Stafetten: One-hit wonders
Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-05-10 22:28

I kan sikkert huske mange kunstnere, som fik et enkelt hit, og så aldrig
blev hørt fra igen, elleri hvert fald aldrig fik samme succes igen. Jeg kan
i hvert komme i tanke om nogle stykker. Det er helt i orden, hvis det kun
var i Danmark, de toppede med et enkelt hit, mens de måske havde flere andre
steder. Her er fore til at sætte i gang på. To fra 60'erne, et fra 70'erne
og så et fra 80'erne. Men fyld endelig på:

Fra 60'erne en af mine absolutte favoritter, i hvert fald den gang: Zager
and Evans med In the Year 2525:
http://www.youtube.com/watch?v=izQB2-Kmiic

Også fra 60'erne bandet med det sæte navn Bobby 'boris' pickett & the
cryptkickers og nummeret Monster Mash. Her dog i en meget senere version.
http://www.youtube.com/watch?v=ZiuXM7tNNus&feature=related

Fra 70'erne et noget specielt nummer, næsten instrumentalt. Jeg tror kun,
der bliver sunget 6-7 ord undervejs. Til gerngædl er der båxcde forstemt
klaver, føljte og andet guf. Lieutenant Pidgeaon og Mouldy Old Dough. Læg
især mærke til den nydelige ældre dame med heksehatten, hun var mor til
bandets forsanger.
http://www.youtube.com/watch?v=vy32skBSHs0

og fra 80'erne må det være skotske Mary Sandeman, bedre kendt som Aneka med
Japanese Boy.
http://www.youtube.com/watch?v=nCH1IlOfDTM

Jeg ville egentlig have valgt I was Kaiser Bill's Batman, men var bange for
at Åge så fandt den danske version frem

Jan
--
For den, der kun kender en hammer,
kommer alle problemer hurtigt til at ligne søm.

Fra : Kallehave

Dato : 25-05-10 00:13

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
>I kan sikkert huske mange kunstnere, som fik et enkelt hit, og så aldrig
>blev hørt fra igen, elleri hvert fald aldrig fik samme succes igen.

Jep :)

´Deep Blue Something: Breakfast at Tiffanys
http://www.youtube.com/watch?v=1ClCpfeIELw&feature=fvs

English Congregation: Softly Whispering I love you
http://www.youtube.com/watch?v=VBJjrRIR8Ns

Minnie Riperton (RIP): Loving You:
http://www.youtube.com/watch?v=kE0pwJ5PMDg

/Kallehave

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-10 20:02

Kallehave wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=1ClCpfeIELw&feature=fvs
>
> English Congregation: Softly Whispering I love you

Breakfast at Tiffanys havde jeg helt gemt. Men et fantastisk nummer.

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-05-10 04:34

On 24-05-2010 23:27, Jan Kronsell wrote:
> [...]
> steder. Her er fore til at sætte i gang på. To fra 60'erne, et fra 70'erne
> og så et fra 80'erne. Men fyld endelig på:

Gigliola Cinquetti repræsenterede Italien ved Melodi Grand Prix i 1964
med "Non Ho L'Eta", og blev meget berømt.

http://www.youtube.com/watch?v=Utd9cHBPfRA

Efter da, blev kun "Dio, Come Ti Amo" kendt udenfor Italien. Den er fra
1966.
Gigliola Cinquetti med "Dio, Come Ti Amo", som er fra 1966:

http://www.youtube.com/watch?v=AaKhIY6jPPk

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-10 20:08

Henning Jensen wrote:

> [...]
> fra 1966.
> Gigliola Cinquetti med "Dio, Come Ti Amo", som er fra 1966:

Melodi Grandprix har aldrig rigtigt været mig, men Non Ho L'eta er er af de
numre, der er til at holde ud . Ud over dette er der egentlig kun to
grandpreix vindere, som jeg stadig kan holde ud at lytte til:
Sandie Shaw fra 1967
http://www.youtube.com/watch?v=nrs8CgpH980

og Bucks Fizz fra 1981
http://www.youtube.com/watch?v=pACePi441ds

Jan

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-05-10 07:00

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote

> [...]
>i hvert komme i tanke om nogle stykker. Det er helt i orden, hvis det kun
>var i Danmark, de toppede med et enkelt hit, mens de måske havde flere

Jeg kan komme i tanke om Mary Hopkin, som bragede ind på top-ti i både UK og
US med "Those were the Days" i 1968.
I øvrigt én af de første kunstnere som gik ind på Beatles Apple Records.

