikke giver luft før den er sikker på den
kan give den i den temperatur du ønsker - hvad enten det er kold eller
varm. Det er normalt og jo ikke rart der pisker kold luft ud af
dyserne når du beder om varm og visa versa.
- Kanstrup
Det er ikke helt det der sker..
Selv når man sætter den på manuel blæser styrke, varierer den fra det man
har sat den på og til turbo meget..
Altså det modsatte, den regulerer sig selv op periodisk.. Og kan kun stoppes
ved at skulle helt for blæseren og håbe på den er kommet sig når man tænder
igen..
Jan
| |
Armand (27-05-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-05-10 11:03 |
|
Ingelsen skrev:
>> Jo det er den..
>
> Det er fordi klimaanlægget ikke giver luft før den er sikker på den
> kan give den i den temperatur du ønsker - hvad enten det er kold eller
> varm. Det er normalt og jo ikke rart der pisker kold luft ud af
> dyserne når du beder om varm og visa versa.
>
> Det er ikke helt det der sker..
>
> Selv når man sætter den på manuel blæser styrke, varierer den fra det man
> har sat den på og til turbo meget..
> Altså det modsatte, den regulerer sig selv op periodisk.. Og kan kun stoppes
> ved at skulle helt for blæseren og håbe på den er kommet sig når man tænder
> igen..
>
Er det også hele tiden på 'manuel'?
Ved overgang fra automatisk til manuel, kan det tænkes at den lige
ventilerer/tempererer køeelementet efter at have slukket kompressoren,
men dét er så kun kortvarigt efter at være gået fra 'auto'.
--
Armand.
| |
Ingelsen (27-05-2010)
| Kommentar Fra : Ingelsen |
Dato : 27-05-10 11:16 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4bfe431b$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ingelsen skrev:
>>> Jo det er den..
>>
>> Det er fordi klimaanlægget ikke giver luft før den er sikker på den
>> kan give den i den temperatur du ønsker - hvad enten det er kold eller
>> varm. Det er normalt og jo ikke rart der pisker kold luft ud af
>> dyserne når du beder om varm og visa versa.
>>
>> Det er ikke helt det der sker..
>>
>> Selv når man sætter den på manuel blæser styrke, varierer den fra det man
>> har sat den på og til turbo meget..
>> Altså det modsatte, den regulerer sig selv op periodisk.. Og kan kun
>> stoppes ved at skulle helt for blæseren og håbe på den er kommet sig når
>> man tænder igen..
>>
>
> Er det også hele tiden på 'manuel'?
> Ved overgang fra automatisk til manuel, kan det tænkes at den lige
> ventilerer/tempererer køeelementet efter at have slukket kompressoren, men
> dét er så kun kortvarigt efter at være gået fra 'auto'.
>
> --
> Armand.
Jeg er ked af at sige det, men er ikke i tvivl om det er en fejl..
Det er både på manuel og Auto..
Og kender godt systemet, har det tilsvarende i en anden BMW..
Hilsen Jan
| |
Klaus D. Mikkelsen (~ (27-05-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~ |
Dato : 27-05-10 03:14 |
|
On 27 Maj, 10:55, "Ingelsen" <nej....@mail.dk> wrote:
>
> Selv når man sætter den på manuel blæser styrke, varierer den fra det man
> har sat den på og til turbo meget..
> Altså det modsatte, den regulerer sig selv op periodisk.. Og kan kun stoppes
> ved at skulle helt for blæseren og håbe på den er kommet sig når man tænder
> igen..
Er det styringen til klimaet der skruer op, eller er det blæseren der
ændrer styrke?
I min Touran er der en række lysdioder der fortæller, hvor meget der
er skruet op for blæseren. Har du samme funktion i din BMW, vil du
kunne se om det er styringen der bedre blæseren om at skrue op (kan
være en følerfejl), eller om det er selve elektroniske styring af
blæseren der ikke lystrer klimaanlægget.
Klaus
| |
Ingelsen (27-05-2010)
| Kommentar Fra : Ingelsen |
Dato : 27-05-10 10:59 |
|
"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i en
meddelelse
news:cae74cf6-a85a-416c-b96a-64b50f3d7164@o39g2000vbd.googlegroups.com...
On 27 Maj, 10:55, "Ingelsen" <nej....@mail.dk> wrote:
>
> Selv når man sætter den på manuel blæser styrke, varierer den fra det man
> har sat den på og til turbo meget..
> Altså det modsatte, den regulerer sig selv op periodisk.. Og kan kun
> stoppes
> ved at skulle helt for blæseren og håbe på den er kommet sig når man
> tænder
> igen..
Er det styringen til klimaet der skruer op, eller er det blæseren der
ændrer styrke?
I min Touran er der en række lysdioder der fortæller, hvor meget der
er skruet op for blæseren. Har du samme funktion i din BMW, vil du
kunne se om det er styringen der bedre blæseren om at skrue op (kan
være en følerfejl), eller om det er selve elektroniske styring af
blæseren der ikke lystrer klimaanlægget.
Klaus
Jeg har også den slags indikering, de står altid på det samme.. Når den
varierer..
Hilsen Jan
| |
Klaus D. Mikkelsen (~ (27-05-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~ |
Dato : 27-05-10 04:16 |
|
On 27 Maj, 11:58, "Ingelsen" <nej....@mail.dk> wrote:
>
> Jeg har også den slags indikering, de står altid på det samme.. Når den
> varierer..
Enten dårlig forbindelse til blæseren, et kabel der skraber mod et
eller andet sted, ellers er det udgangstrinnet på elektronikken der er
defekt.
Klaus
| |
Alex (27-05-2010)
| Kommentar Fra : Alex |
Dato : 27-05-10 11:33 |
| | |
Leo Jensen (27-05-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 27-05-10 06:24 |
|
On May 27, 12:32 pm, Alex <jan_guess_ag...@schumi.dk> wrote:
> Ingelsen skrev:
>
> > Jeg har en 325 E46, hvor blæseren umotiveret svinger i styrken (skruer op og
> > ned)
>
> > Nogen der kender til problemet??
>
> > Hilsen Jan
>
> Sikkert det her:
>
> http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic71008_Austausch_der_...
>
> --
> Alex
Lyder rigtigt. I min XJ er der en thyristor, der kan brænde af, og det
betyder at blæseren kun kan køre enten max eller være slukket. Ikke at
en BMW kan sammenlignes med en Jaguar, selvfølgelig...
| |
|
|