Er mennesket blevet for dygtigt ?
Fra : Per

Dato : 24-05-10 07:56

Hej NG !

Vi blev skabt f Gud og herunder straffet ifm. æblet i edens have.

Gud vil have, at kvinden skal føde i smerte jf. GT.
Vi mennesker kan nu så meget, at vi selv bestemmer, om der skal være lidt
eller ingen smerte under fødslen pga. menneskeskabt bedøvelse.

Manden skal herske over kvinden - det sker vist ret sjældent i moderne
forhold.
For det vil vi mennesker ikke have.

Manden skal arbejde hårdt med agerarbejde og med møje skaffe sig føde alle
sine dage.
Mange lever af deres renter eller er på overførselsinkomster. Så mennesket
bestemmer selv om de vil arbejde hårdt.

Vi fik hvert vores sprog pga. Babelstårnet.
Mennesket har lavet tolke så vi kan tale sammen alligevel. Nu kan
internettet oversætte for os.

Paradoksalt nok er der mennesker på jorden, der er "ramt" af det GT siger,
men de er ikke Kristne. Det er stammefolk i Afrika og andre fattige med
andre religioner.

Er vi moderne mennesker blevet for dygtige ?

mvh. Per

Fra : Lyrik

Dato : 24-05-10 03:57

On 24 Maj, 08:55, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> Hej NG !
>
> Vi blev skabt f Gud og herunder straffet ifm. æblet i edens have.
>
> Gud vil have, at kvinden skal føde i smerte jf. GT.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det gør hun som regel også. Der er mange måder at prøve at "lindre
fødslens smerte" på. Det er jo en naturlig tanke at lindre, som det er
naturligt at prøve at lette arbejdsbyrden.

Det er det blevet fordi Jesus Kristus forandrede forholdet mellem
mennesker og Gud.
Muligheden er der nu for at blive et Guds barn og få barnekår, ved
troen på Jesus. Han sætter kærligheden og hjælpsomheden højest mellem
mennesker, hvilket giver grønt lys for at lindre fødselssmerten og
lette arbejdsbyrden.
Han letter menneskenes byrder.

Men de gamle ord bærer stadig en sandhed i sig. Jeg har oplevet hvad
der kan ske hvis man totalt flygter fra fødslens smerte. "Kvinden
havde oplevet de fleste af de naturlige fødselssmerter. Hovedet på
barnet var kommet til syne. Så jog lægen en bedøvelsesnål dybt i
mellemkødet! Derefter stoppede véerne og dermed fødslen! Nu havde det
udviklet sig til en mindre katastrofe! En erfaren jordemoder måtte
knytnævebokse kvindens mave for at få fødslen til at fortsætte! Flere
smerter til den kvinde, end den naturlige fødsel ville have givet.
En anden fik "epiduralbedøvelse." Bedøvelse sprøjtet op i rygmarven,
således at alt syd for navlen blev følelsesløst. Hun døjer resten af
livet med et følelsesløst stykke af sit ben på grund af "epiduralen."
I dag er kejsersnit på mode. De bliver som regel ikke så gamle, de
kvinder der har fået dette indgreb.
Jeg talte med en kvinde som havde født hjemme i lejligheden. "Det var
som at smutte en mandel" sagde hun! Bare som kontrast.

> Vi mennesker kan nu så meget, at vi selv bestemmer, om der skal være lidt
> eller ingen smerte under fødslen  pga. menneskeskabt  bedøvelse.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Men det kan koste dyrt! Som du kan se af ovenstående.

> Manden skal herske over kvinden - det sker vist ret sjældent i moderne
> forhold.
> For det vil vi mennesker ikke have.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der er flere måder at herske på! der er den demokratiske og der er den
patriarkalske. At mænd og kvinder har svært ved at indrette sig på
deres naturlige kønsroller, skyldes moderne livsformer. Boede du på en
bondegård så var det nemmere. Du skulle lave alle de fysisk krævende
job, hvorimod din kone skulle lave de andre jobs. Så falder man til i
sine naturlige roller. Man behøver ikke tænke meget over det.
Kvinden får sin naturlige respekt for mandens fysiske evne til at
værne om bestanden og han priser hende for den fantastiske trøje hun
strikker til ham.