--
Kurt Lund

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-05-10 14:21

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og US med "Those were the Days" i 1968.
> I øvrigt én af de første kunstnere som gik ind på Beatles Apple Records.

Mary havde faktisk en række hits og kan som sådan vel ikke betragtes som One
Hit wonder.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-10 20:25

Allan Krautwald wrote:
> "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Mary havde faktisk en række hits og kan som sådan vel ikke betragtes
> som One Hit wonder.

Enig og Goodbye var nok i virkeligheden større end Those Were the Days.

Her er hun sammen med sin "opfinder".
http://www.youtube.com/watch?v=sRhBnotMkyA&feature=related

Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-10 09:31

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> For den, der kun kender en hammer,
> kommer alle problemer hurtigt til at ligne søm.

Tja der må Danny & Juniors passe godt med At the hop
http://www.youtube.com/watch?v=KpqWpifOALY

The Casuals og deres Jesamine, passer vel også rigtigt godt
http://www.youtube.com/watch?v=ZerER6af04k

Randy & Rainbows med Denise... Som Blondie senere udødeliggjorde..
http://www.youtube.com/watch?v=ahbhS4bvkTk

Og selvfølgelig reklamesangen for Jeans... David Dundas... Jeans on..
http://www.youtube.com/watch?v=UWdcZqG02Ls

Beviser bare, at man også kan blive berømt på en reklame

M.V.H....Benny..

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-05-10 13:42

Benny Mortensen wrote:

> Og selvfølgelig reklamesangen for Jeans... David Dundas... Jeans on..
> http://www.youtube.com/watch?v=UWdcZqG02Ls
>
> Beviser bare, at man også kan blive berømt på en reklame

Nemlig

Babylon Zoo - Spaceman
http://www.youtube.com/watch?v=t_9MI2ymN6s

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-10 20:29

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=UWdcZqG02Ls
>
> Beviser bare, at man også kan blive berømt på en reklame

Alle gode numre, men At the Hop er min favorit. Aflytningen af disse numre
mindede mig i øvrigt om denne her, som nopk også må kaldet et one-hit
wonder- I hvert fald på dansk grund:

http://www.youtube.com/watch?v=ENblHOxi1c4

Jan.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-10 00:16

> [...]
> numre mindede mig i øvrigt om denne her, som nopk også må kaldet et
> one-hit wonder- I hvert fald på dansk grund:

Ja ingen tvivl om, at det er et helt suverænt nummer...

Nu er hele pladen, History of rock, - One hit wonders
vist også ved at være opbrugt....

Selv skammer jeg mig helt over, at jeg glemte
Snoopy vs the red baroon.... Men godt vi har Eva...

Okay, måske ikke helt One Hit, but close....

http://www.youtube.com/watch?v=6UbxeryZlgo

Lige før man bliver helt tørstig

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-05-10 15:34

> Okay, måske ikke helt One Hit, but close....
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6UbxeryZlgo
>
> Lige før man bliver helt tørstig

Den har jeg faktisk også med Royal Guardsmen, men stadig et godt nummer.

Hilsen Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-05-10 19:27

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Lige før man bliver helt tørstig
>
> M.V.H....Benny..

Nu vil jeg i hvert fald have mig en.........
www.youtube.com/watch?v=_LoG7i8bEdw

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-10 05:08

meddelelse news:4bfeb98d$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Nu vil jeg i hvert fald have mig en.........
> www.youtube.com/watch?v=_LoG7i8bEdw
>
> Hilsen Åge

Altså du kan sgu lige prøve at putte 4 fluer i min cola...

