Når banken krakker
Fra : Ukendt

Dato : 24-05-10 13:51

Hej
Hvis man har et lån i EBH bank,med sikkerhed i nogle anparter,hvad gør
man så nu banken kræver lånet indfriet eller flyttet til egen bank
eller anedtsteds,sagen er bare det kan jeg ikke,hvad gør man så?

Gubbi

Fra : KT

Dato : 24-05-10 14:28

Så har man et problem!!

Du må gå i betalingsstandsning / fallit!!

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-10 15:10

On Mon, 24 May 2010 15:27:33 +0200, "KT" <knut.t@privat.dk> wrote:

Håber da der er andre løsninger.

Gubbi

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-05-10 15:21

gubbi wrote:

> Håber da der er andre løsninger.

Jo da..

1) Optag et nyt lån
2) Sælg anparterne og indfri lånet

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-05-10 15:22

Jesper Lund wrote:

> Jo da..
>
> 1) Optag et nyt lån
> 2) Sælg anparterne og indfri lånet

Derudover kan du overveje om opsigelse fra bankens side er berettiget.
Det kræver en nærmere granskning af lånedokumentet.

--
Jesper Lund

Fra : alexbo

Dato : 24-05-10 15:55

<gubbi> skrev

> [...]
> man så nu banken kræver lånet indfriet eller flyttet til egen bank
> eller anedtsteds,sagen er bare det kan jeg ikke,hvad gør man så?

Det er svært, jeg formoder det er et erhvervslån med sikkerhed i egne
anparter.
EBH er under afvikling, så de vil gøre hvad de kan få at få dine lån
afviklet, gøre livet surt for dig med høje renter.
De fleste afdelinger af EBH er overtaget af andre banker, men jeg formoder
de ikke vil have dig med siden du er blevet i afviklingsselskabet.

Det bedste du kan gøre er at finde noget bedre sikkerhed, og lave en
fornuftig afviklingsplan, så en anden bank tør binde an med dit lån.
Måske noget familielån, eller man kan forestille sig noget familiekaution,
selv om jeg synes at kaution er noget skidt jeg ville aldrig kautionere, så
hellere selv udlåne pengene.

Kaution indebærer at kautionisten tager risikoen og banken pengene.

mvh
Alex Christensen