Der er en helt klar befaling til den kristne mand!: Du skal elske din
kone! Og du må ikke blive vred på hende!-Så har du en hengiven kone
som vil følge dig i tykt og tyndt og være en loyal livsledsager.
Sværere er det ikke.
Hvis du undrer dig over det med ikke at blive vred på hende, så ligger
det i, at en kvindes humør svinger med hendes månedlige cyklus, samt
at hun ofte er mere styret af sine følelser. Det kunne manden så
benytte sig til at blive vred over! Men det må han ikke per Guds
befaling!

> [...]
> sine dage.
> Mange lever af deres renter eller er på overførselsinkomster. Så mennesket
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hårdt arbejde giver flotte muskler og tunge løft holder blodet rent
for blodpropper. Pensionisten må kæmpe for sin motion, der kan ses som
ubetalt arbejde.
Fysisk aktivitet kommer ingen af dem uden om.

> Vi fik hvert vores sprog pga. Babelstårnet.
> Mennesket har lavet tolke så vi kan tale sammen alligevel. Nu kan
> internettet oversætte for os.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vi lever i "Guds terrarium-Jorden." Han ønskede ikke en ensartet race
som levede på ét sted.
Han ønskede mennesker som levede over hele jorden, i de fjerneste egne
og udviklede farverige etniske forskelligheder. Gule, sorte, hvide,
brune høje og korte. Folk som levede i alle egne og hvis fysik passede
til om de levede i en skov eller på en slette. Han ville have en
spændende farverig verden. Ikke en ensfarvet universalstat som Babel!
Det kunne klares ved at give dem forskellige sprog. Så udviklede de
etniske tilhørsforhold og søgte deres egne lande.

Derfor skal man tænke sig godt om inden man konstruerer en
"Sovjetunion!" Med fælles sprog. Vi har set hvordan folk elsker deres
forskelle og deres sprog. De søger de farverige forskelle.

Hvis vi tænker videre i de baner, så ønsker han heller ikke alle
danskere i København. Vi skal leve over hele landet og ikke affolke
"randområderne" I stedet for at give folk kørselsgodtgørelse til at
pendle, så burde firmaerne have "udplaceringsgodtgørelse" for at være
med til at sprede befolkningen.

> Er vi moderne mennesker blevet for dygtige ?
,,,,,,,,,,,
Snarere for tankeløse omkring vores tilværelse som mennesker. Det er
som om velstand og profit overskygger alt.
Men du har sat spørgsmål ved det nu!

Hilsen
Jens

Fra : Poul E Hansen

Dato : 24-05-10 13:57

> [...]
> andre religioner.
>
> Er vi moderne mennesker blevet for dygtige ?

At kvinden skulle føde i smerte og blive hersket over af manden, er
ikke bud en varsler. Og gælder ikke evigt.

Fra : Ivannof

Dato : 25-05-10 10:43

> [...]
> andre religioner.
>
> Er vi moderne mennesker blevet for dygtige ?

Jeg mener at vi har udviklet os og at det er en god ting.

Når vi er så dygtige, som vi er, skal vi passe på at vi ikke kommer til at
lave om på grundlaget for det vi har.

Det har vi gradvist måttet sande, når vi har forurenet f.eks. Østersøen og
andre steder og har måttet prøve at få processen den anden vej, så vi
bevarer fisk og sæler og andet liv i vandet.

Så jeg mener ikke vi er blevet for dygtige, men vi skal være så dygtige at
vi "tænker hele vejen rundt", så vi ikke ødelægger det mange her ville kalde
Guds skaberværk.

For man kunne godt fristes til at sige at vi med vor dygtighed blander os
direkte i "Guds Skaberværk".

Hilsen Ivan

Fra : Poul E Hansen

Dato : 25-05-10 03:47

On 24 Maj, 21:57, Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:

> At kvinden skulle føde i smerte og blive hersket over af manden, er
> ikke bud en varsler. Og gælder ikke evigt.

Lagde ikke mærke til de andre varsler Per citerede - her må vel gælde
det samme; det er varsler ikke bud.
Vi må så selv afgøre hvorvidt der er fornuft i at skaffe os af med
åget, når dette er muligt. Jeg tror det er bedst at undgå unødig brug
af bedøvelse eller kejsersnit ved fødsler. Men der er også kvinder der
føder naturligt uden store smerter.