Så fletter jeg F..... din røv ind i elhegnet )))

M.V.H....Benny...

Fra : Max

Dato : 25-05-10 17:01

Hej Jan

> I kan sikkert huske mange kunstnere, som fik et enkelt hit, og så
> aldrig blev hørt fra igen, elleri hvert fald aldrig fik samme succes

Her er en man ikke hørte ret meget andet til

Harpo - Moviestar
http://www.youtube.com/watch?v=98aFe3egpNA

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-10 20:30

Max wrote:
> Hej Jan

> Her er en man ikke hørte ret meget andet til
>
> Harpo - Moviestar
> http://www.youtube.com/watch?v=98aFe3egpNA

Og det er jeg meget lidt ked af

Jan

Fra : Max

Dato : 26-05-10 21:27

Hej Jan

> Og det er jeg meget lidt ked af

Sådan er det jo ofte med one-hit wonders, de har
ikke mere at give af, desværre fortsætter mange
til de virkelig skraber bunden.

Max

Fra : Carl Drud

Dato : 25-05-10 17:21

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> writes:

> [...]
> steder. Her er fore til at sætte i gang på. To fra 60'erne, et fra 70'erne
> og så et fra 80'erne. Men fyld endelig på:

Belouis Some - Imagination
http://www.youtube.com/watch?v=ETkTTBdIjj0

--
Carl

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-10 20:31

Carl Drud wrote:

> Belouis Some - Imagination
> http://www.youtube.com/watch?v=ETkTTBdIjj0

Den kendte jeg faktisk ikke, men den er heller ikke lige min stil.

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-05-10 17:40

On 24-05-2010 23:27, Jan Kronsell wrote:
> I kan sikkert huske mange kunstnere, som fik et enkelt hit,

Nu vover jeg livet og en finger nedad.

Kommer man til at høre mere til rockbandet "We Are the Fallen", end til
dette ene hit, selv med Carly Smithson's midlertidige 'berømmelse' til
hjælp?

"Bury Me Alive":

http://www.youtube.com/watch?v=zzTZeeMCUBk&feature=fvst

Henning.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-05-10 17:51

"Jan Kronsell" skrev i en meddelelse

>I kan sikkert huske mange kunstnere, som fik et enkelt hit, og så >aldrig
>blev hørt fra igen, elleri hvert fald aldrig fik samme succes igen.

Paper Lace-The Night Chicago Died.

http://www.youtube.com/watch?v=FXY1_F5YkoM

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-10 18:53

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
>I kan sikkert huske mange kunstnere, som fik et enkelt hit, og så aldrig
>blev hørt fra igen,

Ja, noget af det mest bemærkelsesværdige er JANNIKA. Hende der fra start hed
ANNIKA, men af oprethavs-mæssige årsager måtte ændre kunstnernavn til
JANNIKA.
Hun var jo det helt store navn for 3-4 år siden, men derefter hørte vi
intet til hende. Hun vandt endda Grand prix for Tyskland, men alligevel.
total tavshen om hende.
Og siden hr vi intet hørt til hende. Hun synger ellers fantastik.
Her synger hun sit eneste hit "Schenk mir doch eien bichen zeit". Klippet
med hende er fra Grand Prix: http://www.youtube.com/watch?v=8OHjwQg8Udc

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-10 20:59

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> Og siden hr vi intet hørt til hende. Hun synger ellers fantastik.
> Her synger hun sit eneste hit "Schenk mir doch eien bichen zeit".

Som nævnt andetsteds er jeg ikke så meget ti Grand Prix - heller ikke denne.

Jan

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-05-10 20:22

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Fra 60'erne en af mine absolutte favoritter, i hvert fald den gang: Zager
> [...]

Synes også det er en ørehænger

2 skud fra hoften bliver:

1910 Fruitgum Co med Simon Says
http://www.youtube.com/watch?v=ksR0si3ZloY

Mener heller ikke ham her fik flere hits
Ssgt Barry Sadler med Ballad of the Green Barrets
http://www.youtube.com/watch?v=LH4-tOqLH94

--
Uffe Bærentsen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-05-10 22:35

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mener heller ikke ham her fik flere hits
> Ssgt Barry Sadler med Ballad of the Green Barrets
> http://www.youtube.com/watch?v=LH4-tOqLH94

Det er vi mange, der er taknemmelige for.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-05-10 16:12

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-10 21:07

Uffe Bærentsen wrote:
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en
> [...]
Tyggegummikompagniet holder jeg meget af. Også Eva's forslag med Royal
Guardsmen hører til tiden med tyggegummi rock. Men her er mere !910...

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-05-10 21:59

Netop hjemkommet fra en lang arbejdsdag, må jetg tilstå, at det først bliver
i morgen, jeg får tid til at lytte til de mange forslag, men så vender jeg
også tilbage

Jan

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-05-10 06:17

> Netop hjemkommet fra en lang arbejdsdag, må jetg tilstå, at det først
> bliver i morgen, jeg får tid til at lytte til de mange forslag, men så
> vender jeg også tilbage
>
> Jan

Så kan jeg lige nå at få et par stykker med:

"Simon says" m. 1910 Fruitgum Company

"Snoopy versus the Red Baron" m. Royal Guardsmen

mvh Eva

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-05-10 06:23

Prøver lige igen -med links:

"Simon says" m 1910 Fruitgum Company

http://www.youtube.com/watch?v=ksR0si3ZloY

"Snoopy versus the Red Baron" m. Rayal Guardsmen

http://www.youtube.com/watch?v=Oxzg_iM-T4E&feature=related

mvh Eva

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-10 20:50

Eva Schmidt wrote:
> Prøver lige igen -med links:
>
> "Simon says" m 1910 Fruitgum Company
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ksR0si3ZloY

Den nåede Uffe lige at få med, men den kan sagtens høres to gange

> "Snoopy versus the Red Baron" m. Rayal Guardsmen
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Oxzg_iM-T4E&feature=related

Den ramte lige i hjertekulen hos en gammel radisefan som mig. Jeg har et
opsamlings - dobbeltalbum med Royal Guardsmen, som indeholder alle deres
Snoopy sange.

Jan

Fra : P.Petersen

Dato : 25-05-10 22:24

> [...]
>andre steder. Her er fore til at sætte i gang på. To fra 60'erne, et fra
>70'erne og så et fra 80'erne. Men fyld endelig på:

Hej Jan.
Så måvi også lige ha' Frijid Pink. House of the rising sun.
http://www.youtube.com/watch?v=t40INnb6DnY

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-10 20:44

P.Petersen wrote:
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
>
> Hej Jan.
> Så måvi også lige ha' Frijid Pink. House of the rising sun.
> http://www.youtube.com/watch?v=t40INnb6DnY

Næst efter Animals er det nok den bedste udgave af dette nummer, som
nogensinde er lavet. Den er fast inventar i min bil

Jan

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-05-10 14:59

> Næst efter Animals er det nok den bedste udgave af dette nummer, som
> nogensinde er lavet. Den er fast inventar i min bil

Kender du denne udgave:
Santa Esmeralda med House of the Rising Sun:
http://www.youtube.com/watch?v=dfJjS6r41Kw

--
Uffe Bærentsen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-05-10 15:35

Uffe Bærentsen wrote:
> [...]
>
> Kender du denne udgave:
> Santa Esmeralda med House of the Rising Sun:

Det gjorde jeg ikke, men selvom den er spændende synes jeg stadig de to
andre er bedre

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-10 21:09

P.Petersen wrote:
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
>
> Hej Jan.
> Så måvi også lige ha' Frijid Pink. House of the rising sun.
> http://www.youtube.com/watch?v=t40INnb6DnY

Og stafetten videre til dig for dette anderledes One-Hit Wonder.

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-05-10 22:42

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>I kan sikkert huske mange kunstnere, som fik et enkelt hit, og så aldrig
>blev hørt fra igen, elleri hvert fald aldrig fik samme succes igen.

Barry McGuire-Eve of destruction
http://www.youtube.com/watch?v=Akoukq5DvAE

Scott McKenzie-San Francisco
http://www.youtube.com/watch?v=SB2tYYYlwMc

Norman Greenbaum-Spirit in the Sky
http://www.youtube.com/watch?v=WPPlGFh6OpQ

Honeybus-I can't let Maggie go
http://www.youtube.com/watch?v=ih4zwp-0GeQ

Richard Harris-McArthur Park
http://www.youtube.com/watch?v=GHS8hj4TdT8

Keith West-Excerpt from a teenage opera
http://www.youtube.com/watch?v=ENblHOxi1c4

+et par dusin flere

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-10 20:58

Allan Krautwald wrote:
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en
> [...]

Også en serie af gode gamle. Norman Greenbaum fik mig til at tænke på The
Lords:
http://www.youtube.com/watch?v=SWV_cFA7TrE

Med 40 år på bagen og mange hits i skuffen, kan The Lords nok ikke kaldes
One-hit Wornders, men nummeret et nu godt alligevel. Og for Åges skyld har
jeg her valgt et tysk band , selv om de synger engelsk.

Det er egentlig utroligt, så mange numre, der har en religiøs baggrund.

Jan

Fra : Max

Dato : 27-05-10 12:29

Hej Jan

> I kan sikkert huske mange kunstnere, som fik et enkelt hit, og så

Jeg glemte lige en :)

Dire Straits - Sultans Of Swing
http://www.youtube.com/watch?v=z2nQZPC2uTs

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-05-10 14:31

> Jeg glemte lige en :)
>
> Dire Straits - Sultans Of Swing
> http://www.youtube.com/watch?v=z2nQZPC2uTs
>
> --
Aaah come on Max, de har da haft bunker af hits og fuldt fortjent iøvrigt

Fra : Max

Dato : 27-05-10 16:43

Hej Allan

> Aaah come on Max, de har da haft bunker af hits og fuldt fortjent
> iøvrigt

De startede på deres talents højdepunkt, og så arbejdede de
sig støt og roligt ned til bunden. Ærgeligt da jeg personligt havde
forventet meget mere af dem da de kom frem i 1978, men det
magtede de ikke at leve op til.

Max

Fra : TL

Dato : 27-05-10 14:38

On Thu, 27 May 2010 13:28:59 +0200, in dk.kultur.musik "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Jan

>Jeg glemte lige en :)
>
>Dire Straits - Sultans Of Swing

*host* *host*

fra wikipedia:

"Their debut album eventually went top 10 in every European country."

"Making Movies reached number 4 on the UK album charts."

"..."Private Investigations", gave Dire Straits their first top 5 hit
single in the United Kingdom"

"Brothers In Arms went on to become the best-selling album of 1985 in
the United Kingdom and was a huge hit internationally."

""Money for Nothing", which reached number one in the United States
and number four in the United Kingdom,"

Fra : perhag

Dato : 01-06-10 04:30

On 24 Maj, 23:27, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
wrote:
> I kan sikkert huske mange kunstnere, som fik et enkelt hit, og så aldrig
> blev hørt fra igen, elleri hvert fald aldrig fik samme succes igen.

Der er utallige at vælge mellem, men ikke så lette at komme i tanke
om.

Her en artist så ukendt at det i den ledsagende tekst fejlagtigt
påstås at være Lille Palle:

Per Juhl - Sten med det ekstra ben

http://www.youtube.com/watch?v=7bPswyEkHnw

En tysk gruppe, som jeg kun har set med følgende optræden i Eldorado:

Masquarade - Guardian Angel

http://www.youtube.com/watch?v=3rivK8tlyD8

Fra : perhag

Dato : 01-06-10 19:29

On 26 Maj, 21:29, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
wrote:

> Og det er jeg meget lidt ked af

Der er flere numre med Harpo, som jeg synes er gode, og følgende
husker jeg som et lige så stort hit i Danmark som Moviestar:

Harpo - Horoscope

http://www.youtube.com/watch?v=h-ejM6Efos4